Přesnost a chyby měření

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fyzika 7. ročník Síla Anotace
64. Odhady úplných chyb a vah funkcí BrnoLenka Bocková.
CHYBY MĚŘENÍ.
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
ZÁKLADY FYZIKÁLNÍCH MĚŘENÍ, LABORATORNÍ PRÁCE
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Měření objemu pevného tělesa
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měření délky.
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Měření fyzikální veličiny
Opakované měření délky
DÉLKA. Rozdělte se do skupin po čtyřech: Každá skupina dostane pracovní list s následujícími úkoly.
Technická zpráva z laboratorního měření
Chyby jednoho měření když známe
Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Měření fyzikálních veličin
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měříme délku s různou přesností
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Zpracování výsledků měření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Měření délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce 2 Nejistoty měření.
Elektrické měřící přístroje
Opakované měření délky
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Délka kružnice, obvod kruhu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Přesnost a chyby měření
Měření délky.
Přesnost a chyby měření
Transkript prezentace:

Přesnost a chyby měření

Měříme délku učebny Číslo měření 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Hodnota Změřte délku učebny pásmem a výsledky zapište do připravené tabulky Číslo měření 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Hodnota

Jak je vlastně učebna dlouhá? Nejprve vyloučíme hrubé chyby (omyly) Uvědomíme si přesnost měření – je dána hlavně stupnicí měřidla (u pásma je to nejmenší dílek…………..1 cm) Vypočítáme ARITMETICKÝ PRŮMĚR naměřených hodnot Aritmetický průměr ze tří hodnot

Jaké mohou být chyby měření? Chyby měřeného tělesa učebna nemusí být přesně pravoúhlá, měříme-li obvod hrudi, může se člověk někdy více nadechnout,…

Jaké mohou být chyby měření? Chyby způsobené měřidlem pásmo není úplně přesné textilní metr se může časem vytáhnout,..

Jaké mohou být chyby měření? Chyby způsobené člověkem pásmo nebylo přiloženo přesně nulou ke stěně nebylo v dotyku s podlahou po celé délce při čtení se mohl žák splést,..

Jak určit měřenou veličinu co nejpřesněji? Změříme veličinu vícekrát Vyloučíme zjevné omyly = hrubé chyby Určíme aritmetický průměr Výsledek měření uvedeme s jedním desetinným číslem navíc průměrná hodnota…zápis … l = 12,1 m

Přemýšlej a měř Změř tloušťku listu v učebnici Zvol takovou metodu, aby byla chyba co nejmenší změříme tloušťku všech listů knihy vydělíme počtem listů pozor – nezaměnit počet stránek s počtem listů

Uměli bychom změřit tloušťku vlasu? Odhaduj tloušťky vlasu: Skutečná tloušťka vlasu: od 0,04 mm do 0,1 mm různá na různých místech hlavy (počet vlasů – asi 100 000)

Uměli bychom změřit tloušťku vlasu? vezmeme dlouhý vlas namotáme jej na tužku – například 50 závitů změříme celkovou délku všech závitů vydělíme naměřenou délku počtem závitů Měření tloušťky drátu: 41 mm : 50 = 0,82 mm

Shrnutí a zápis Přesnost měření je dána velikostí nejmenšího dílku na stupnici Každé fyzikální měření je zatíženo chybou, chyby měření mohou být způsobeny vlastnostmi měřeného tělesa, nedokonalostí měřicího zařízení, omyly člověka.

Shrnutí a zápis Abychom chyby měření zmenšili, měříme každou fyzikální veličinu vícekrát. Z platných měření vypočítáme aritmetický průměr. Číslo měření 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Hodnota (mm) 11 12