Proč někteří lidé museli v historii nosit nějaké zvláštní označení na oděvu? Co může dělat člověk odlišného od jiných lidí?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Francie, Itálie, Německo
Advertisements

Nový epochální výlet pana Broučka, tentokráte do 15. století
 Přečtěte si hesla a zapište na papír, co si myslíte, že znamenají.  Při plnění úkolu se můžete volně pohybovat po třídě.
Struktura středověké společnosti
DĚLENÍ ČÍSLEM 4 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
 Proč někteří lidé museli v historii nosit nějaké zvláštní označení na oděvu?  Co může dělat člověka odlišného od jiných lidí?
Využij všechny dostupné informace. Nikdy nevíš, co se může cestou přihodit.
František Josef I. Lenka Ertlová.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
TEST 13 POLITOLOGIE Ve které zemi získaly ženy volební právo nejdříve ? A.Norsko B.Rakousko C.ČSR D.Francie.
Proč někteří lidé museli v historii nosit nějaké zvláštní označení na oděvu? Co může dělat člověk odlišného od jiných lidí?
Marie Terezie Vláda
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: III/2-1/10 VZORY PODSTATNÝCH JMEN- PROCVIČOVÁNÍ 1 Základní škola Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Komenského.
Konektory, řazení textu. Připojte větu, která je spojena s úvodní větou lexikálním konektorem (najděte jádro sdělení a hledejte lexikální propojení -
Číslo: VY_32_INOVACE_26_12 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Postavení.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Svoboda a autorita Petr Machala.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
ČESKÝ JAZYK Odpovězte na otázky o zvířátkách. PRASE DOMÁCÍ JAKÉ JE? CO DĚLÁ? JAKÉ MÁ ŠTĚTINY?
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
Slova se souhláskou na konci – slabiky zavřené
Zamyslete se nad otázkou: Navštívili naši Zemi mimozemšťané? Zapište alespoň dva důvody proč ano a dva důvody proč ne.
Jsem občanem Evropské unie
R. U. R. Karel Čapek. K AREL Č APEK představitel demokratické prózy autor románů, povídek a divadelních her autor utopických děl - varování před následky.
Velká francouzská revoluce. Jak se chovali panovníci v předrevoluční Francii? Jak byla rozdělená společnost ve Francii? Byli všichni spokojeni?
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
CO JE TO VESMÍR slovní druhy ohebné Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Občanská společnost, státní občanství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Občanská práva a povinnosti
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.03_Státní občanství.
OBČAN Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PODMĚT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_5A13M3_Hodiny
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Občanská práva a povinnosti
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
VY_32_Inovace_ Části dne, čas Člověk a jeho svět 2.ročník
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Práva a povinnosti osob
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Hydrosféra záliv podmořský svět jezero
Práva a povinnosti osob
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
RISKUJ!.
Práva a povinnosti osob
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Mgr
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO

Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
Židovské město v Praze.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
POLITICKÝ PLURALISMUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Transkript prezentace:

Proč někteří lidé museli v historii nosit nějaké zvláštní označení na oděvu? Co může dělat člověk odlišného od jiných lidí?

Židé v českých zemích v 2. pol. 19. století

Vytvoř věty – najdi dvojice, které k sobě patří. Seřaď jak šli časově po sobě. Ve středověku Židé museli nosit zvláštní označení, např. žluté špičaté klobouky. V době Josefa II. Židům zrušena povinnost nosit zvláštní označení. Po revoluci v roce 1848 se Židé směli svobodně usazovat mimo oddělené městské čtvrti, ghetta. Roku 1867 Židé získali plnoprávné státní občanství a rovnoprávnost před zákonem i volební právo.

Přiřaď pojmy:

Židé v českých zemích v 19. století Čti ve dvojici po částech text – každý přečte jeden odstavec. Po přečtení – vymysli 1 otázku, která vychází z textu + vymysli 1 otázku, na kterou odpověď v textu nenajdeme – musíme do ní zapojit naše předešlé zkušenosti, znalosti, náš názor Přečti si se sousedem vzájemně otázky – odpovězte si na ně.

Rybí kost Přečti část o Hilsneriádě. Doplň do rybí kosti otázky k případu. Neboj se pokládat otázky, které můžou jít za text – přímo v textu na ně odpovědi nenajdeme. Najdi si ve třídě dvojici – vzájemně si odpovězte na otázky.

Vytvoř věty – najdi dvojice, které k sobě patří. Seřaď jak šli časově po sobě. Ve středověku Židé museli nosit zvláštní označení, např. žluté špičaté klobouky. V době Josefa II. Židům zrušena povinnost nosit zvláštní označení. Po revoluci v roce 1848 se Židé směli svobodně usazovat mimo oddělené městské čtvrti, ghetta. Roku 1867 Židé získali plnoprávné státní občanství a rovnoprávnost před zákonem i volební právo.

Proč se lidé Židů obávali? Neměli je rádi?