Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO C++ 3 TŘÍDY a objekty - POKRAČOVÁNÍ
Advertisements

DPH Vypočítej sazbu DPH.
Počítače a programování 1 Přednáška 13 Jiří Šebesta.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Název projektu: Výuka programování na střední škole.
Tabulkové procesory (MS Excel)
Počítače a programování 2 Přednáška Jiří Šebesta.
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.
Práce se soubory. Ukládání dat Textové soubory s jednoduchou strukturou (např..txt a.csv) textové soubory s vnitřní hierarchií (např..xml) Soubory binárního.
Středoevropské centrum pro vytváření a realizaci inovovaných technicko-ekonomických studijních programů Registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/ Tento.
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
C# - struktury, výčtové typy, pole
Druhá přednáška Datové typy a operátory Zapouzdření Pojem rozhraní
SOKOBAN Ondra Mandík, I4a SPŠE Ječná. POPIS Hra bude obsahovat jednoho hráče, bedny, zdi a cílová místa pro bedny. Hráč nesmí procházet zdí. Hráč před.
Excel - Funkce MAX Michaela Petáková. K čemu slouží Vrátí maximální hodnotu v množině hodnot.
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Podmíněné vykonávání a rozvětvení. Co je to? Podmíněné vykonávání = nechceme provést všechny příkazy, chceme určité části kódu něčím podmínit Rozvětvení.
Seminář C cvičení STL, Trolltech Ing. Jan Mikulka.
C# - Exceptions (výjimky)
Excel – vzorce.
Objektové programování
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis.
Uživatelská dialogová okna
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
Strategy. Strategy – „All-in-1“ na začátek class AStrategy { public: virtual void Algorithm()=0; protected: AStrategy(); }; class SpecificStrategy: public.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
VISUAL BASIC PRALG.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
IB111 Programování a algoritmizace
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
13/04/20151 Indexery (1) Členy třídy (struktury) umožňující třídě (struk- tuře) používat hranaté závorky a pracovat s ní podobně jako s polem (používat.
Databáze velké množství dat pevně dané struktury
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
C# - konverze datových typů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vnořené větvení. If – else - vnořování Kostrukce if, nebo if-else lze do sebe vnořovat, a tak vytvářet další větvení již rozvětveného kódu.
Pokročilé programování v C++ (část B)
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
Počítače a programování 2 pro obor EST KPC2E TUTORIÁL 3
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1186 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Uživatelská rozhraní Cvičení 12a Martin Němec A
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
C# konzole – TEST – Program nákup
Formátování buněk - číselné formáty
C# konzole – Podíl dvou čísel, podmínka IF
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzorové řešení zápočtového testu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Algoritmizace a programování
Typový příklad 3 – zadání 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MU002 – Informační technologie Základy algoritmizace 5/13
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Vázání dat Data Binding
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

Čísla Desetinná čísla

čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech s desetinnými čísly vzniká zaokrouhlovací chyba

Sčítačka s desetinnými čísly Datový typ pro desetinná čísla – double Proměnné: číslo1, číslo2, výsledek Volání metody Convert.ToInt32 – pouze pro celá čísla – proto voláme metodu Convert.ToDouble

namespace Sčítačka_s_desetinnými_čísly { public partial class Sčítačka : Form { public Sčítačka() { InitializeComponent(); } private void tlačítkoRovnáse_Click(object sender, EventArgs e) { try { double číslo1 = Convert.ToDouble(poleČíslo1.Text); double číslo2 = Convert.ToDouble(poleČíslo2.Text); double výsledek = číslo1 + číslo2; poleVýsledek.Text = Convert.ToString(výsledek); } catch { MessageBox.Show("Byl zadán chybný údaj"); }

Výpočty Příklad: Sestavte program, který si od uživatele vyžádá cenu zboží včetně daně z přidané hodnoty DPH, sazbu této daně, a jako svůj výsledek vypočte cenu bez daně a výši daně samotné.

Postup: Nový program nazveme „DPH“ a připravíme si uživatelské rozhraní:

private void tlačítkoVypočti_Click(object sender, EventArgs e) { try { //Převod údajů z textových polí do číselné formy double cena = Convert.ToDouble(poleCena.Text); double sazba = Convert.ToDouble(poleSazba.Text); //Výpočty double dělitel = 1 + sazba / 100; double cenaBezDPH = cena / dělitel; double DPH = cena - cenaBezDPH; //Zobrazení výsledků poleBezDPH.Text = cenaBezDPH.ToString("F2"); poleDPH.Text = DPH.ToString("F2"); } catch { MessageBox.Show("Zadán nekorektní údaj!"); }

Čísla jako objekty Prostá čísla nebo řetězce se v jazyce C# mohou chovat jako objekty desetinná čísla se chovají jako objekty třídy Double, celá čísla jako objekty třídy Int32, řetězce jako objekty třídy String double cenaBezDPH = cena / dělitel; double DPH = cena - cenaBezDPH;

Volání metody ToString s parametrem poleBezDPH.Text=cenaBezDPH.ToString("F2") poleDPH.Text = DPH.ToString("F2"); parametr F2 = zobrazení čísla na dvě desetinná místa (cena bez DPH např. 30,- zobrazí se 30,00Kč) pro formátování řetězců existuje mnoho možností – v dokumentaci