HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Úvod do studia dějepisu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
ÚVOD DO DĚJEPISU II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
Didaktická média v dějepisném vyučování
I-3 Archeologie a pomocné vědy historické
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Předchůdce člověka – opakování
Historické prameny.
Vedoucí KHI: Katedra historie FP TUL Sokolská 8, budova S, 2. P. Vedoucí KHI:
VY _12_INOVACE_D HISTORICKÉ PRAMENY – 6. ROČNÍK. Autor: Mgr
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Historické prameny.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
6. ročník Pravěk.
Instituce zpracovávající historické prameny
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
Obecné poučení o literatuře
Práce s časovou osou 6. třída.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_52_INOVACE_Prv.3.22_Dávná minulost _pracovní list
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
TŘI ROKY DIGITÁLNÍHO UNIVERZITNÍHO REPOZITÁŘE UNIVERZITY KARLOVY Eliška Pavlásková, Andrea Fojtu Archivy, knihovny a muzea v digitálním světě.
Úvod do vyučování dějepisu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
etail.htm?id= podle pravidel AACR2 -řešení popisné a inventární jednotky -chyby v evidenci a jejich řešení.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-L
Zkvalitnění výuky německého jazyka na Vyšší odborné škole Zahradnické v Mělníku CZ.1.07/2.1.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu I. (dějepis, historie, historické prameny,
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Dějepis – 6. ročník. Minulost, dějiny, dějepis a historie minulost = všechno, co se odehrálo do současnosti dějiny = minulost lidstva, část minulosti;
PRAMENY K POZNÁVÁNÍ MINULOSTI Zvídavý člověk si jistě položí otázku, jak mohou dějepisci znát o životě lidí v minulosti tolik informací? Odkud je získali,
Kultura má ve společnosti svou nezpochybnitelnou pozici. Schopností kultury je představit vyspělost dané země, prezentovat její tradice, uznávané hodnoty.
Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník.
Muzeum Josefa Hyláka v radnicích
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Opakování národních dějin (1)
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Úvod do dějepisu HISTORICKÉ PRAMENY 6.ROČNÍK.
Název Česká literatura Název projektu: OP VK
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Autor: Mgr. Božena Andrašková
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Historické prameny a pomocné vědy historické
Transkript prezentace:

HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ 6. ročník

Historické prameny = všechno, co nám zbylo po předcích - jsou cenným zdrojem poznatků na základě pramenů vznikají odborné knihy, encyklopedie, objevují se informace na internetu

1. Písemné prameny Knihy, listiny, dopisy, smlouvy, noviny, legendy, náhrobní nápisy…

- mohou to být i obyčejné záznamy o zásobách uhlí, účty, školní úlohy…

- zkoumá se obsah i doba vzniku

2. Hmotné prameny Předměty, nádoby, zbraně, kosti, šperky, mince, pracovní nástroje, oděvy…

- cenný zdroj informací z dob, kdy lidé neznali písmo

předměty archeologové často získávají z vykopávek

3. Obrazové prameny Umělecké předměty – sochy, obrazy, mapy, fotografie, filmy…

z hlediska hmotných pramenů nás zajímá, čím je obraz namalován, jakou technikou, z jakého je materiálu

- z hlediska obrazových materiálů zkoumáme, co znázorňuje o dobové módě, o podobě osobností, o průběhu válek…

chovávání pramenů : - tak, aby byly dostupné pro veřejnost a pro vědce KNIHOVNY : písemné prameny tištěné ARCHIVY : písemné prameny netištěné ( vzácné listiny a rukopisy) MUZEA : hmotné prameny – expozice = výstavní prostory depozitář = muzejní sklad GALERIE : obrazové prameny, umělecké předměty

Použitá literatura : V. Válková : Dějepis 6, pravěk a starověk