Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Vzhled prezentace - šablony
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Objekty mohou být vytvořeny buď pomocí prostředků Wordu nebo je můžeme vytvořit na jiném místě a do dokumentu Wordu vložit. Všechny objekty se vloží na.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Zoner Callisto.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
VY_I/2_INOVACE_64_WordPad
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
postup tvorby prezentace
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
TEXTOVÝ EDITOR.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Power Point– sestavujeme prezentaci
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
M ALOVÁNÍ Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/10.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
EXCEL ÚPRAVY GRAFU, KARTA FORMÁT. MINIGRAFY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
VKLÁDÁNÍ OBRÁZKŮ, KLIPARTŮ, OBRAZCŮ
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_383_Malování AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 4. ročník,
Příslušenství Kde najdeme příslušenství? Pracujeme s kalkulačkou? Malujeme? Píšeme do poznámkového bloku?
wordart wordart wordart wordart wordart wordart
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Informatika – Základy malování MS Paint Jm é no autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvořen ílistopad 2011 Ročn í k 3. Vzděl á vac í oblast obor tematický.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
WORDPAD Textový dokument.
Vkládání grafických objektů
WordArt, SmartArt, Tvary
Program MALOVÁNÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
Malování - nástroje grafického editoru
(nabídka kreslících nástrojů)
Malování - uložení a otevření obrázku
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
téma vyjádření Obrázek SmartArts obrázky na červeném pozadí
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ POPIS PROSTŘEDÍ PROGRAMU

PROGRAM MALOVÁNÍ program Malování je jednoduchý grafický editor pracující s rastrovou (bitmapovou) grafikou je součástí instalace téměř všech verzí OS Microsoft Windows slouží k vytváření kreseb v prázdné kreslící ploše nebo v již existujících obrázcích

Použití programu Malování kreslení pomocí kreslících nástrojů vkládání a úpravu obrázku, fotografie vkládání a úpravu textu v obrázku

PANEL NÁSTROJŮ PRO RYCHLÝ PŘÍSTUP Okno programu Malování PANEL NÁSTROJŮ PRO RYCHLÝ PŘÍSTUP TLAČÍTKO MALOVÁNÍ PÁS KARET OBLAST KRESLENÍ

SPUŠTĚNÍ PROGRAMU V nabídce Start vybereme položku Všechny programy Pak položku Příslušenství V ní najdeme program MALOVÁNÍ

Nástroje v programu MALOVÁNÍ Nástroj VÝPLŇ umožňuje zvolit barvu výplně oblasti. Nástroj TEXT umožňuje vložit text do obrázku. Nástroj TUŽKA umožňuje kreslit čáry a křivky. Nástroj GUMA vymaže určenou část obrázku a nahradí ji barvou pozadí. Nástroj ŠTĚTEC umožňuje kreslit čáry nebo křivky různých tlouštěk a stylů Nástroj VOLBA BAREV umožňuje zvolit barvu objektu a použít ji v kresbě. Nástroj LUPA umožňuje zvolit velikost zobrazení.

Vytvořit si můžeme také vlastní tvar pomocí nástroje Mnohoúhelník kreslení různých tvarů Pomocí těchto nástrojů můžeme do kresby vkládat např. rovné čáry, tvarovatelné křivky a předdefinované tvary, mezi které patří jak tradiční tvary - obdélníky, elipsy, trojúhelníky a šipky- tak i neobvyklé tvary, jako srdce, blesk nebo popisky. Vytvořit si můžeme také vlastní tvar pomocí nástroje Mnohoúhelník

A) Práce s barvou Nástroje pro práci s obrázkem Program Malování nabízí v barevné paletě základní barvy. Umožňuje také vytvořit barvy vlastní - pro úpravu stačí zvolit příkaz Upravit barvy, čímž se otevře jednoduchý dialog s nabídkou aktuálních barev. Barvu obrysu volíme LTM. Barvu výplně volíme PTM.

B) Vložení obrázku do programu Malování pomocí příkazu Vložit z lze v programu Malování vložit obrázek. Soubor obrázku je možné po vložení dále upravovat

C) Otočení objektu Mezi nástroji pro změnu velikosti a úpravy najdeme také rychlé překlopení.

D) Vložení textu do obrázku Nástroj Text slouží k vložení textu do obrázku Na kartě Domů ve skupině Nástroje klikneme na nástroj Text Přetáhneme ukazatel do kreslící oblasti, kde chceme přidat text V části textové nástroje vybereme druh, velikost a řez písma

Pro text můžeme zvolit barvu - ve skupině Barvy klikneme na tlačítko Barva 1 Barevné můžeme zvolit i pozadí textu – klikneme ve skupině Pozadí na tlačítko Neprůhledné, ve skupině Barvy klikneme na tlačítko Barva 2 a vybereme barvu pozadí, kterou chceme pro oblast textu použít

E) Úprava kontury objektu pomocí nástroje Velikost lze v programu Malování zvolit sílu čáry obrysu objektů

F) Změna velikosti obrázku klikněte ve skupinovém rámečku Obrázek na ikonu V dialogovém okně Změnit velikost a zkosit zaškrtněte políčko Zachovat poměr stran, abychom zajistili, že obrázek s novou velikostí bude mít stejný poměr stran jako původní obrázek.

ZDROJE: http://windows.microsoft.com/cs-cz/windows7/getting-started-with-paint Použité obrázky: autor materiálu.