Vlastnosti a zpracování dřeva Autor: Mgr. Miloslav Šůstek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Smíšené a listnaté lesy
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Lesy mírného pásu Vypracoval: Honza Mazánek.
Stromy.
EKOSYSTÉM LES – stromy jehličnaté a listnaté
Autor výukového materiálu:
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
Ochrana dřeva – impregnace
Co jste na předchozích obrázcích viděli? KRAJINU LES STROMY.
Lesy jako zdroj včelí pastvy
Hrátky s abecedou Á, bé, cé, čé, voda teče,
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Povrch ČR.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
AZ KVÍZ Les Hra Návod Zdroje obrázků.
STROMY Prvouka - 2. třída. STROMY JEHLIČNATÉ Smrk ztepilý.
Rostliny.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Dřevo, příčný řez jádrovým kmenem Vypracoval: Lukáš Karlík.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pila „KATR“. Řez kmenem stromu Dřívější pily – skanzen Veselý kopec.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
TEST - SPOLEČENSTVO LES
Slova nadřazená Slova podřazená K ŘADĚ SOUŘADNÝCH SLOV NAJDI SLOVO NADŘAZENÉ vrabec, špaček, sýkora, čáp, datel, kachna číslice školní potřeby dopravní.
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
VEGETAČNÍ PÁSY.
Přírodní společenstva v České republice
ŠTOKY - LES.
Společenstva lesů - stromy
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Biota ČR - Prezentace s výkladem
VÝŠKOVÁ STUPŇOVITOST V ČR
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Radana Marelová
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Přírodní společenstva v České republice: LES
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
Na procházce v lese.
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
14. f Vegetace mírného pásu
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jana Němcová
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
PŘÍRODOVĚDNÁ SOUTĚŽ ROSTLINY B - CH.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

Vlastnosti a zpracování dřeva Autor: Mgr. Miloslav Šůstek

Kvíz – využití dřevin na výrobky V tabulce máš vždy pravdivé a nepravdivé tvrzení o jednotlivých druzích dřevin a jejich využitích na výrobky. Pokud je tvrzení o dané dřevině pravdivé, tak napiš písmenko, které je uvedeno u výrobku vyráběného z dané dřeviny. Řešením kvízu je věda, která se zabývá dřevinami, jejich vlastnostmi, zpracováním, rozšířením, atd..

OZUBENÁ KOLA V MLÝNECH - D VYUŽITÍ DŘEVIN VYUŽITÍ DŘEVIN Text a tabulka ke kvízu HABR OZUBENÁ KOLA V MLÝNECH - D PRAŽCE - A DUB LETNÍ SUDY - E HUDEBNÍ NÁSTROJE - B BUK LESNÍ DŘÍVKA K NANUKŮM - N POD VODOU ZKAMENÍ - C JILM OHÝBANÝ NÁBYTEK - D NÁSADY - F TRNOVNÍK AKÁT TOPŮRKA - R DŘEVĚNÉ UHLÍ - G JASAN DÝHY, PŘEKLIŽKY - H LYŽE - O PLATAN HOKEJKY - J PODLAHY - L TIS ČERVENÝ DÝMKY - K LUKY - O MODŘÍN FLÉTNY - M ZÁBRADLÍ - G BOROVICE UZENÍ - U DVEŘE - I JALOVEC DVEŘE - V UZENÍ - E

Rozhodni, zda jsou daná tvrzení pravdivá nebo nepravdivá. ČESKÁ REPUBLIKA /LESY/ 1. BUKŮ JE V ČR STEJNÉ PROCENTO JAKO DUBŮ 2. NEJVÍCE ZASTOUPENÝ JEHLIČNATÝ STROM JE MODŘÍN. 3. BOROVICE JE V ČR ZASTOUPENO 17 %. 4. NEJVÍCE ZASTOUPENÝ LISTNATÝ STROM JE BŘÍZA. 5. BŘÍZA PATŘÍ MEZI LISTNATÉ DŘEVINY 6. MODŘÍN PATŘÍ TAKY MEZI LISTANTÉ DŘEVINY

K daným výškovým stupňům zařaď dřevinu z nabídky. ČESKÁ REPUBLIKA /VÝŠKOVÉ STUPNĚ/ A/ 200 M – B/ 500 M – C/ 800 M – D/ 1100 M – E/ 1300 M – SMRK, DUB, BUK, KLEČ, BUK – DUB, SMRK – BUK - JEDLE

Řešení ČESKÁ REPUBLIKA /VÝŠKOVÉ STUPNĚ/ A/ 200 M – dub, B/ 500 M – buk – dub, C/ 800 M – buk D/ 1100 M – smrk – buk – jedle, E/ 1300 M – kleč