STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Látky jsou složeny z částic
Advertisements

TĚLESA A LÁTKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Těleso a látka.
STAVBA A VLASTNOSTI LÁTEK
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
OPAKOVÁNÍ 6.ROČNÍKU -fyzika
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
Skupenství látek a vnitřní energie
Vlastnosti pevných, kapalných a plynných látek
Fyzika 6. ročník Těleso a látka Anotace
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Vlastnosti plynů.
Látky a tělesa.
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
TĚLESA A LÁTKY Fy - prima Yveta Ančincová.
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM LÁTKY A JEJICH SKUPENSTVÍ VY_32_INOVACE_11.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
Co nás obklopuje?.
Látka a těleso.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_167_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Směsi Opakovací otázky
VZDUCH.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
OPAKOVÁNÍ tělesa a látky vlastnosti látek vzájemné působení těles síla
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STAVBA A VLASTNOSTI LÁTEK Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit ]Dostupné pod licencí Creative Commons – na
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B36Fy6_Tělesa a látky.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
TĚLESA A LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_7_Tělesa a látky Téma: Fyzika 6. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F +Z_01.
Archimédův zákon pro plyny
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Z čeho se tělesa skládají
TĚLESA A LÁTKY.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Co nás obklopuje?.
1.1 TELESÁ A LÁTKY Mgr. Viera Levočová.
Vlastnosti těles a látek
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Co nás obklopuje?.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si! (Učebnice strana 8 – 9)

Co ve svém okolí vnímáme smysly?

Čím se věci odlišují? Tvarem Barvou Velikostí Tvrdostí modelína kámen

Co je důležité? U kterých těles je důležitá barva velikost tvar tvrdost barva tvar

Těleso Pokud o věci řekneme, že má nějaký tvar rozměry Zapiš si! Pokud o věci řekneme, že má nějaký tvar rozměry polohu (nachází se na určitém místě) nazveme tuto věc tělesem.

Látka Zapiš si! Všechna tělesa jsou složena z látek. Látky mohou být ve třech skupenstvích: pevné (dřevo, sklo, železo, papír, ...) kapalné (voda, mléko, olej, benzín, ...) plynné (vzduch, zemní plyn, oxid uhličitý, vodní pára, propan-butan, kyslík, ...) Tatáž látka může být za různých okolností v různých skupenstvích (led – voda – vodní pára). Tělesa mohou být z látek pevných, kapalných nebo plynných.

Urči, co je těleso Vzduch Žehlička Řeka Kouř z komína Pára nad hrncem Cukr

Tvar jednoduchý a složitý Některá tělesa mají tvar jednoduchý Některá tělesa mají tvar složitý

Tělesa s přibližným tvarem koule Slunce Země Měsíc Nafouknutý plážový míč Glóbus Míč na košíkovou Fotbalový míč Pomeranč Tenisový míček Míček na stolní tenis Kulička Hrášek Brok v loveckém náboji Semínko hořčice

Tělesa z kapalin a plynů voda v láhvi čaj v hrníčku vodík v balonu vzduch v pneumatice bublina vzduchu ve vodě

Pozorování těles Některá tělesa nemůžeme pozorovat přímo vzdálená tělesa (hvězdy, planety,..) - musíme použít přístroje - kosmické sondy, dalekohledy příliš malá tělesa (mikroby, viry,..) - musíme použít přístroje - mikroskopy mikroby Otázky a úlohy k opakování – učebnice strana 9 – 10.