Systémové pojetí hospodářské organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Advertisements

ARBES FEIS [BI] ARBES Technologies, s.r.o.
Jednatel Cargologix, s.r.o.
Podnikání na Internetu letní semestr 2005 Jana Holá VII.
Podnikové informační systémy úvod
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Podnikové informační systémy Úvod
Řízení vztahu se zákazníky integrované do ERP systému
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Případová studie Business Intelligence ve společnosti Mountfield, a.s.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Oblast nástrojů Prostředí Popis produktů Kritéria Vyhodnocení.
Informační systémy podnikové systémy CRM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Obsah  Představení  Úrovně cílení na zákazníky  Co je to segmentace  Workshop –prototyp segmentace ihned a ručně.
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně.
Úvod do ESY Edita Marečková. Představení Exact Synergy Enterprise = ESY propojení jednotlivých oblastí podnikových IS „balík chytrých podnikových řešení“
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
Informační systémy Tomáš Maděra.
Měření výkonnosti podniku
Globální architektura IS/ICT
www.itg.cz; 1 Úspěšné CRM znamená řízení procesů, lidských zdrojů a technologie Jan Dohnal ITG s.r.o. katedra informačních.
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
R VY a Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Prezentace studijních oborů 2013.
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Programové vybavení počítače
Dodatek k prezentaci Logistické systémy vývoj, charakteristika a použití Lenka Stiessová Pavla Muhlbachová Jana Jurková Sanjin Hasić Jiří Ullmann.
Business Inteligence a její nástroje ve veřejné správě Petr Zeman, Key Account Manager – Public Sector Adastra Corporation.
Systémové pojetí hospodářské organizace 1 ECM – Řízení podnikového obsahu (Zdroj: Gála, Pour, Toman: Podniková informatika. Praha: Grada 2006) řízení podnikového.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Algotech Telefon: Fax: Web: Adresa:Zirkon Office Center, Sokolovská 366/
Microsoft Dynamics CRM
© 2007 IBM Corporation Duben, 2007 Dokumentová řešení IBM pro státní správu Daniel Beneš.
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Manufacturing Execution Systems
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
CRM a jeho možné využití
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Systémové pojetí hospodářské organizace 1 Architektura podnikové informatiky (Zdroj: Gála, Pour, Toman, Podniková informatika. Praha: Grada 2006)
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Tvoříme software pro celý svět. Přidejte se k nám. Ondřej Špulka 3. března 2016.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Systémy pro podporu managementu 2
CRM – moderní trendy.
Vztahy se zákazníky.
Ing. Athanasios Podaras, Ph.D 2016
Databázové systémy přednáška 13 – Analýza a reporting
Informační systémy podnikové systémy CRM
Transkript prezentace:

Systémové pojetí hospodářské organizace Architektura podnikové informatiky (Zdroj: Gála, Pour, Toman: Podniková informatika. Praha: Grada 2006) Systémové pojetí hospodářské organizace

Řízení vztahů se zákazníky (CRM) (CRM- Customer Relationship Management) představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených pro řízení a průběžné zajišťování vztahů se zákazníky firmy, a to v oblastech podpory obchodních činností, zejména prodeje, marketingu a zákaznických služeb. Systémové pojetí hospodářské organizace

Systémové pojetí hospodářské organizace Analýzy v e-Businessu kdo jsou naši zákazníci ? co je zajímá na našich stránkách ? co našli nebo nenašli na stránkách ? jaké produkty a služby je nejvíce zajímají ? jaké obchodní podmínky ? co je vedlo k nákupu ? služby pro analýzy provozu na www stránkách (www.emerite.cz) – přehledy návštěvnosti, geografický původ návštěvníka, prohlížeč, .. – většinou obecné charakteristiky návštěvníka (u statických nikoli dynamických stránek) Systémové pojetí hospodářské organizace

(kontaktní centra, komunikace se zákazníkem) marketingové kampaně) Architektura CRM Kooperační CRM (kontaktní centra, komunikace se zákazníkem) Operační CRM (podpora obchodníků, prodeje, servisu, marketingu) Analytické CRM (Customer Intelligence – analýzy zákazníků, marketingové kampaně) Řízení podnikových zdrojů - ERP e-Business Provozní aplikace ….. Systémové pojetí hospodářské organizace

Operační, kooperační a analytické CRM operační – zefektivnění klíčových procesů „kolem“ zákazníka, zejména front office úlohy, kooperační – optimalizace interakcí se zákazníkem, vícekanálová komunikace, analytické – agregace a aplikace znalostí o zákazníkovi, aplikace „business a customer intelligence“, speciální CRM analytické aplikace na bázi datových skladů a dolování dat, Pozn.: 67% firem (META) nesbírá data o zákaznících efektivně, pouze 4% na odpovídající úrovni Systémové pojetí hospodářské organizace

Operační, kooperační a analytické CRM dílčí aplikace: aplikace podporující práci obchodníka (Sales Force Automation – SFA) - nástroje řízení kontaktů, podpora obchodní činnosti, jako např. řízení obchodních případů, předpovědi obratu, automatizace marketingu (Enterprise Marketing Automation – EMA), tj. vytváření marketingového plánu a kampaní, sledování konkurence, významných obchodních případů, atd., aplikace zákaznických služeb a podpory (Customer Service and Support – CSS) - nástroje pro specifikaci požadavků na servis, objednávky přes web, e-mail apod. Systémové pojetí hospodářské organizace

Operační, kooperační a analytické CRM Kontaktní centra jsou aplikace a technologie v rámci CRM založené na centrálním přístupu zákazníka k firmě. Kontaktní centra obstarávají funkce: podpora komunikace se zákazníkem založená na integraci telefonů a informačního systému, automatické interaktivní hlasové odpovědi, zpracování elektronické pošty, hlasová komunikace přes web, vedení marketingových kampaní. Systémové pojetí hospodářské organizace

Operační, kooperační a analytické CRM Analytické CRM zahrnuje již agregace a aplikace znalostí o zákazníkovi a zajišťuje tyto hlavní činnosti: segmentace zákazníků, analýzy marketingových kampaní, predikce chování zákazníků. Systémové pojetí hospodářské organizace

Customer Intelligence Kombinace CRM a BI se označuje jako Customer Intelligence a většinou se již chápe jako synonymum pro „analytické CRM“ Customer Intelligence (CI) představuje komplex aplikací, zaměřených na poznání zákazníka, jeho hodnoty, preferencí, rizikovosti nebo pravděpodobnosti odchodu ke konkurenci. Za účelem splnění tohoto cíle využívají řešení CI spojení systémů Business Intelligence a CRM. Systémové pojetí hospodářské organizace

Systémové pojetí hospodářské organizace CV – Customer Value spočívá v kvantifikaci jeho minulých i budoucích přínosů a nákladů, ziskovost zákazníka – kalkulovaná jako rozdíl mezi výnosy ze zákazníka a sumou přímých a nepřímých nákladů za uplynulé období riziko ztráty zákazníka – jedná se o riziko dobrovolného odchodu zákazníka ke konkurenci, ale i jeho nedobrovolného odchodu iniciovaného společností. Tento ukazatel se počítá za použití technologií dolování dat a je třeba je kombinovat s prediktivním modelováním chování klientů pro určení optimální strategie k udržení klienta celoživotní hodnota zákazníka – (CLV – Customer Life-Time Value) je pak součet současné hodnoty zákazníka a predikované hodnoty zákazníka na základě odhadované doby, po kterou bude využívat služby / produkty společnosti Systémové pojetí hospodářské organizace

Architektura e-business portál – CRM - BI e_Business Portal Zákazník Interní uživatelé Zákazníci – ODS CRM DWH Front-office aplikace E T L E T L Služby Prodej Podpora Integrace aplikací - hub Back-office aplikace Zdroj: White, C., 2001 (upraveno) Logistika Finance Zdroje Systémové pojetí hospodářské organizace

Analytické CRM, vztah k BI, Customer Intelligence Profily zákazníků Business rules Profilování zákazníků Analytické aplikace Zákazník OLAP aplikace Data Mining Plány, rozhodnutí Řízení kampaní Marketing Zákazníci – ODS CRM DWH Front-office aplikace E T L E T L Služby Prodej Podpora Integrace aplikací - server Back-office aplikace Zdroj: White, C., 2001 Systémové pojetí hospodářské organizace Logistika Finance Zdroje