Výrazy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Žaneta Hrubá Jana Dušková
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mnohočleny a algebraické výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
1.přednáška úvod do matematiky
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_83.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lukáš Rádek. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Radim Farana Podklady pro výuku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Neúplné kvadratické rovnice
Řešení rovnic Lineární rovnice
Algebraické výrazy a jejich úpravy
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Podíl (dělení) mnohočlenů
Rozklad mnohočlenů na součin
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Ryze kvadratická rovnice
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Příprava na lomené výrazy
Rozklad mnohočlenů na součin
Číselné výrazy s proměnnou
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Lomené algebraické výrazy
Řešené úlohy na lineární rovnice
IV. Násobení lomených výrazů
Kvadratické nerovnice
Rozklad mnohočlenů na součin
Řešení rovnic Lineární rovnice 1
2.1.1 Kvadratická funkce.
I. Podmínky existence výrazu
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Příprava na lomené výrazy
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Rozklad mnohočlenů na součin
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

Výrazy

Výrazy obsahují: Konstanty 5; 4,125; … Proměnné Zastupují čísla z určité množiny – oboru proměnné a.b; 𝑥 𝑥−1 .𝑥 ; 𝑥+1 …

Dosazování do výrazů Definiční obor Množina, z níž je možno do výrazu dosazovat Výraz má pro tyto hodnoty smysl Hodnota výrazu je číslo, které získáme po: Dosazení čísel za proměnné Provedení předepsaných operací

Mnohočleny S více proměnnými a + b ab + a3b Operace Sčítání Odčítání Násobení Umocňování

Mnohočleny (polynomy) S jednou proměnnou – polynom n-tého stupně 𝑎 𝑛 𝑥 𝑛 + 𝑎 𝑛−1 𝑥 𝑛−1 +…+ 𝑎 2 𝑥 2 + 𝑎 1 𝑥+ 𝑎 0 𝑎 0 , 𝑎 1 ,…, 𝑎 𝑛 reálná čísla - koeficienty 𝑎 𝑛 ≠0 𝑎 𝑘 𝑥k členy mnohočlenu pro 0  k  n 𝑎 0 absolutní člen 𝑎 1 𝑥 lineární člen 𝑎 2 𝑥 2 kvadratický člen

Mnohočleny (polynomy) Mnohočlen 1. stupně – lineární ax + b Mnohočlen 2. stupně – kvadratický ax2 + bx + c Mnohočlen 3. stupně – kubický ax3 + bx2 + cx + d

Dělení mnohočlenů Jednočlenem 3 𝑥 2 +𝑥+2 :3𝑥=𝑥+ 1 3 + 2 3𝑥 x ≠ 0 Každý člen zvlášť Podíl nemusí být mnohočlen 3 𝑥 2 +𝑥+2 :3𝑥=𝑥+ 1 3 + 2 3𝑥 x ≠ 0

Dělení mnohočlenů Mnohočlenem Pouze mnohočleny s jednou proměnnou Dělence i dělitele uspořádáme sestupně Určíme obor proměnné Postupné dělení ……

Rozklad mnohočlenů Vyjádření ve tvaru součinu několika mnohočlenů Vytýkáním před závorku Pomocí vzorce Kombinací obou metod