Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Hospodaření s penězi Milena Tichá
Kudy vlastně putují peníze
Investování II (podílové fondy) Základy ekonomiky a účetnictví – 9
Finanční gramotnost Fynanční gramotnost
Příjmy do rodinného rozpočtu
Kapitálový trh jako zdroj financování
ZŠ a MŠ L.Kuby 48 České Budějovice Mgr. Libuše Jandová Počet hodin: 1.
Investiční společnosti a podílové fondy
VY_62_INOVACE_1_2_15 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet investování.
O FIRMĚ DATALIFE PROFESIONÁLNĚ spolupracujeme s těmi nejlepší finančními společnostmi na trhu jak u nás tak v zahraničí. společnost Datalife nabízí profesionální.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_06 Název materiálu: SPOŘENÍ – DĚTI, ZÁJMY Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Spoření a investování Spoření = pravidelné odkládání menší částí příjmu a jeho ukládání na bankovní účet Nízké riziko Nízký výnos Investování = poskytování.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
1 Finanční trhy Ostatní informace Petr Krajcigr
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Ekonomika investic.
REAL ESTATE MARKET AUTUMN 2007 PRAHA Martin Skalický.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 26.srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Pohodlí nade vše Využívejte všech služeb při investování Ing. Martin Viktora ředitel úseku podpory prodeje Investiční společnost.
Přebytek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Modelování rodinného rozpočtu
Holínská, E.: Základy účetnictví BIVŠ LS 2009/ Stručný obsah 2. přednášky předmět účetnictví majetek podniku - aktiva struktura aktiv vlastnický.
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH – PODÍLOVÉ LISTY Ing. Renata Slaná
ČS nemovitostní fond Dámský investiční klub České spořitelny Ing. Martin Skalický MRICS.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Úvod do financí Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_94 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Finanční trh III. Kolektivní investování
Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí1 Ostatní finanční zprostředkovatelé a subjekty působící na finančním trhu.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
EU_62_A_sada 2_20_M_Penzijní připojištění_Duch Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. AutorMgr. Duchová Renáta Anotace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Časová hodnota peněz Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
J&T LIFE 2025 / 2030 / 2035 Fondy životního cyklu 1.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Investice.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Základy investování TEMA: Matematika.
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Kolektivní investování z pohledu možnosti zhodnocení volných finančních prostředků podniku Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD. Oponent:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kam s penězi, aby nezahálely
Kapitálový trh – charakteristika CP
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Kolektivní investování
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
FINANČNÍ TRHY Úvod, současné trendy.
Vývoj dluhopisů u Nás a v evropě…
Kolektivní investování
Ing. Václav Kovalovský JHK-kapitálové trhy a investice
Transkript prezentace:

Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST

Investice Princip investování Část svého příjmu nespotřebuji (neutratím hned), ale vložím (investuji) do dlouhodobých statků (aktiv) za účelem budoucích vyšších příjmů. Investice nepřináší okamžitý užitek. Dají se přirovnat: - konzervování potravin - setbě v zemědělství Dobré investice v budoucnu přinesou vyšší příjem, než jaký jsme do nich vložili.

Investice Výhody investování -zhodnocení volných finančních prostředků -vytvoření finanční rezervy na stáří -vytvoření pasivního příjmu Volné finanční prostředky bývají „po výplatě“, ale málo kdy „před výplatou“. Proto je třeba částku pro investování odkládat včas !

Investice Nevýhody investování -investované peníze jsou dlouhodobě vázané -nutnost rozhodování, do čeho budu investovat -riziko ztráty investované částky Nic není zadarmo, ani příjem z investic!

Investice Druhy investorů Investor – důkladně zkoumá kapitálový trh, – investuje dlouhodobě a promyšleně Spekulant – zkoumá kapitálový trh – investuje krátkodobě s cílem velkého zisku Investor-střádal – nezkoumá kapitálový trh – investuje dlouhodobě a pravidelně – využívá investiční fondy Investor-amatér – pokouší se zkoumat kapitálový trh – investuje podle toho, co „zaručeně roste“

Investice Předpoklady pro investování -mám pravidelný příjem -mám vytvořenou finanční rezervu (na 3-6 měsíců) -mám zajištěné bydlení -dokážu měsíčně ušetřit aspoň několik tisíc Kč -mám odvahu investovat Př: volných 5000,- měsíčně = = 2000,- spořící účet ,- investice

Investice Pravidla pro investování 1)Vytvořit si investiční cíl – (účel a částka) 2)Promyslet investiční strategii – jak dosáhnu cíle 3)Diverzifikace investic – využít více typů investic 4)Investovat pravidelně (i když výnosy jsou různé) 5)Trpělivost – investovat dlouhodobě (několik let) 6)Obezřetnost – pozor na ziskuchtivé podvodníky

Investice Typy investic -reality = nemovitosti (budovy, byty, pozemky, ) -zboží a komodity (zlato, ropa, umění, …) -cenné papíry (akcie, dluhopisy,…) -smíšené (investiční fondy) Je vhodné svoje investice diverzifikovat (rozložit) mezi různé typy investic. (1/3+1/3+1/3)

Investice Vlastnosti investic výnos = zisk likvidita = snadnost směny jistota výnosu = malé riziko

Investice Srovnání typů investic coziskriziko =nejistota likvidita realityrůzný, mění se malápomalá, nejistá komodityrůznýstřednídobrá cenné papírystřední i vysoký různé (i vysoké) dobrá mění se fondymenšínízkédobrá

Investice Autor: Mgr. Pavel Papežík, vytvořeno v roce 2013, určeno pro 9. ročník ZŠ, předmět Finanční gramotnost, vzdělávací oblast Člověk a společnost, vzdělávací obor Výchova k občanství, tematický okruh Stát a hospodářství.