Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Římské výboje Dějepis VY_32_INOVACE_311, 16. sada, D
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
( př. Kr.) ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Starověký Řím.
Etruskové.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací.
Co tě napadne při slově království? Pokus se vytvořit definici tohoto slova.
Charakteristika umělecké památky
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
VYSOČINA mapa
PhDr. Jana Žáková. Zemědělská aristokracie zvětšovala své pozemkové vlastnictví Utlačovala drobné rolníky a násilím je nutila k prodeji polí Přelidnění.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Starověký Řím.
8. století – 510 př. Kr. ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Počátky římského městského státu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vývoj Říma do ovládnutí Itálie
Republikánské instituce Petr Machala. z latinského res publica = věc veřejná Co se vám vybaví, když se řekne republika?
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Starověký Řím.
Řím v době královské Petr Machala.
Starověký Řím.
Vznik a rozvoj starověkého Říma.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Etruskové a založení Říma
Počátky starověkého Říma
POČÁTKY ŘÍMA.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C57D6_Starověký Řím.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_43 Autor: Zdeňka Matoušová Období: březen 2013.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Starověký řím 6. ročník NG.
Vytvořil: Jakub Řezníček
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Řím Úvod str. 99.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Starověký řím 6. ročník NG.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 31 př. n. l..
Etruskové a římští králové
Starověký Řím - počátky
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Zemědělství, řemesla, posmrtný život, dějiny
Starověký Řím - počátky
POČÁTKY ŘÍMA.
Počátky starověkého Říma
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Vzdělávací období  3. Předmět  Dějepis Téma hodiny  Starověký Řím - počátky státu Označení  VY_32_INOVACE_05_Starověký Řím počátky státu Autor  PhDr. Jana Žáková

STAROVĚKÝ ŘÍM POČÁTKY STÁTU PhDr. Jana Žáková

Území dnešní Itálie – Apeninský poloostrov Po celé délce pohoří Apeniny Nížiny na severu v povodí Pádu a na západním pobřeží Teplé, dostatečně vlhké podnebí Málo členité pobřeží – méně přístavů než v Řecku

Osídlení: Kolem roku 1000 př. n. l. – indoevropské kmeny ITALIKŮ Usadily se ve střední Itálii Nejvýhodnější oblast osídlili LATINOVÉ – na dolním toku Tiberu Zemědělství, chov dobytka Dostali se pod nadvládu vyspělejších Etrusků

Mapa:

Založení města: - kolem r. 753 př.n.l. - legendy, vykopávky Etruskové spojili několik osad výhodně položených na pahorcích u Tiberu - nárůst významu města za vlády etruských králů Etruskové – Tusci - Toscana

Etruskové se věnovali kvalitní železné i měděné metalurgii Vyráběli žádanou černou keramiku s lesklým povrchem, sady kovových nádob a vynikající šperky Obchodovali po souši i na moři. Do jejich přístavů připlouvaly lodi přivážející luxusní zboží z Orientu, od africké slonoviny až po zlaté a stříbrné šperky z Fénicie Etruskové udržovali čilé obchodní styky také s keltským světem: dováželi např. jantar z Pobaltí a vyváželi své řemeslné výrobky, zejména bronzové nádoby Vybudovali velkolepá města: stávala na vyvýšeninách, obehnaná hradbami s trojicí velkých bran, byla členěna pravoúhlou (šachovnicovou) sítí ulic s monumentálními pestrobarevnými chrámy, s mosty, vodovody a kanalizací (Etruskové ovládali stavbu obloukové klenby z cihel)

Etruské náboženství bylo polyteistické, důležitou roli v něm hrála víra v posmrtný život Etruskové přikládali velký význam pohřbívání Bohatě vybavené hrobky byly soustředěny do rozsáhlých pohřebišť, nekropolí. Sarkofágům v hrobkách často dominovaly portrétní plastiky zemřelých (v životní velikosti), zpravidla manželských párů šťastně se usmívajících Interiéry etruských chrámů i hrobek byly zdobeny freskami

Pověst o založení Říma:

Království: Vládli králové – Etruskové Rozvoj řemeslné výroby Rodová šlechta – snaha omezit moc krále Kolem r. 510 př.n.l. poslední král Tarquinius Superbus vyhnán

Republika: Res publica = věc veřejná Obyvatelstvo se dělilo na PATRICIE (pater=otec)- potomci původních 300 římských rodů, vlastnili půdu PLEBEJE (plebs=lid) – neměli přístup ke státním úřadům, zabývali se většinou řemesly a obchodem

Vláda: Dva KONZULOVÉ – úředníci volení na jeden rok – nejvyšší soudci, nejvyšší velitelé vojska V době ohrožení se jeden z nich stával na 6 měsíců DIKTÁTOREM SENÁT –původně sbor starších zastupující jednotlivé patricijské rody – 300 členů Růst moci – konzulové plnili jeho rozhodnutí OBČANSKÝ SNĚM – scházel se podle vojenských oddílů – setnin, rozhodoval o volbě úředníků, schvaloval zákony

Zdroje: http://www.google.cz/search?hl=cs&biw=1366&bih=643&gbv=2&site=search&tbm=isch&sa=1&q=%C5%99%C3%ADmsk%C3%A1+%C5%99%C3%AD%C5%A1e&aq=7&aqi=g10&aql=&oq=%C5%99%C3%ADm http://www.google.cz/search?hl=cs&biw=1366&bih=643&gbv=2&site=search&tbm=isch&sa=1&q=romulus+a+remus&aq=0&aqi=g2&aql=&oq=romulus+a+ http://www.google.cz/search?hl=cs&biw=1366&bih=643&gbv=2&site=search&tbm=isch&sa=1&q=apeniny&aq=2&aqi=g-s1g4g-s1g2&aql=&oq=apen http://www.google.cz/imghp?hl=cs&tab=ii&biw=1366&bih=643