Název materiálu: HMOTNOST – výklad.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Převody jednotek Jednotky hmotnosti Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil
Advertisements

Matematika a její aplikace
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název materiálu: ČAS – výklad učiva.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Převody jednotek Jednotky hmotnosti.
Název materiálu: SÍLA – výklad učiva. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_201. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: o Vzdělávací.
Autoři:Jakub Janisch a Tereza Krsková
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Název materiálu: PASCALŮV ZÁKON – výklad učiva.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Ing. Radek Pavela Měření hmotnosti.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H m o t n o s t Creation IP&RK.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Měření délky a hmotnosti
Číslo v digitálním archivu školy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název materiálu: HYDROSTATICKÝ TLAK – výklad učiva.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Měření hmotnosti.
Hmotnost Fyzikální veličina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_457.
Měření hmotnosti Fyzika Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Název materiálu: TLAK – výklad učiva.
Název materiálu: GRAVITAČNÍ POLE – výklad učiva.
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
13..
Hmotnost tělesa Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Výukový materiál pro 6.ročník
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi černé ovce metr tuna látka miligram atom l kilogram kg gram.
FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - HMOTNOST Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_46_HMOTNOST
VY_32_INOVACE_57_Jednotky hmotnosti
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
Hmotnost Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jitka Josefíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05 Jednotky hmotnosti -
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Hmotnost a její jednotka
Převody jednotek hmotnosti
Hmotnosť 6.ročník.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
HMOTNOST AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_20 20 HMOTNOST TĚLES autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Převody jednotek hmotnosti
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Transkript prezentace:

Název materiálu: HMOTNOST – výklad. VY_32_INOVACE_183 Název materiálu: HMOTNOST – výklad. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_183. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: Vzdělávací oblast : Člověk a příroda. Vzdělávací obor : Fyzika. Tematický okruh: Fyzikální veličiny - hmotnost. Ročník : 6. Metodické pokyny: Jsou uvedeny na jednotlivých listech, u každého cvičení. Datum vytvoření: 9.9. 2011.

Hmotnost je vlastností všech látek. m = 1kg Značka: m (z anglického massa - hmota) Jednotka: kg (kilogram)

Další jednotky hmotnosti 1q (1 metrický cent) = 100kg 1t (1 tuna) = 1000kg = 10q Násobky a díly hmotnosti 1kg =1000g (tisíc gramů) 1dag = 0,01kg (dekagram)…použití v obchodě Např. „deset deka uzeniny“ = 10dag = 100g = 0,1kg 1cg =0,01g (centigram)…setina gramu 1mg =0,001g (miligram)…tisícina gramu 1kg =1000 000mg

Jiné jednotky hmotnosti 1Kt 1Karát je jednotkou ryzosti klenotnických zlatých slitin nebo jednotkou vyjadřující hmotnost diamantů. (asi 0,2g) Tato jednotka byla historicky odvozena z hmotnosti semene svatojánského chleba (lat. Ceratonia siliqua), které bylo ve středověku používáno v Arábii a Persii pro určování ceny drahých kamenů. Důvodem je skutečnost, že velikost a váha těchto semen je poměrně uniformní a v uvedené oblasti světa jsou běžně dostupná. Anglo - americké jednotky: libra (asi 0,5kg), unce(asi30g)

Měřidla Hmotnost většiny těles měříme pomocí vah, které můžeme rozdělit podle: 1. konstrukce: mechanické, digitální, pružinové, rovnoramenné… 2. použití: osobní, kuchyňské, laboratorní, automobilové, obchodní…

Rovnoramenné laboratorní váhy

Rovnoramenné laboratorní váhy Postup vážení: na jednu misku vah (zpravidla vlevo) umístíme vážený předmět. na druhou pak vkládáme závaží od největšího po nejmenší až dosáhneme vyvážení předmětu. závaží z misky odečítáme opět od největšího po nejmenší – váhy jsou zaaretovány. Příklad: m = 100g + 50g + 30g + 10g + 2g + 1g + 0,5g + 0,2g + 0,1g + 0,05g = 193,85g

brutto – hrubá hmotnost (příklad: celá konzerva – obsah+obal) netto – čistá hmotnost (příklad obsah konzervy) tára – hrubá hmotnost mínus čistá hmotnost (příklad: obal, plechovka) BMI – body mass index – index tělesné hmotnosti naši hmotnost v kg vydělíme druhou mocninou své výšky v m (číslo mezi 18,5 až 24,5 vyjadřuje normální hmotnost)