Seminář NSKTV Praha , Brno Připomínky k „brožuře“
AMU- na umělecké obory lze v podstatě aplikovat Dublinské deskriptory - DS by kromě kódu kvalifikace měl obsahovat seznam uznávaných uměleckých úspěchů AVOŠ- NSKTV by se měla začít vytvářet až bude právně zakotveno „terciární vzdělávání“ - nejprve je nutno vytvořit vzdělávací a profesní standardy pro studijní a vzdělávací programy a pak teprve rámec kvalifikací - pochybnosti o přiřazení VOV ke „krátkému cyklu“ PAnemají připomínky, pochvala UHK- nesoulad přiřazení VOV ke „krátkému cyklu“ - aktuální požadavky zaměstnavatelů nemusí platit v době po absolvování celého cyklu UJEPdotazy a pochybnosti: jak budou tvořeny sektorové rady pro pedagogické či umělecké obory, zda uznávat informálního vzdělávání, zda dělit na dílčí kvalifikace VŠH- dobré zkušenosti s ECTS a DS - Dublinské deskriptory jako dobré východisko - zájem o účast v sektorové radě
JAMU- Dublinské deskriptory jsou JAMU velmi blízké - mezi kompetence zařadit „reflexi a sebereflexi“ - v příslušné pracovní skupině by mělo být zastoupeno Ministerstvo kultury MZLUnemají připomínky OU- úroveň 5 NSK neodpovídá úrovni 6 EQF - SŠ vzdělávní s maturitou odpovídá spíše úrovni 4 EQF UTB- využít Bloomovu taxonomii při tvorbě (národních?) deskriptorů - vyjasnit užívání termínu „kompetence“, příp. použít jiný VFU- respektovat „dlouhé“ Mgr. programy (např. medicínské) s počtem kreditů ECST - při tvorbě specifických deskriptorů nutno respektovat předpisy pro regulovaná povolání (metodický pokyn, jak postupovat) VŠP Ostrava - stanovit harmonogram - urychleně sestavit sektorové rady