Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

Zdroj obrazového materiálu
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Podmět (Po) - opakování
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurence schopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Grafické znázornění věty jednoduché
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurence schopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace DENNÍ REŽIM Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
Co je kulaté - Co je hranaté
Matematické operace ( + - x : )
Matematické aplikace Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mímoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace SLOVESA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Geometrické tvary kolem nás
Zdroj obrazového materiálu
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
PODMĚT.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět a přísudek Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurence schopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Novotnou Jaroslavou

Věta jednoduchá -Věta jednoduchá se skládá z podmětu a přísudku. přísudku. Jana píše. Děti zazpívaly. Přišlo jaro. -Podmět může být holý nebo rozvitý. Jana, děti, jaro - Malá Jana, Hodné děti… Jana, děti, jaro - Malá Jana, Hodné děti… - Ptáme se na něj Kdo-co?

Podmět holý a rozvitý Přísudek holý a rozvitý -Přísudek může být holý nebo rozvitý. Pepa se naučil číst, psát a počítat. Pepa se naučil číst, psát a počítat. -Jestliže tvoří větu holý podmět i přísudek, jedná se o větu h o l o u. -Základem přísudku je určitý slovesný tvar + slovesa zvratná.

Podmět a přísudek  Základ podmětu a základ přísudku tvoří základní skladební dvojici. základní skladební dvojici. př./ - věty dokončete. př./ - věty dokončete. Ptáci ………….. Zvířátka………….. Květiny………… Kapky …………… Ryby ………….. Knihy ……………. Stromy ………... Listy ……………… Lidé ……………. Šípky …………….

Tvořte zajímavé jednoduché věty  Naše televize ………………………….  Moje maminka …………………………  Babička s dědečkem …………………  Večer bude……………………………..  Modré oči ………………………………  Kočka s koťaty…………………………  Barevné květiny………………………..  Stromy brzy …………………………….

Tvořte věty s rozvinutým podmětem ( Co dělali?)  Ela, Pavel a Jarmila ……………………..  Okna a dveře …………………………….  Knížky a časopisy………………………..  Jablka, hrušky i švestky………………….  Hrnce a pokličky…………………………..  Obrazy a obrázky…………………………  Chlapci a dívky ……………………………

Tvořte věty s rozvinutým přísudkem ( Kdo – co?)  ………………….psali, kreslili a malovali.  ………………………hrabali a sázeli……..  ………………..běhali, skákali a prolézali.  ………………oškrábali, nakrájeli a uvařili.  …………………...zamňoukaly a zavrněly.  …………………zazpívaly a zarecitovaly.  …………………..spali a spali.

Vymyslete věty

Vymyslete příběh, každý přidá pouze jednu větu…

Podmět ve větách  může být vyjádřen jinými slovními druhy:  Podstatným jménem - (M - Ž - S)  Přídavným jménem – červená,  Zájmenem – já, ty, on,….  Číslovkou – dvanáctá, desátá, stovka  může být nevyjádřený, z předchozí věty  Usnul v lese. (ON). Byli veselí. ( Oni)