Styl publicistický Marcela Jurková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Publicistický styl a jeho charakteristika
Advertisements

Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Rozbor neuměleckého textu
Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1. – 4. ročník.
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
Powerpoint Templates Page 1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastČeský jazyk a literatura.
FUNKČNÍ STYLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Štolfová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Funkční styly, slohové postupy a útvary
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL Psané útvary.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Funkční styly.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Funkční styly.
Funkční styly Marcela Jurková.
Elektronická učebnice - II
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
STYL ÚŘEDNÍHO JEDNÁNÍ (JEDNACÍ, PRAKTICKY ODBORNÝ)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Přehled stylů, jejich hlavní znaky a druhotné (odvozené) styly
Publicistický styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Administrativní styl PaedDr
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Stylistika Marcela Jurková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Publicistický styl Znaky a útvary.
Styl řečnický Marcela Jurková.
Styl prostěsdělovací Marcela Jurková.
Funkční styly I. Styl prostěsdělovací - výměna informací neodborného rázu, funkce neodborně zpravovací a) mluvené úvary: představování, omluva, blahopřání,
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Zdeněk Dorazil, Veronika Fojtů, Nela Schmidtová, Tereza Pospíšilová
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
O útvarech, žánrech a textech
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
ZPRÁVA Z NĚKOLIKA ZDROJŮ
9. ročník Michaela Hantková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
O útvarech, žánrech a textech
Publicistický styl - úvod
Písemná práce Základní informace.
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
1.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Styl publicistický Marcela Jurková

Obsah styl publicistický požadavky mluvená publicistika psaná publicistika jazykové prostředky slohové útvary seznam použitých zdrojů

Styl publicistický styl hromadných sdělovacích prostředků cíl – informovat, přesvědčovat, ovlivňovat funkce – agitační, informační, rekreační forma – mluvená, psaná dynamičnost stylu – proměnlivost podle společenské situace a potřeb

požadavky aktuálnost, pravdivost, objektivita (obsah) působivost, výstižnost , obecná přístupnost, originalita (forma) přesvědčivost, srozumitelnost (obsah i forma) slohové postupy – informační, popisný úvahový, výkladový, vyprávěcí

Mluvená publicistika zvukové a vizuální sdělovací prostředky (rozhlas, televize) zprávy nejaktuálnější, nejčerstvější, časově přesně vymezeny publicistické a diskuzní pořady přímé televizní přenosy (sport) zábavné pořady přesnost, stručnost, jasnost

Psaná publicistika noviny deníky (Mladá fronta Dnes), regionální tisk (Slovácký deník), bulvární tisk (Blesk) časopisy týdeníky, měsíčníky (Reflex, Instinkt) internetové zpravodajství www.idnes.cz zdroj informací – zpravodajské agentury (ČTK)

Jazykové prostředky jazyk spisovný, knižní, hovorový přesnost, jednoznačnost, neotřelost publicismy, frazémy, expresivní pojmenování automatizace – mít rezervy, neznámý pachatel unikl, ožehavý problém aktualizace – dopravní infarkt větná stavba – věty jednoduché, souvětí podřadné, větné ekvivalenty

Slohové útvary zpravodajství úvodník analytický článek komentář reportáž fejeton interview recenze kurzíva glosa sloupek causerie odborná diskuze inzerce, reklama

Seznam použitých zdrojů OLGA MUŽÍKOVÁ. Odmaturuj z českého jazyka. Brno: Didaktis, 2002. ISBN 80-86285-36-7. MARIE SOCHROVÁ. Český jazyk v kostce pro SŠ. 1. vyd. Praha: Fragment, 2007. ISBN 978-80-253-0189-0.