Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_257.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A2 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_265.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_227.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _721 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_267.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_156.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_97.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_84.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_103 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
2. září 2013VY_32_INOVACE_100206_Trh_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_281.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_269.
Trh, práva spotřebitele - poptávka
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Nákupní chování spotřebitele
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_263.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
ANALÝZA TRHŮ A KUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZACÍ
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Velkoobchod, maloobchod
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196 Jméno autora: Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník: 3. Ročník Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast: Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast: Prostředí podniku Předmět: Marketing a management Název učebního materiálu Chování spotřebitele na trhu Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Prezentace k seznámení studentů s chováním domácností a firem na trhu, s jejich rozhodovacím procesem. Možná diskuze o rozhodovacím procesu při různých nákupech v jejich domácnostech. Klíčová slova: Rozhodovací proces, typy nákupního chování Druh učebního materiálu: Prezentace

Chování spotřebitele na trhu

Chování individuálních kupujících a domácností Spotřebitel může při rozhodování o koupi vystupovat v 5 rolích: Iniciátor – ten, kdo dává podnět k nákupu Iniciátor – ten, kdo dává podnět k nákupu Ovlivňovatel – ten, kdo svými připomínkami, návrhy,… koupi ovlivňuje Ovlivňovatel – ten, kdo svými připomínkami, návrhy,… koupi ovlivňuje Rozhodovatel – ten, kdo rozhodne o nákupu Rozhodovatel – ten, kdo rozhodne o nákupu Kupující – ten, kdo uskuteční nákup Kupující – ten, kdo uskuteční nákup Uživatel, spotřebitel – ten, kdo předmět užívá Uživatel, spotřebitel – ten, kdo předmět užívá V jaké roli vystupujete doma Vy při nákupu: a/ potravin b/ elektroniky

Rozhodovací proces Poznání problému – člověk si uvědomuje potřebu, která může vycházet z vnitřních nebo vnějších pohnutek Poznání problému – člověk si uvědomuje potřebu, která může vycházet z vnitřních nebo vnějších pohnutek Zjišťování informací – kupující může zjišťovat informace: Zjišťování informací – kupující může zjišťovat informace: Aktivně Aktivně Pasivně Pasivně Zdroje informací: Sdělovací prostředky Sdělovací prostředky Osobní zdroje Osobní zdroje Jiné zdroje Jiné zdroje Které zdroje informací jsou pro vás nejdůvěryhodnější? Jaké zdroje informací doma používáte při nákupu: a/ potravin b/ elektroniky

Zhodnocení alternativ – kupující hodnotí informace, které získal a rozhoduje se o druhu a značce výrobku Zhodnocení alternativ – kupující hodnotí informace, které získal a rozhoduje se o druhu a značce výrobku Rozhodnutí o nákupu – rozhodnutí také o tom, kdy a kde výrobek koupí. V této fázi ještě může kupující od svého rozhodnutí o nákupu ustoupit. Rozhodnutí o nákupu – rozhodnutí také o tom, kdy a kde výrobek koupí. V této fázi ještě může kupující od svého rozhodnutí o nákupu ustoupit. Vyhodnocení nákupu – chování spojené s činnostmi po nákupu, má 2 etapy: Vyhodnocení nákupu – chování spojené s činnostmi po nákupu, má 2 etapy: pokupní uspokojení pokupní uspokojení pokupní činnost pokupní činnost Jak se chováte v případě, že: Jste s výrobkem spokojeni? Jste s výrobkem spokojeni? Nejste s výrobkem spokojeni? Nejste s výrobkem spokojeni?

Typy nákupního chování Automatické chování – jedná se o častý nákup, kupující výrobek dobře zná, věnuje nákupu méně času a pozornosti, nepotřebuje hledat další informace. Např. potraviny Automatické chování – jedná se o častý nákup, kupující výrobek dobře zná, věnuje nákupu méně času a pozornosti, nepotřebuje hledat další informace. Např. potraviny Řešení omezeného problému – jedná se o nákup, kdy zákazník je celkem dobře obeznámen se sortimentem, nezná ale všechny značky, podmínky koupě atd. Nákup provádí občas, např. oblečení, kosmetika Řešení omezeného problému – jedná se o nákup, kdy zákazník je celkem dobře obeznámen se sortimentem, nezná ale všechny značky, podmínky koupě atd. Nákup provádí občas, např. oblečení, kosmetika Řešení extenzivního problému – jedná se o nákup neznámého zboží, výrobek je drahý, zákazník potřebuje mnoho informací, čas na rozmyšlení, zhodnocení alternativ a rozhodnutí o nákupu, např. auto, byt, vybavení domácnosti Řešení extenzivního problému – jedná se o nákup neznámého zboží, výrobek je drahý, zákazník potřebuje mnoho informací, čas na rozmyšlení, zhodnocení alternativ a rozhodnutí o nákupu, např. auto, byt, vybavení domácnosti

Chování firem Chování firem jako kupujících je složitější než u individuálního kupujícího. Zkuste najít důvody

Hlavní důvody: Do procesu nákupu je zapojeno více osob Do procesu nákupu je zapojeno více osob Rozhodnutí o nákupu trvá delší dobu Rozhodnutí o nákupu trvá delší dobu Osoby, které o nákupu rozhodují, jsou ovlivňovány různými motivy (racionálními, emocionálními) Osoby, které o nákupu rozhodují, jsou ovlivňovány různými motivy (racionálními, emocionálními) Nakupované výrobky jsou často technicky náročné a osoby, které je nakupují, musí mít určité technické a obchodní znalosti Nakupované výrobky jsou často technicky náročné a osoby, které je nakupují, musí mít určité technické a obchodní znalosti

Rozhodovací proces Poznání potřeb – potřeby mohou být vyvolány vnitřním prostředím (poruchové stroje, nekvalitní materiál,…) nebo vnějším prostředím (změněné potřeby zákazníků) Poznání potřeb – potřeby mohou být vyvolány vnitřním prostředím (poruchové stroje, nekvalitní materiál,…) nebo vnějším prostředím (změněné potřeby zákazníků) Specifikace výrobku – u opakovaného nákupu jsou podmínky známé, u nových nákupů je třeba určit požadovanou kvalitu, spolehlivost, cenu, množství,… Specifikace výrobku – u opakovaného nákupu jsou podmínky známé, u nových nákupů je třeba určit požadovanou kvalitu, spolehlivost, cenu, množství,… Poznání dodavatelů – firma zjišťuje, jaké výrobky a služby a za jakých podmínek na trhu existují. Poznání dodavatelů – firma zjišťuje, jaké výrobky a služby a za jakých podmínek na trhu existují. Jaké informace o dodavateli vás musí zajímat a kde je můžete získat?

Vyhodnocení a výběr dodavatele – podle zvolených kritérií vybíráme nejvhodnějšího dodavatele a uzavíráme s ním kupní smlouvu Vyhodnocení a výběr dodavatele – podle zvolených kritérií vybíráme nejvhodnějšího dodavatele a uzavíráme s ním kupní smlouvu Jaká kritéria jsou podle vás rozhodující při výběru dodavatele? Vyhodnocení nákupu – zhodnocení spokojenosti s nákupem Vyhodnocení nákupu – zhodnocení spokojenosti s nákupem

Typy nákupního chování Nový nákup – firma nakupuje výrobek poprvé, chce maximum informací, zvažuje rizika Nový nákup – firma nakupuje výrobek poprvé, chce maximum informací, zvažuje rizika Modifikovaný nákup – firma už jednou nebo vícekrát výrobek koupila, při dalším nákupu už nepotřebuje tolik informací. Zvažuje riziko spojené s vyšší cenou. Modifikovaný nákup – firma už jednou nebo vícekrát výrobek koupila, při dalším nákupu už nepotřebuje tolik informací. Zvažuje riziko spojené s vyšší cenou. Přímý nákup – firma už dodavatele zná, nakupuje často, riziko je minimální, nežádá už proto nové informace Přímý nákup – firma už dodavatele zná, nakupuje často, riziko je minimální, nežádá už proto nové informace Zkuste najít konkrétní případy nového nákupu, modifikovaného nákupu i přímého nákupu

Zdroje: ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, ISBN ŠVARCOVÁ, J. Ekonomie – stručný přehled, vydání pro rok 2012/2013 Zlín : Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, Ph. D., CEED, ISBN SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, ISBN SVĚTLÍK, J. Marketing – cesta k trhu, Zlín: EKKA, ISBN