Sport a psaná média redakční praxe v moderním newsroomu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obsah prezentace 1.Co je RSS 2.Možnosti využití RSS 3.Popis systému cíleného doručování vědeckých a odborných článků 4.Ukázka systému 5.Závěr.
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Systém uplatňování informací o dalším vzdělávání v pražských médiích Vladimír Dubský Šárka Hastrmanová.
MAPA ÚSPĚCHU.
Chcete noviny,které jsou zdarma a chcete se u nich i bavit? Rozhovor s generálním ředitelem NIH-live Rozhovor s Microsoftem aneb co by vás zajímalo Hitparáda.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_03 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
NIH-live Přehlednost Dostupnost v elektronické podobě Bez vulgárních slov Možnost publikování vašich příspěvků Příjemný design novin Zákaz kopírování článků.
TV studio FMK Univerzitní televize NEON TV. Základní informace - formální Tomáš Šula, UAAU/KVS1, KVS2 Televizní.
OBLAST PUBLIKAČNÍ TVORBY Slezská církev evangelická a.v. SCEAV vydává v měsíčních intervalech časopis Přítel a ročenku Evangelický kalendář.
Název: Příprava vlastního televizního zpravodajství Klíčová slova: zpravodajství, zpráva, moderátor Typ školy: 2. st. ZŠ Ročníky: 8. Tématické zaměření:
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
NABÍDKA PARTNERSTVÍ NA SLAVNOSTNÍM VEČERU S VYHLÁŠENÍM VÝSLEDKŮ 7. ROČNÍKU ANKETY BRNO TOP června
Mediální komunikace ČD
Pomáháme neziskovkám Významný projekt Olomouckého kraje
Bramborová slavnost 22. září 2007 Ekologické informační centrum Krátká u Sněžného.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA- NOVINY 1
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Internetový speciál VOLBY 2006 (v rámci iHNed.cz) Unikátní volební internetový speciál vydavatelství Economia. cíle projektu komplexní a profesionální.
TV042, TV110/ Masová komunikace
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Podpora kvality farmářských trhů a potravin z pohledu médií Lenka Krbcová.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
21 dobrých důvodů pro dobré knihovny – Příspěvek Goethe-Institutu k odbornému dialogu a k výměně mezi knihovníky ve Střední a Východní Evropě a v Pobaltí.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/18.
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
Struktura, organizace a fungování redakce
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Zpravodajský profil. Od roku 1998 On-line magazín deníku Právo a společnosti Seznam.cz Zpravodajský server V roce místo v soutěži Křišťálová Lupa.
Typologická matice tisku podle jeho zaměření a cílových skupin čtenářů
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
 4IT551 - Sociální sítě: obsah, možnosti využití Ing. Ivan Jelínek Katedra informačních technologií Vysoká škola ekonomická.
Prezentace časopisu Vydavatel: ECONOMIA a.s. – leader na trhu ekonomických a odborných periodik v ČR.
T VO Ř IT Č ASOPIS NÁS BAVÍ. Jmenuji se Jolana Jančová a chodím do čtvrté třídy Základní školy a mateřské školy v Olešnici. Moje zájmy jsou: jízda na.
V čem jsme jiní? 1. Zpravodajsko populární web s velkou dávkou virálu 2. Originální zprávy s vlastním pohledem 3. La dolce Vita celebrit 4. Pozitivní.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Dotazníkový průzkum ARZ Petr Chroust.
Speciální nabídka titulů vydavatelství Economia - Zvýhodněné předplatné na nové nebo navýšené kusy.
Metodický postup pro zavedení CSR do strategie vybrané veřejné vysoké školy Lucie Háková (ČZU) Lucie Susanyiová (ČZU) Anna Cibulková (UK) Lenka Bednárová.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
František Kroutil, starosta obce Telnice porotce – kategorie Dění v obci, komunikace Kategorie „obce“ …při hodnocení… …je třeba rozlišovat… …velikost.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Přehled reklamní kampaně letiště Chotěboř pro Otevřené Mistrovství ČR v letecké akrobacii 2017 a Mistrovství Evropy v letecké akrobacii kategorie Advanced.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Základní informace Škola: Gymnázium a SOŠ Jaroměř, P12
Jak na PR (absolutní základ)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Média - jak s nimi a jak na ně?
PRŮBĚH DOKUMENTACE UNIVERZITNÍHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU MZLU V BRNĚ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Sociální sítě a multimédia v Hrádku nad Nisou
Městská knihovna jevišovice
Využití sociálních sítí v komunikaci organizace
Transkript prezentace:

Sport a psaná média redakční praxe v moderním newsroomu

Redakční praxe v moderním newsroomu Komplexní informace o sportu v několika rovinách Dva mediatypy: Jeden redaktorský tým připravuje výstupy pro on-line zpravodajství i pro tištěný deník Dvě úrovně: Informace důležité z celostátního pohledu doplňují krajské regionální přílohy

Redakční praxe v moderním newsroomu Kombinace předchozích možností dovoluje redakci reagovat pohotově na aktuální dění, tedy informovat, co se právě děje, rozpracovávat události do větší hloubky a přinášet také vlastní témata Pochopení, jak funguje sportovní redakce, je klíčové pro spolupráci a pro hledání vhodných motivů

… ale i další sporty mají šanci …

Význam internetového zpravodajství neustále roste Posiluje ho technologický rozvoj, s tím spojený nárůst čtenářů, což se odráží i ekonomicky Se sílící pozicí on-line zpravodajství souvisí také rozvoj videoobsahu nebo sociálních sítí

Čtenáři internetu zvolili zpravodajství iDNES.cz už devětkrát za sebou za nejlepší v Česku Sportovní rubrika je nedílnou součástí téměř od začátku a jednou z nejnavštěvovanějších Pro sportovní fanoušky platí: když se něco děje a chci si o tom číst, jdu na Sport.iDNES.cz

Základním principem práce společné sportovní redakce je zásada „on-line first“, bezodkladné zveřejňování aktuálních událostí bez ohledu na to, který redaktor informaci zjistí iDNES.cz má být odrazem aktuálního dění, a to platí i pro sportovním zpravodajství Zpravodajství nekončí zveřejněním události: patří k němu ohlasy i multimediální obsah

„Proč nechcete zveřejnit tuhle tiskovou zprávu aspoň na internetu, vždyť tam se někam vejde…“ ?

… ale ani internet není „nekonečný“. Přesněji, čas, který mu čtenář během dne věnuje, je omezený, a nabídka článků proto musí být co nejlepší. … ale ani sportovní servery už nejsou tím všeobjímajícím zdrojem informací. Servisní role jako publikování různých výsledků a tabulek přechází častěji na svazové weby

Nejčtenější zpravodajský deník v Česku, tradiční titul s tradičně silným sportem Vysoká kvalita sportovních textů a velké renomé autorů: například Tomáš Macek MF DNES stejně jako iDNES.cz je ve světě sportu zavedenou a respektovanou značkou

… ale na rozdíl od internetu je v případě tradičních tištěných titulů trend opačný Během let ubývá prostor, mění se zaměření novin, struktura i styl podávaných informací Technologický rozvoj i rychlejší šíření informací zvýrazňují handicap novin, kterým je uzávěrka

Noviny už nejsou tím komplexním servisem jako před 10 let, už to není jejich role, stávají se více „prémiovým“ čtením, které se musí lišit od internetu a na něm zveřejněných zpráv Důraz se tak klade na texty a zpracování, které známou událost posouvají dál a nabízí novou perspektivu, na autenticitu, originalitu nebo reportáže z místa

„Partneři akce si stěžují, že texty o naší akci nevycházejí v tištěném celostátním vydání.“ ?

Většina čtenářů MF DNES má k dispozici také internet. A většina z nich zná přímo iDNES.cz nebo sleduje jiné internetové zdroje Sportovní zpravodajství v tištěných titulech si dávno nevystačí s pouhým popisem průběhu závodu či zápasu. To je úkol internetu. Noviny musí sportovní události musí popisovat jinak

„Budete na tiskové konferenci k našemu závodu? Nedorazí na ni sice nikdo ze sportovců, ale přijde zástupce partnera a také náměstek ministra…“ ?

Vždy budou sporty a také události, které budou mít přednost a větší pokrytí. Ale i ty menší se mohou prosadit při vhodném pojetí svých top akcí Důležitá je autenticita, pohledy do zákulisí, co čtenář nevidí a nezná od televize, co ho ještě víc vtáhne do děje Sportovce „prodá“ především jeho výsledek, pak také povaha či charizma, případně životní příběh. Důležité je také, jak on sám umí komunikovat

Děkuji za pozornost