Prvouka 3. ročník ZŠ „Pečujeme o své zdraví“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Autor: Mgr. Helena Koždoňová
Ovoce a zelenina 4. ročník
Matematika Přímá a nepřímá úměrnost 7. ročník
Podmínky života na Zemi 5.ročník
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Prvouka – 2. ročník ZŠ „Neživá příroda – Půda“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Péče o zdraví 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 2.ročník ZŠ Zábavná matematika
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Prvouka Lidské tělo a zdraví 1. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek obsahu
Prvouka 2.roč.ZŠ „NEŽIVÁ PŘÍRODA – VODA“
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Prvouka – 2.ročník „Člověk – Naše tělo“
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PEČUJEME O ZDRAVÍ VY_32_INOVACE_II-C-14. Výživa - rostlinná, živočišná (živiny, vitamíny, jídelníček) Obranyschopnost - nemoc, úraz, imunita Pohyb a aktivita.
1 Základní škola Ostrava, Kounicova 2, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – III/2 – CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu - Moderní.
Pravidelný pitný režim! Pohyb na čerstvém vzduchu!
Žít zdravě Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
AUTOR: Blanka Petlánová
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Transkript prezentace:

Prvouka 3. ročník ZŠ „Pečujeme o své zdraví“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Prvouka 3. ročník ZŠ „Pečujeme o své zdraví“

„Pečujeme o své zdraví“

Co potřebujeme ke zdravému způsobu života? Dýchat čistý vzduch, pít nezávadnou vodu, jíst vhodnou potravu Jíst a pít co nám chutná 1 2 3 4 5

Co našemu tělu škodí? Kouření, pití alkoholu, velká tělesná hmotnost Zdravý způsob života 1 2 3 4 5

Našemu tělu prospívá: Cvičení a pohyb na čerstvém vzduchu Lenošení a nic nedělání 1 2 3 4 5

Jaká by měla být strava? Dostatečně sytá, abychom neměli hlad Má být pestrá a rozmanitá s dostatkem živin (cukry, tuky, bílkoviny) 1 2 3 4 5

Odkud získáváme potravu? Z rostlin a z živočichů (maso, mléko, vejce, zelenina, ovoce) Ze vzduchu 1 2 3 4 5

Jak máme jíst? Jíme méně a častěji rozmanitou stravu, pravidelně pijeme vodu (2l denně) Jíme, když máme něco dobrého 1 2 3 4 5

Kde je obsažena voda? Je obsažena ve šťávách, v mléce, v ostatních nápojích, v ovoci, v zelenině.. Ve vodovodním kohoutku 1 2 3 4 5

Je pitný režim důležitý? Jen když je velké horko Pitný režim dne dodržujeme pravidelně, pijeme podle chuti a dostatečně 1 2 3 4 5

Když chybí dostatek jídla a pití, tak: Organismus strádá a je méně odolný vůči nemocem Nemá to vliv na zdraví člověka 1 2 3 4 5

Co znamená být zdravý? Netrpět žádnou chorobou, být veselý s dobrou náladou V ničem se neomezovat, dělat si co nás napadne 1 2 3 4 5

Chci-li si své zdraví udržet, dodržuji: Zásady zdravého způsobu života Své osobní zlozvyky 1 2 3 4 5

Jaké jsou zásady zdravého způsobu života? Jíme zdravě (hodně ovoce a zeleniny) cvičíme, nepijeme alkohol, nekouříme a čistě se oblékáme Děláme si co nás napadne 1 2 3 4 5

Víš, co je režim dne? Je to rozvrh hodin Jsou to každodenní činnosti (hygiena, jídlo, škola, odpočinek) 1 2 3 4 5

Jak udržujeme čistotu těla? Ranní hygiena, mytí rukou před jídlem a po použití WC, večerní hygiena v teplé vodě, denní česání vlasů Umyjeme se, jen když jsme hodně špinaví 1 2 3 4 5

Jak se oblékáme? Podle počasí, čistě, pěkně, vkusně Podle nálady, podle kamarádů, podle příkazu matky 1 2 3 4 5

Čemu se budeme vyhýbat? Zdravotnímu středisku a nemocnicím Prachu, špíně a nezdržujeme se v zakouřeném prostředí 1 2 3 4 5

Jak se chráníme při pobytu na přímém slunci? Nechráníme se Vhodným oděvem, chráníme si oči slunečními brýlemi, používáme ochranné krémy proti slunečnímu záření 1 2 3 4 5

Jak předcházíme nemocem? Zdravým životním stylem a pravidelnými preventivními prohlídkami u lékaře Nemocem se nedá předcházet 1 2 3 4 5

Co je to imunita organismu? Schopnost odolávat nákaze a nemoci Neschopnost odolávat nákaze a nemoci 1 2 3 4 5

Jedním ze způsobů zajištění účinné obrany našeho organismu je: Očkování (proti tetanu, záškrtu, chřipce..) Užívání léků 1 2 3 4 5

Při výběru léků si dáme pozor: Na klamavou reklamu Na barvu léků 1 2 3 4 5

Existují nevyléčitelné nemoci? Ano (např. AIDS a další) Ne, všechno se dá vyléčit 1 2 3 4 5

Jak se šíří virus HIV? Krví, proto se nedotýkáme odhozené injekční stříkačky Dotykem ruky 1 2 3 4 5

Co si můžeme způsobit neopatrným chováním? Nemoc Úraz 1 2 3 4 5

Dojde-li k úrazu, je důležité: Poskytnout první pomoc Zavolat kamarádovi 1 2 3 4 5

První pomoc musí být: Rychlá a účinná Pomalá a účinná 1 2 3 4 5

Můžeme si drobná poranění ošetřit sami? Ano, (např. říznutí nožem-ránu vyčistíme a zalepíme náplastí) Nemůžeme-s každým poraněním je nutno navštívit lékaře 1 2 3 4 5

Co je vědomé ubližování slabším jedincům? Šikana, týrání, pohlavní zneužívání Závist, lakota, pýcha 1 2 3 4 5

Existují telefonní linky důvěry? Ano, využívají je děti v nesnázi (šikana, špatné známky…) Ano, využíváme ji na volání kamarádům) 1 2 3 4 5

Téma: Prvouka 3. ročník ZŠ „Pečujeme o své zdraví“ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner – Vlastní foto, Internet Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)