AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Majetek podniku.
Advertisements

Příjmy do rodinného rozpočtu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s jednoduchými pojmy z oblasti.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Bilance a bilanční princip
Spojuje lidi, kteří chtějí rozumět svým financím Michal Jaroň PEM 1.ročník MVŠO 2011/2012.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základy účetnictví - rozvaha Označení.
Analýza peněžních toků – cash flow
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
HMOTNÉ A DUŠEVNÍ VLASTNICTVÍ
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
PASIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
FINANCE 2014/2015.
Rozvaha.
VSTUPY A VÝSTUPY V EKONOMICE
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Ten dělá to a ten zas tohle
Výdaje rodinného rozpočtu
Rozpočet domácnosti II Majetek zdroje financování ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35,
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Ekonomika jako ústřední topení
ROZVAHA říjen 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070108
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Platit se dá i jinak než penězi
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Rozvaha, změny rozvahových stavů, účet.
Holínská, E.: Základy účetnictví BIVŠ LS 2009/ Stručný obsah 2. přednášky předmět účetnictví majetek podniku - aktiva struktura aktiv vlastnický.
Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.Jindra Germaničová. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Podnikání Ing. Vojtěch Jindra
Ten dělá to a ten zas tohle
MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE
Ekonomika jako ústřední topení
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
Majetek a závazky domácnosti
BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Majetek podniku a zdroje financování
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Rozvaha domácnosti Název školy
BYDLENÍ 2 Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Úvod do podnikových financí 2. přednáška Majetková struktura podniku.
Finanční výkazy obchodních společností
INFORMAČNÍ ZDROJE FINANČNÍ ANALÝZY
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_19 Název materiáluDluhy AutorMgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Aktiva versus Pasiva Napiš, které obrázky řadíš mezi Aktiva.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ AKTIVA Téma: OSOBNÍ AKTIVA A PASIVA Číslo projektu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Podniková ekonomika.
Aktiva a pasiva podniku
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Několik odborných pojmů k tématu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
FINANČNÍ GRAMOTNOST PASIVA ZŠ HEJNICE Z. Hyxa.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Transkript prezentace:

AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST

AKTIVA AKTIVA - PASIVA důležité finanční pojmy jinak chápou - účetní - investoři

AKTIVA Aktivum význam v účetnictví všechno, co daný subjekt vlastní a v budoucnu mu to přinese ekonomický prospěch majetek (budovy, stroje,…) zásoby peníze na účtu pohledávky (částka, kterou mi někdo dluží) obr. 1

AKTIVA Pasivum význam v účetnictví zdroje, kterými jsou kryta aktiva podniku z jakých zdrojů byl majetek pořízen základní kapitál výsledek hospodaření – zisky nebo ztráty rezervy závazky úvěry dary obr. 2

AKTIVA Aktivum význam vzhledem k investicím všechno, co v budoucnu přinese ekonomický prospěch to, co do mojí kapsy přináší peníze to, co produkuje příjem obr. 3

AKTIVA Pasivum význam vzhledem k investicím všechno, co nepřinese ekonomický prospěch to, co z mojí kapsy vytahuje peníze to, co produkuje výdaje obr. 4

AKTIVA PŘÍKLAD rodinný dům, kde bydlím účetní pohled: aktivum(je mým majetkem) investiční pohled:pasivum(vyžaduje údržbu, opravy) obr. 5

AKTIVA PŘÍKLAD byt, který pronajímám účetní pohled: aktivum(je mým majetkem) investiční pohled:aktivum(přináší zisk) obr. 6

AKTIVA PŘÍKLAD rodinné auto účetní pohled: aktivum(je mým majetkem) investiční pohled:pasivum(vyžaduje údržbu, opravy) obr. 7

AKTIVA PŘÍKLAD auto k podnikání (autodoprava) účetní pohled: aktivum(je mým majetkem) investiční pohled:aktivum(přináší zisk) obr. 8

AKTIVA PŘÍKLAD zahrada – úrodu sním účetní pohled: aktivum(je mým majetkem) investiční pohled:pasivum(vyžaduje péči, čas) obr. 9

AKTIVA PŘÍKLAD zahrada – úrodu prodám účetní pohled: aktivum(je mým majetkem) investiční pohled:aktivum(přináší zisk) obr. 9

AKTIVA PŘÍKLAD starožitnost, umělecké dílo účetní pohled: aktivum(je mým majetkem) investiční pohled:aktivum(roste hodnota) obr. 10

AKTIVA Další příklady aktiv přinášejí peníze do mé kapsy („bez práce“) akcie dluhopisy investiční fondy nemovitosti, které vytvářejí příjem spořicí účty zlato, diamanty patenty, autorská práva naše mysl (vědomosti, nápady) informace čas (pokud jsme investovali do aktiv)

AKTIVA Další příklady pasiv vytahují peníze z mé kapsy (dlouhodobě) půjčky, hypotéky, kreditní karty nájem vybavení domácnosti auto domácí mazlíčci obr. 11

AKTIVA Tok peněz PŘÍJMY VÝDAJE AKTIVAPASIVA PŘÍJMY VÝDAJE AKTIVAPASIVA PRÁCE x investice do aktiv„investice“ do pasiv

AKTIVA Zdroj: SKOŘEPA, Michal; SKOŘEPOVÁ, Eva. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: Manuál pro učitele. Praha: Scientia, s. Autor: Mgr. Pavel Papežík, vytvořeno v září 2012, určeno pro 9. ročník ZŠ, předmět Finanční gramotnost, vzdělávací oblast Člověk a společnost, vzdělávací obor Výchova k občanství, tematický okruh Stát a hospodářství. Použité obrázky: obr. 1: obr. 2: obr. 3: obr. 4: obr. 5: obr. 6: obr. 7: obr. 8: obr. 9: obr. 10: obr. 11: