Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Vliv barev na psychiku člověka
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE _16_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
MINISTRANTI NAPAJEDLA
6.5 Psychologie vnímání barev
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
MEDITACE SAHADŽA JÓGY.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
6.5 Psychologie vnímání barev
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6. – 9.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_NP2 Ročník:II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
PSYCHICKÉ JEVY.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _13_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _09_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_CJL_2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _08_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Lapis Lazuli Jakub Hudák.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_O8_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_19_CJL_1 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_01_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _24_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Píseň: Anne Murray - Mě potřebuješ.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_15_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _14_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _07_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Používání barev v prezentacích
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_10_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _11_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_20_CJ_NP1 Ročník: I. Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace.
UOMO PÁNSKÁ ŘADA.
Rozklad světla optickým hranolem
psychologie osobnosti – vztahově-postojové složky
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_54
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Teplé a studené barvy Název školy
TVORBA PROPAGAČNÍCH PROSTŘEDKŮ
M A G I E B A R E V.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Píseň: Anne Murray - Mě potřebuješ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_ 32_INOVACE_06_OPAKOVÁNÍ BAREV Mgr. Libuše Stonawská Anglický jazyk
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Člověk a barvy Barvy jsou přítomny v nesčetných různých formách a jevech Člověk je schopen prostým okem rozeznat aspoň 2000 různých odstínů Člověk barvy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lidské oko Optické čočky Název školy
Psychologické působení barev
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Transkript prezentace:

Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: 30. 9. 2013 Číslo DUMu: VY_12_INOVACE _01_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání a komunikace, Estetické vzdělávání Vzdělávací obor: Jazyk a komunikace Tematický okruh: Paralingvální a neverbální vyjadřování Téma: Barevná terapie Metodický list/anotace: Seznámení s účinky barev na psychiku člověka, výklad s použitím interaktivní tabule

BAREVNÁ TERAPIE

J. W. GOETHE: „BARVY JSOU ZHMOTNĚNÍM SVĚTLA, JEHO RADOSTMI I SMUTKY.“ - NA BARVY REAGUJÍ NAŠE OČI, POKOŽKA - MĚNÍ SE I PULS - BARVY ZPŮSOBUJÍ FYZIOLOGICKÉ ZMĚNY V BUŇKÁCH ORGANISMU - BAR. TERAPIE SE POUŽÍVALA V EGYPTĚ, ČÍNĚ, TIBETU - V ROCE 1905 ZÍSKAL PROFESOR DR. FINSEN NOBELOVU CENU ZA ÚSPĚŠNÉ LÉČENÍ TUBERKULÓZY MODRÝM SVĚTLEM

BÍLÁ NENÍ BARVA JE SYNTÉZOU VŠECH BAREV LÉČÍ KOMPLEXNĚ JE VHODNÁ PŘI NEJASNÉ DIAGNÓZE SYMBOLIZUJE ČISTOTU TĚLA I DUŠE, ZÁŘ SVĚTLA I CHLAD LEDU OBLÍBENÁ U SNÍLKŮ A ROMANTICKY ZALOŽENÝCH LIDÍ

ČERNÁ - NENÍ BARVA - NEODRÁŽÍ ŽÁDNOU BARVU - JE EGOISTICKÁ, TMA - LIDÉ, KTEŘÍ JI NOSÍ, MYSLÍ NA SEBE, NECHTĚJÍ OKOLÍ UKÁZAT, JACÍ JSOU - NEJSOU SI SAMI SEBOU JISTÍ, CHYBÍ SEBEDŮVĚRA

ŠEDÁ VZNIKÁ ABSORPCÍ VŠECH BAREV MENŠÍ NEGACE NEŽ ČERNÁ S ČERNOU SE NEPOUŽÍVÁ K LÉČBĚ VYVOLÁVÁ NEUTRÁLNÍ DOJEM NEUPOUTÁVÁ POZORNOST MAJÍ JI RÁDI PLAŠÍ, BOJÁCNÍ LIDÉ, NESCHOPNÍ SE ROZHODNOUT

ČERVENÁ - LÁSKA, OHEŇ, KREV - DODÁVÁ ENERGII, ODVAHU, AKTIVITU, SMĚLOST, ROZHODOVÁNÍ, VARUJE - TAJEMSTVÍ NEZNÁMÉ A HŘEJIVÉ ENERGIE - POSILUJE NÁS V CÍLECH AROZHODNUTÍCH - VYBÍRAJÍ SI JI LIDÉ CTIŽÁDOSTIVÍ, KTEŘÍ DOKÁŽÍ JÍT NEKOMPROMISNĚ ZA SVÝM CÍLEM

ORANŽOVÁ - SMĚS ČERVENÉ A ŽLUTÉ - BARVA MLÁDÍ - DODÁVÁ VITALITU, POCIT ŠTĚSTÍ, - ODSTRAŇUJE DEPRESE - POVZBUZUJE NERVY, KREV, FUNKCE VŠECH ORGÁNŮ - LIDÉ OBDAŘENÍ INTUICÍ, KTEŘÍ RÁDI SNÍ A ŽIJÍ V PŘEDSTAVÁCH - MOHOU VŠAK BÝT LICOMĚRNÍ, SCHOPNÍ PŘETVÁŘKY

ŽLUTÁ - RADOSTNÁ, OSVĚŽUJÍCÍ, ŠŤASTNÁ A UZDRAVUJÍCÍ - SPOJENÁ S MYSLÍ A ROZUMEM - SCHOPNOST UČIT SE, DÁVÁ INSPIRACI - ZLEPŠUJE PAMĚŤ, MYŠLENKOVOU ČINNOST - PŘINÁŠÍ USPOKOJENÍ, RADOST, ŠTĚSTÍ - VYBÍRAJÍ SI JI LIDÉ ODVÁŽNÍ, SMĚLÍ, OBLÍBENÍ VE SPOLEČNOSTI, SNADNO SI ZÍSKÁVAJÍCÍ DŮVĚRU A PŘÁTELSTVÍ - NEMAJÍ JI RÁDI ALKOHOLICI

ZELENÁ - ŽIVOT,UKLIDNĚNÍ, VYROVNÁNÍ EMOCÍ - POSKYTUJE MÍR, BEZSTAROSTNOST, SCHOPNOST SE OTEVŘÍT NOVÝM MYŠLENKÁM, VJEMŮM - VELMI LÉČIVÁ - BARVA NADĚJE A PŘÍRODY - POMÁHÁ HARMONII - ZKLIDŇUJE, NAVOZUJE SOUCIT

MODRÁ - TLUMÍCÍ BARVA, ŽENSKÁ - NEBE, NĚHA, VĚRNOST - PŘINÁŠÍ DOBROU NÁLADU, UKLIDNĚNÍ, VNITŘNÍ MÍR, POKOJ - POTLAČUJE SOBECKOST - SDĚLUJE SPOKOJENOST, KLID,UVOLNĚNÍ - MAJÍ JI RÁDI LIDÉ CITLIVÍ, SE SKLONEM K MELANCHOLII, TOUŽÍCÍ SI ZÍSKAT DŮVĚRU OKOLÍ - LIDÉ JI ODMÍTAJÍCÍ MAJÍ PROBLÉMY V PARTNERSKÝCH VZTAZÍCH

- SMĚS ČERVENÉ A NEUTRÁLNÍ BÍLÉ RŮŽOVÁ - SMĚS ČERVENÉ A NEUTRÁLNÍ BÍLÉ - SYMBOL BEZPODMÍNEČNÉ LÁSKY A ŽIVOTNOSTI - PŘINÁŠÍ DOBROU NÁLADU, UKLIDŇUJE A POVZBUZUJE - DÁVAJÍ JI PŘEDNOST CITLIVÍ LIDÉ, KTEŘÍ SE SNADNO PRO NĚCO NADCHNOUT, ALE BRZY O VĚC ZTRATÍ ZÁJEM, ČASTO ŽIJÍ VE STRESU, NECHAJÍ SE VYVÉST Z MÍRY MALIČKOSTMI

- SPOJUJE DVĚ BARVY JDOUCÍ OPAČNÝM FIALOVÁ - SPOJUJE DVĚ BARVY JDOUCÍ OPAČNÝM SMĚREM (MODRÁ = ŽENSKÁ, PASIVNÍ, ČERVENÁ = MUŽSKÁ, AKTIVNÍ) - SPOJENA S MAGIÍ, MYSTIKOU, SPIRITUALITOU - ZNAK ODUŠEVNĚLOSTI, CITLIVOSTI, TAKTU - VYHÝBAJÍ SE JÍ LIDÉ ŽIJÍCÍ PRO DNEŠEK, NEZAJÍMAJÍCÍ SE O BUDOUCNOST

PURPUROVÁ - KOMBINACE ČERVENÉ A MODRÉ - NERUŠÍ, NEDRÁŽDÍ - DODÁVÁ CHUŤ K JÍDLU

CITACE, POUŽITÁ LITERATURA Zdroj klipartů: MS Office, Verze : 14.0.6123.50 MAŠKOVÁ, Phdr. Mirka. Regenerace. Praha: Regenerace, spol. S R.O., 1995, ISBN ISSN:1210 - 6631.