Řešení konfliktů Proč si nerozumíme ? rozdílné zastoupení hodnot rozdílné hodnocení problému různá schopnost komunikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Advertisements

Konflikty.
Útlum VDE vířivými proudy v komoře tokamaku Ondřej Kudláček.
Rozmisťování, propouštění a penzionování pracovníků
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.
Konflikty a způsoby jejich řešení
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Konflikt vzniká v důsledku rozporů v oblasti Představ Názorů Postojů
Emoce (city).
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Samostatnost, výkonnost, konflikty a jejich řešení
Konflikt sociálních rolí
Zvládnu i náročné životní situace II.
KONFLIKT Božena Genrtová.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Milana Reichlová. 1) co je konflikt 2) nesprávné chápání pojmu 3) konflikt je „ normální „ 4) druhy konfliktů 5) dvojí rovina konfliktu 6) typy chování.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Komunikace a její využití v řízení
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Rozmnožování obratlovců
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Mgr. Zuzana Kročáková. podmínky pro získání zápočtu  1. DOCHÁZKA  toleruji jednu absenci z libovolných důvodů, tato absence ale musí být nahrazena 
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Psychologie II Sociální psychologie
SOCIÁLNÍ ROLE ROLE Očekávaný způsob chování vázaný na určitý sociální status (VSS II, s. 943) Připsané Vnucené Získané.
Sociální dialog základy komunikace © JUDr. Dana Hrabcová Ph.D.
© JUDr. Dana Hrabcová Ph.D.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
FORMÁLNÍ A NEFORMÁLNÍ VZTAHY Aneta Jelínková C4A
ZÁKLADY ASERTIVITY.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Sociální dialog ZÁKLADY KOMUNIKACE © JUDr. Dana Hrabcová Ph.D.
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Sociální dialog základy komunikace © JUDr. Dana Hrabcová Ph.D.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Lektor: Mgr. Šárka Prachařová AABYSS s. r. o.
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Komunikace Řešení konfliktů. Komunikace Řešení konfliktů.
19 0btížní lidé Cíle: Identifikovat obtížné lidi jak uvnitř týmu, tak mimo něj Porozumět tomu jak správně jednat s obtížnými lidmi.
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Sociální psychologie.
© JUDr. Dana Hrabcová Ph.D.
Náročné životní situace
Náročné životní situace (Všeobecný adaptační syndrom) Psychologie 4. S
Specifické metody SP LS 16
Transkript prezentace:

Řešení konfliktů

Proč si nerozumíme ? rozdílné zastoupení hodnot rozdílné hodnocení problému různá schopnost komunikace

Rozdílné zastoupení hodnot teorie neseného batohuteorie neseného batohu názory poznatky hodnoty

Rozdílné hodnocení problému stupňování neshody rozdílrozporkonflikt

Různá schopnost komunikace komunikační bariérykomunikační bariéry

Co je konflikt ? konflikt je přímý střet protichůdných sil na cestě k cíli konflikt je přímý střet protichůdných sil na cestě k cíli spor,hádka, stávka, rasový konflikt, rvačka

Dělení konfliktů : 1. Podle pozice zúčastněných -vertikální nadřízený x podřízený nadřízený x podřízený -horizontální mezi spolupracovníky mezi spolupracovníky

2. Podle počtu zúčastněných osob -interpersonální mezi dvěma osobami mezi dvěma osobami -intrapersonální uvnitř jedince uvnitř jedince -skupinové uvnitř skupiny uvnitř skupiny -meziskupinové romové x skinheads romové x skinheads

3. Podle vlivu a působení na člověka - stenické (povzbuzující) - astenické (vyčerpávající)

4. Podle vnější zřetelnosti - zjevné (veřejné i v soukromí) - skryté (z vůle účastníků či vnějším zásahem)

Dělení lidí kolem konfliktu účastníci konfliktu x ostatní, stojící mimoúčastníci konfliktu x ostatní, stojící mimo aktivní x pasivníaktivní x pasivní TIP Jak se konflikt se vyvíjí, mění se i role lidí kolem něj.

Typy aktivity účastníciúčastníci mezi nimi konflikt vznikl mezi nimi konflikt vznikl moralizujícímoralizující napomínají, snaží se o smír napomínají, snaží se o smír provokujícíprovokující podněcují, snaží se o zostření konfliktu podněcují, snaží se o zostření konfliktu řešiteléřešitelé zjišťují příčiny, předkládají řešení zjišťují příčiny, předkládají řešení TIP Každý jedinec zastává několik rolí současně.

Typy pasivity pozorovatelépozorovatelé nezasahují, ale hodnotí a předvídají nezasahují, ale hodnotí a předvídají distancující sedistancující se typ „pštros“ typ „pštros“ nevšímavínevšímaví neteční, konflikt nepozorují neteční, konflikt nepozorují

Reagování na konflikt extrapunitivní (všichni jste vinni)extrapunitivní (všichni jste vinni) intropunitivní (jen já jsem vinen)intropunitivní (jen já jsem vinen) inpunitivní (nevidím problém)inpunitivní (nevidím problém) TIP Porovnejte náročnost reakce na konflikt ve srovnání s předpokládaným přínosem.

Zvládání konfliktu testytesty nácvik (asertivita)nácvik (asertivita) 3 základní způsoby řešení konfliktů3 základní způsoby řešení konfliktů

Závěr nejlepší cesta k řešení konfliktu je ta, když konflikt vůbec nevznikne;nejlepší cesta k řešení konfliktu je ta, když konflikt vůbec nevznikne; když ale konflikt přece vznikne, musíte ho řešit !když ale konflikt přece vznikne, musíte ho řešit ! TIP Neřešený malý konflikt je zárodkem většího konfliktu !

Poděkování Děkuji Vám za pozornostDěkuji Vám za pozornost