Evropská renesance.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Advertisements

OD RENESANCE PO KLASICISMUS
Renesance.
Albrecht Dürer (1471 – 1528) a jeho magický čtverec.
HOLANDŠTÍ A NĚMEČTÍ MISTŘI 15. – 17. STOLETÍ
Románský sloh.
Vrcholná RENESANCE.
Vstup Sandro Botticelli Albrecht Dürer Francisco de Goya Eduard Manet
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Anotace Žáci se seznámí s životem a dílem Mikoláše Alše, jeho typickými kresbami, ilustracemi… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci.
Dekameron Giovanny Boccaccio.
Německé renesanční malířství
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Přechod od renesance k baroku
Románské sochařství a malířství
Nizozemské renesanční malířství
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Renesance a humanismus
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Rembrandt van Rijn
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Gotická kultura.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
William Turner William Turner ( ) o jeho životě je známo jen málo, názory se různí a biografická pojednání si odporují jeho charakter.
LEONADRO DA VINCI.
RENESANCE MIMO ITÁLII.
Nizozemské malířství 17. století
Tisk z výšky - pokračování
Dej2 Renesance a humanismus
Mikoláš Aleš
Benátská malířská škola
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Giuseppe Arcimboldo Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Pieter Brueghel starší
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Typické rysy antropocentrismus - klade se důraz na člověka, na lidský rozum a poznání a pozemský život. Renesanční člověk se vymaňuje ze středověkého způsobu.
Bůh, národy a reformace na počátku novověku
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
Estetická a posvátná geometrie
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kresba a grafika Martin Schongauer Čtvrtá moudrá panna mědirytina
Manýrismus VY_32_INOVACE_46_930
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Nemecké renesančné maliarstvo
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Křivonosková Kateřina
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Evropská renesance

Obsah německá renesance nizozemská renesance Albrecht Dürer Lucas Cranach st. Matthias Grünewald Hans Holbein ml. nizozemská renesance Pieter Brueghel st.

Albrecht Dürer 1471-1528 naplno prosazená renesance mimo Itálii 2 studijní cesty do Itálie pochopení renesanční podstaty skutečná osobnost renesance autor řady studií vliv na další generaci rytiny, kresby, malby

rytiny studium v zlatnické dílně svého otce cykly dřevořezů Apokalypsa (1498) Velké pašije (1510) Život Mariin (1502-1505) Malé pašije (1509-1511) myšlenkově závažné mědirytiny Melancholie

kresby přesnost kresby a jemnost provedení nemá v té době v Evropě obdoby zakladatel kresby jako samostatného umění již ne pouze pomocné kresby pro obraz, ale definitivní dílo

malby portréty a autoportréty Benátčanka Růžencová slavnost

Autoportrét 1484

Autoportrét 1488

Autoportrét 1493

Autoportrét 1500

Benátčanka