Spolupráce zemědělců a nezemědělců při prodeji výrobků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha státu v tržní ekonomice
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
MARKETING A MANAGEMENT
Zelené stezky Greenways
Lokální ekonomika základ rozvoje. Kdo vyřeší náš problém Udělám to sám Dejte mi lidi, já to udělám Ať si to udělají sami.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Celostátní síť pro venkov
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
Ing.Martin Ludvík, Ovocnářská unie ČR
Aplikace komunitně vedeného místního rozvoje do venkovského prostředí Venkovská konference Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. (20.
Komora sociálních podniků
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Horizontální témata EU
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
K současným trendům v rozvoji venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Sociální podnikání Standardy sociálního podnikání.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní prostředí.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
TRH (tržní mechanismus)
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
BILLA PODPORUJE ČESKÉ DODAVATELE Jaroslaw Szczypka, CEO BILLA spol. s r. o.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Dotační politika Bělá Ing. Ladislav Bittner. Ing
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Subjekty a objekty veřejných politik
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Vliv společné zemědělské politiky na finanční situaci v odvětví
Ekonomika malých a středních podniků
Podpora sociálního podnikání v rámci CLLD (místní akční skupiny)
Transkript prezentace:

Spolupráce zemědělců a nezemědělců při prodeji výrobků

R. Putnam: Copak se lidé v problémových regionech jihu Itálie nijak nepoučili z své obtížné situace? Vždyť by přece museli vidět, že by na tom byli všichni lépe, kdyby každý z nich spolupracoval pro společné dobro.

Některé typy společného projede nalezené ve výzkumu –Prodej vysoce kvalitních potravin, –Prodej regionálních produktů, –Přímý vztah výrobce- spotřebitel –Marketing regionu.

Otázka spolupráce

Formy kolektivního prodeje zemědělců v ČR Tzv. odbytová družstva Kolektivní prodej ve formě agentury pro zemědělce (vhodné pro menší zemědělce a ne mainstreamové zemědělce) Skupina zemědělců s akciemi ve zpracovatelských podnicích Malé neformální skupiny zemědělců (ale i spolu s nezemědělci) zabývající se speciální výrobou (později mohou být formalizovány) (vhodné pro menší zemědělce a pro zemědělce se specializovanou výrobou).

Agentura pro zemědělce Zemědělci se spojí a utvářejí agenturu, které je zastupuje Agentura funguje (jako komisionář) ku prospěchu skupiny zemědělců Komisionář propojuje zemědělce, aby byli silnější na trhu.Vyjednává jménem zemědělců podmínky a činí tak za domluvenou odměnu Platby od zpracovatelů jdou přímo k zemědělcům

Pro-Bio

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami Většinou vinaři, ale i zemědělci produkující speciální typy výrobků ve specifických regionech (např. ekologické ovoce) Kolektiv podporuje a garantuje regionální značky, které jsou dány nejkvalitnějším výrobkům (jejich kvalitu podle standardů také garantuje) Aktéři se znají se dlouho, proto snadněji spolupracují (vysoký sociální kapitál). Nemají příliš mnoho členů, což jim usnadňuje spolupráci (nejsou organizováni hierarchicky, ale fungují horizontálně). Jedná se o NGO, což je důležité pro rozvoj venkova (nizozemská environmentální družstva)

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami: TBK

Zemědělství a ovocnářství je velice důležitou tradicí tohoto regionu Tato tradice utváří vazby mezi zemědělci a nezemědělci Výsledkem spolupráce je regionální značka, která certifikuje produkty, které unikátně reprezentují místní tradice (retro- inovace) a propaguje region Bílých Karpat jako celek.

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami: TBK Framers and environmentalists Poradenství Sdružení ekozemědělců a a poradců Ochránci životního prostředí a nezemědělci (místní správa) zvyšují důvěryhodnost této iniciativy (příklad nizozemských environmentálních družstev: možné konflikty

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami: TBK Organizační schéma TBK a marketingové vazby

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami: TBK Co hlavně prodávají: Jablečný mošt v biokvalitě z místních jablek (85%), další typy moštů (s příměsí řepy)obrat cca 3 mil Kč Neúspěšný společný prodej hovězího Další společně prodávané položky: bylinné čaje, sušené ovoce, nezemědělské produkty (z vlny, dřevěné pomůcky do kuchyně)

Aktivity díky sociálním sítím

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami: TBK Poradenství je snadnější, je-li prováděno skupinou (nižší transakční náklady), poradenství a vzdělávání nezemědělců

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami: TBK Klady spolupráce:Klady spolupráce: Přínosy se sdílení informací v sítích Ekonomický přínos ve vztahu k financím Ekonomický přínos ve vztahu k transakčním nákladům (certification) Symbolický přínos (uznání aktivit a celého regionu prostřednictvím značky)

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami: TBK Problémy spolupráce:Problémy spolupráce: Neshody mezi pragmatickými zemědělci a !idealistickými ochránci životního prostředí Otázky typu produktů (jablka versus hovězí)

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami: TBK Faktory ovlivňující spolupráci: Podporující:příroda, neformalizované vztahy, přístup zdola nahoru, vnitřní záležitosti řešené TBK, nemateriální bohatství („soft skills” – umění se učit) Omezující: vztažené k širším sociálním vazbám a ekonomickým záležitostem, vnější prostředí (formalizované struktury, přístup shora dolů, vnější tržní vztahy)

Malá neformální sdružení zabývající se specifickými (zvláštními) výrobami: TBK Jak je možno postupovat :Jak je možno postupovat : Identifikovat produkty, které je snadnější prodávat ve spolupráci a které tak budou výrobcům přinášet vyšší zisk Orientovat výrobky na tzv. „premim price“ (vyšší cena za unikátní kvalitu) – finanční kapitál Pomoci (prostřednicím kolektivní spolupráce) rozvoji zařízení pro zpracování (zařízením, která jsou pro jednotlivce nákladná a náročná). Ty mohou zpětně utvářet zisk pro kolektiv – finanční a fyzický kapitál Pomoci s různými certifikacemi (značky kvality) – jednodušší pro kolektiv než pro jedince (snížení transakčních nákladů) Přizvat širší veřejnost (festivaly, vzdělávání) – zvyšuje povědomí o regionu a o výrobcích, podporuje dané lokální iniciativy: rozvoj lidského, kulturního, intelektuálního a sociálního kapitálu Podporovat vzájemné reciproční vazby včetně otevřenosti a transparentnosti jako základ budování důvěry usnadňující jednání