Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Romantismus v hudbě jihoevropských a severských skladatelů
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Poznáte hudební velikány ? - 1.díl Prověřte si své hudební znalosti vážné hudby ! Sestavil – 4/2012 – Ztišit ! Nejprve klepněte na očíslovaný.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Studijní obor: Sociální činnost
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Rozčlenění hudebního vývoje
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
ROMANTISMUS (Přibližně 19. století).
Z franc. romantique = jako v románu
Fagot Eva Michalisková.
ČESKÝ HUDEBNÍ ROMANTISMUS
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
ANTONÍN DVOŘÁK.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_857_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Poznáte hudební velikány ? – 2. díl Prověřte si své hudební znalosti vážné hudby ! Sestavil – 4/2012 – Ztišit ! Nejprve klepněte na očíslovaný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
-jak vypadala prvotní hudba? -proč se hudba objevuje - důvody?
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
19.1 Světoví hudební velikáni
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Český hudební romantismus
Giuseppe Verdi –
Maturitní předmět: Dějepis
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
 Vývoj dějin ovlivněn Velkou francouzskou revolucí → dobytí Bastily  Rozvoj ekonomiky podporoval víru v neomezené možnosti a schopnosti člověka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Kultura 1. poloviny 19. století Označení materiálu: VY_32_INOVACE_20_kultura_prvni_poloviny_19_stoleti.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3426 NázevGiuseppe Verdi Téma hodinyŽivot a dílo G. Verdiho PředmětHudební.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Test ověřující znalosti z HV
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Úvod do romantismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Alexandr Šťastný, dipl. um. Dostupné z Metodického portálu 
Kultura 1. poloviny 19. století
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Dějiny hudby a její osobnosti
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ROMANTISMUS poslech Felix Mendelssohn Bartholdy Fryderyk Chopin
Hudba na jevišti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_12_HUDBA NA JEVIŠTI Téma: HUDEBNÍ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výtvarné umění – kvíz Portréty skladadelů – kvíz Test Poslech POJMY
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Romantizmus.
Významní skladatelia romantizmu
CESTA Z PRAVĚKU 9. část ROMANTISMUS ICT 2 –
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov Hudba romantismu Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov

Romantismus – 19. století navazuje na klasicismus nový vstup citů a vášně do hudby, bujné fantazie velká hudební dramata – jako romantické příběhy v literatuře novinky – programní hudba – symfonické básně vznik národní hudby a hudby spojené s národními tradicemi a tím se začíná od sebe národní hudba různých evropských národů odlišovat

skladatelé Fryderyk Chopin – (šopén) Polák – mazurky a polonézy Franz Schubert – (šubrt) Němec - písně Carl Maria von Weber – (karl maria fon vébr) Němec - opery Hector Berlioz – (ektor berlioz) Francouz Ferenc Liszt – (ferenc list) Němec Richard Wagner – (richard vágner) Němec - opery Guiseppe Verdi – (džuzepe verdy) Ital - opery Johannes Brahms – (johanes bráms) Němec Edvard Grieg – (edvard grík) Švéd Petr Iljič Čajkovskij – Rus, balety George Bizet – (žorž bizet) - Francouz Atd.

Formy v romantismu symfonická tvorba se nadále rozvíjí – komponují se symfonické básně a symfonie velký orchestr – 60-70 hudebníků, později i větší kolem 80 – 100 opera – proměňuje se pod vlivem společnosti, má děj, odráží se v nich dění a historie národa Giuseppe Verdi: opera Nabucco ( poslech - sbor Židů) Fryderyk Chopin: mazurky ( poslech )