Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

ČÍSELNÉ SOUSTAVY PŘEVODY MEZI SOUSTAVAMI
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Digitální učební materiál
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Úvod do informačních technologií autor Jana Truxová
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
ČÍSELNÉ SOUSTAVY DESÍTKOVÁ, DVOJKOVÁ
Reprezentace dat v počítači
ČÍSELNÉ SOUSTAVY OSMIČKOVÁ, ŠESTNÁCTKOVÁ
ČÍSELNÉ SOUSTAVY ČÍSLA S DESETINNOU ČÁRKOU
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Elektrické měření II. ročník Měření výkonu DC, AC 1f Vypracoval: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Číslicová technika - mikroprocesory III. ročník Mikrořadiče Vypracoval : Vlastimil Vlček Projekt.
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Odborný výcvik II. ročník Tranzistory 4 Vypracoval: Melichařík Lubomír Projekt Anglicky v odborných.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Strojírenská technologie Název programu: Plasty VIII. – Zpevňování Vypracoval: Ing. Vladislav Zelinka Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitální učební materiál
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Desítková Dvojková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základy Číslicové Techniky
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Logické funkce Vypracoval:Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Osmičková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Learning program: Mechanic – electrician Name of the program: Numerical systems II. class Conversions between systems Made by: Mgr. Holman Pavel Projekt.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Mgr. Petr Němec ©2009
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Šestnáctková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 2 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Převody mezi desítkovou a dvojkovou soustavou.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Číselné soustavy.
Číselné soustavy.  Obecně lze libovolné celé kladné číslo zapsat polynomem a n  z n + a n-1  z n-1 + … + a 0  z 0, kde z je libovolné přirozené číslo.
Číselné soustavy - převody
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Číselné soustavy
Aritmetické operace v číselných soustavách
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číselné soustavy Číselné soustavy reprezentují čísla, která jsou pro nás symbolem určitého množství – kvantity. Desítkovou soustavu se učíme již v první.
Šestnáctková a osmičková soustava
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Transkript prezentace:

Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/04.0002 Anglicky v odborných předmětech "Support of teaching technical subjects in English“ Výukový program: Mechanik elektrotechnik Název programu: Číslicová technika II. ročník Desítková číselná soustava Vypracoval: Mgr. Holman Pavel Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/04.0002 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Číselné soustavy

Desítková číselná soustava Lidé jsou zvyklí používat k vyjádření čísel desítkovou číselnou soustavou. Základem desítkové soustavy je číslo 10. To znamená, že tato soustava má deset znaků: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Desítková soustava je poziční soustava. To znamená, že záleží na pozici jednotlivých číslic tzv. řádů 1 = 100 jednotky 10 = 101 desítky 100 = 102 stovky 1000 =103 tisíce

Desítková číselná soustava Zápis čísla v desítkové číselné soustavě: Mějme číslo 253 Čteme: dvě stě padesát tři 2 * 100 = 2 * 102 5 * 10 = 5 * 101 3 * 1 = 3 * 100 Libovolné číslo lze zapsat v tomto tvaru. Vyzkoušejte všichni zapsat Vámi vymyšlené číslo pomocí součtu součinu mocnin o základu deset. 321,1 = 3 * 102 2 * 101 2 * 100 1 * 10-1

Definice číselné soustavy

Analogová a číselná reprezentace veličin Číslo 123410 v desítkové soustavě a 1100112 ve dvojkové soustavě odpovídají těmto součtům součinů. 1*103 + 2*102 + 3*101 + 3*100 = 123410 1*25 + 1*24 + 0*23 + 0*22 + 1*21 + 1*20 = 5110 Ve dvojkové soustavě se počítá stejným způsobem jako v soustavě desítkové. Desítkovou soustavu využíváme v běžném životě a při aritmetických operacích dostáváme vždy jednoznačný výsledek. Pro počítače a číslicové systémy tato soustava však není vhodná, protože číslicové zařízení by muselo rozlišovat deset různých stavů. To by kladlo vysoké nároky na jeho přesnost, kvalitu a výkon. Proto ve v číslicové technice využívají soustavy o jiných základech. Nejčastěji používaným základem základ 2 (císlice 0 a 1).

Druhy číselných soustav v číslicové technice

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 1 000 Kč Jakou číselnou soustavu nejčastěji používají lidé? Dvojkovou c) Desítkovou b) Hexadecimální d) Osmičkovou

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 2 000 Kč Kolik číslic používá dvojková soustava? 1 c) 10 b) 16 d) 2

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 3000 Kč Jaká číslice je na pozici desítek v čísle 12345 v desítkové soustavě? 2 c) 4 b) 3 d) 5

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 5 000 Kč Číslo 1000 můžeme jinak zapsat jako: 101 c) 102 b) 103 d) 104

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 10 000 Kč Jakou číselnou soustavu nejčastěji používají číslicové systémy? 10 c) 60 b) 2 d) 20

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 20 000 Kč Kolik symbolů používá hexadecimální soustava? 10 c) 60 b) 6 d) 16

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 50 000 Kč Jaká je hodnota dvojkového čísla 10112 v desítkové soustavě? 11 c) 7 b) 29 d) 45

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 100 000 Kč Kde se často uplatňuje šedesátková soustava? Při měření délky c) Při měření času b) Při běžném počítání d) V počítačích

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 200 000 Kč Jaká je hodnota čísla1238 v desítkové soustavě?. 6 c) 18 b) 59 d) 83

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 500 000 Kč Kolik symbolů používá oktalová soustava? 6 c) 2 b) 8 d) 16

Aktivita pro žáky – Milionář Otázka za 1 000 000 Kč Určete hodnotu čísla 111010112 v desítkové soustavě. 193 b) 215 c) 235 d) 251

Aktivita pro žáky – povinné dva snímky Úkol, test, otázky … . KONEC HRY

Použitá literatura Mužík, J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha: EUROLEX BOHEMIA, 2000. ISBN 80-7361-269-7. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, ESF 2007 – 2013. Dostupné na: http://www.msmt.cz/eu/provadeci-dokument-k-op-vzdelavani-pro- konkurenceschopnost MALINA, V. Digitální technika. České Budějovice: KOPP, 1996 KRÝDL, M. Číslicová technika. Dubno, 1999 PODLEŠÁK, J., SKALICKÝ, P. Spínací a číslicová technika. Praha, 1994 PECINA, J. Ing. PaedDr. CSc.; PECINA, P. Mgr. Ph.D. Základy číslicové techniky. Brno, 2007