Číslovky Český jazyk 5. ročník ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
ČÍSLOVKY Český jazyk - 8. ročník ( základní seznámení )
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Co víme o číslovkách.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
ČÍSLOVKY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_04.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_752_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
ČÍSLOVKY.
Druhy číslovek VY_32_INOVACE_135 pro 5. ročník ZŠ
Číslo v digitálním archivu školy
Číslovky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Tvarosloví – zájmena, číslovky
Mgr. Michal Oblouk. slova číselného významu, vyjadřují počet, pořadí, množství druhů, násobenost a kolikrát se něco vyskytuje rozlišujeme číslovky: 1)URČITÉ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_340_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Číslovky.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_491_Druhy číslovek AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_586_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Skloňování základních číslovek
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika - opakování 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslovky.
ČÍSLOVKY Druhy číslovek a jejich užití 6. ročník.
Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky Slovesa
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
ČÍSLOVKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Dělení se zbytkem 5. ročník
Číslovky s obrázky I Autor obrázků © Tomasz Nogol souhlasí s jejich zveřejněním na Metodickém portálu. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník ČÍSLOVKY Co už známe Pokud v závodě předběhneš závodníka na druhém místě, na jakém místě.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_18 TÉMA:
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: 6,7,8,9 Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 6 - číslovky Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_199_ ĆÍSLOVKY
Číslovky Bc. K. Matějková.
DRUHY ČÍSLOVEK Tvarosloví
Druhy číslovek – číslovky základní, číslovky řadové
Český jazyk – 3.ročník, Číslovky
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 8. ročník_Číslovky
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_07_CISLOVKY Název materiálu: Číslovky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C56Čj6_Číslovky
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Transkript prezentace:

Číslovky Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Číslovky Český jazyk 5. ročník ZŠ

Sýkorky V kmeni staré hrušně na naší zahradě je malá dutina, v které mívají hnízdo sýkorky. Některý rok v ní hnízdí modřinky, jindy koňadry. Záleží na tom, které z nich obsadí hnízdo jako první. Druhým párem se už pak vyhnat nenechají. Samička snáší vajíčka dvakrát, takže sýkorky na jaře a v létě postupně vychovají dvojí mláďata. Ta bývají v hnízdě tři nebo čtyři, někdy je jich i pět.

!!!!Číslovky jsou slova významu číselného, označují počet, pořadí apod.!!!!

Ve slovních spojeních vyhledej číslovky padesát korun třetí den mnoho hmyzu tisíc metrů druhý muž několik jablíček patery šaty málo peněz šest korun třikrát denně čtyři měsíce druhý díl třetí třída dvoje kalhoty sedm psů

Ve slovních spojeních vyhledej číslovky Řešení padesát korun třetí den mnoho hmyzu tisíc metrů druhý muž několik jablíček patery šaty málo peněz šest korun třikrát denně čtyři měsíce druhý díl třetí třída dvoje kalhoty sedm psů

Číslovky se pomíchaly s přídavnými jmény a zájmeny Číslovky se pomíchaly s přídavnými jmény a zájmeny. V samostatné práci vypiš do sloupců číslovky, přídavná jména a zájmena. široký, zadní, několik, sto, tento, první, dva, čistý, školní, devět, dvacet, nula, osmá, dlouhý, málo, troje, moje, dvakrát, ty, hezký, padesát, onen, týž, můj

široký, zadní, čistý, školní, dlouhý, hezký Řešení číslovky přídavná jména zájmena sto, první, dva, několik, devět, dvacet, nula, osmá, málo, troje, dvakrát, padesát, několik široký, zadní, čistý, školní, dlouhý, hezký tento, moje, ty, onen, týž

Číslovky se objevují v písních a říkadlech. Jedna, dvě, tři, čtyři, pět, cos to Janku, cos to sněd… Jaké je to hezké, dva kováři v městě… Jedna, dvě, Honza jde… Čtyři koně ve dvoře…

Rozlišujeme číslovky určité a neurčité. Číslovky určité vyjadřují určitý, přesný počet, určité pořadí. Můžeme je vyjádřit číslicemi. Např.:dva chlapci-2 chlapci pátá třída-5. třída dvakrát počítat-2x nebo 2krát počítat devět sloupů-9 sloupů třetí výhra-3. výhra desátý seskok-10. seskok

Rozlišujeme číslovky určité a neurčité. Číslovky neurčité: Číslovky určité nevyjadřují určitý, přesný počet, určité pořadí. Nemůžeme je vyjádřit číslicemi. Např.:několik dívek málo jídla mnoho sešitů několikrát zazvonit několikanásobná vítězka několikátý start

Vyhledej číslovky určité a neurčité. Vypište je do dvou sloupců. dva šest málo dvacet sedmý paterý stokrát několik dvacátý oba mnoho čtyřnásobný několikátý troje několikerý milion několikrát

Vyhledej číslovky určité a neurčité. Vypište je do dvou sloupců. Řešení dva šest dvacet sedmý paterý stokrát dvacátý oba čtyřnásobný troje milion Číslovky neurčité málo několik mnoho několikátý několikerý několikrát

Číslovky určité i neurčité dělíme podle významu na: číslovky základní číslovky řadové číslovky druhové číslovky násobné

Číslovky základní odpovídají na otázku kolik. číslovky základní určité jeden pes dva sportovci sto korun tisíc balónků číslovky základní neurčité několik knih mnoho dětí málo času

Skloňování číslovek dva, dvě. Pád mužský rod ženský rod střední rod 1. dva žáci dvě žákyně dvě kuřata 2. dvou žáků dvou žákyň dvou kuřat 3. dvěma žákům dvěma žákyním dvěma kuřatům 4. dva žáky 5. dva žáci! dvě žákyně! dvě kuřata! 6. dvou žácích dvou žákyních dvou kuřatech 7. dvěma žáky dvěma žákyněmi dvěma kuřaty

Stejně jako číslovky dvě, dva se skloňují číslovky oba, obě!

Doplň tvary číslovek – samostatná práce. S __ rodiči si dobře rozumím. Brankář měl na __ nohách odřeniny. Dobrý hráč kopané má umět kopat __ nohama. Slyším dobře na __ uši. Ušetřila jsem si __ stě korun. Ve škole se učíme __ jazykům. Dnes jdu od __ hodin do divadla.

Doplň tvary číslovek – samostatná práce. Řešení S oběma rodiči si dobře rozumím. Brankář měl na obou nohách odřeniny. Dobrý hráč kopané má umět kopat oběma nohama. Slyším dobře na obě uši. Ušetřila jsem si dvě stě korun. Ve škole se učíme dvěma jazykům. Dnes jdu od dvou hodin do divadla.

Skloňování číslovek tři a čtyři. Pád mužský rod ženský rod střední rod 1. tři žáci tři žákyně tři kuřata 2. tří žáků tří žákyň tří kuřat 3. třem žákům třem žákyním třem kuřatům 4. tři žáky 5. tři žáci! tři žákyně! tři kuřata! 6. třech žácích třech žákyních třech kuřatech 7. třemi žáky třemi žákyněmi třemi kuřaty

2. pád – bez třech mužů, bez třech žen a bez třech dětí je hovorový!! Pamatuj!! 2. pád – bez třech mužů, bez třech žen a bez třech dětí je hovorový!!

Číslovky pět až devětadevadesát se skloňují stejně a mají jen dva tvary: 1. a 4. pád pět 2.,3.,6. a 7. pád pěti

Doplň text: Mužstvo nastoupilo s (11) hráči. Jen ve (3) lavicích seděly děti. Šla jsem do kina se (4) kamarády. Stalo se to před (3) lety. Slavnost se konala před (2) lety. Ve (2) se to lépe táhne. Zítra máme školu do (12). Kroužek němčiny máme od (3) do (4). Soutěžící byli rozděleni do (5) skupin. Cvičili všichni žáci kromě (6) nemocných. Dědeček šel v (60) do důchodu. Vyprávěl jsem to (4) spolužákům. V peněžence mi zůstalo (99) korun.

Doplň text: Řešení Mužstvo nastoupilo s jedenácti hráči. Jen ve třech lavicích seděly děti. Šla jsem do kina se čtyřmi kamarády. Stalo se to před třemi lety. Slavnost se konala před dvěma lety. Ve dvou se to lépe táhne. Zítra máme školu do dvanácti. Kroužek němčiny máme od tří do čtyř. Soutěžící byli rozděleni do pěti skupin. Cvičili všichni žáci kromě šesti nemocných. Dědeček šel v šedesáti do důchodu. Vyprávěl jsem to čtyřem spolužákům. V peněžence mi zůstalo devadesátdevět korun.

Doplň, co chybí. S dvěm_ automobil_, v několik_ příběz_ch, s dvěm_ spolužák_, se čtyřm_ žákyněm_, bez tř_ malých želviček, se čtyřm_ třídam_, s oběm_ nápady, vidím méně než dv_ řešení, se čtyřm_ výraz_, o tře_ odpovědích, ob_ kola stála připravena, s několik_ nápad_, pro ob_ dívky, bez dv_ korun, s dvěm_ míč_, těm dvěm_ ženám.

Doplň, co chybí. Řešení S dvěma automobily, v několika příbězích, s dvěma spolužáky, se čtyřmi žákyněmi, bez tří malých želviček, se čtyřmi třídami, s oběma nápady, vidím méně než dvě řešení, se čtyřmi výrazy, o třech odpovědích, obě kola stála připravena, s několika nápady, pro obě dívky, bez dvou korun, s dvěma míči, těm dvěma ženám.

Číslovky řadové odpovídají na otázku kolikátý. číslovky řadové určité první muž druhé vítězství desátý sešit třetí dívka číslovky řadové neurčité několikátý test

Číslovky druhové odpovídají na otázku kolikerý. číslovky druhové určité dvoje sešity trojí lid desaterý svetr číslovky druhové neurčité několikerý úkol

Číslovky násobné odpovídají na otázku kolikrát, kolikanásobný. číslovky násobné určité dvakrát opakovat desetkrát zvonit trojnásobná vítězka třikrát skočit číslovky násobné neurčité několikrát počítat několikanásobný vítěz

Tvary číslovek převeď do 1. pádu: základní řadové druhové násobné čtyřmi několika dvěma trojím pětkrát

Tvary číslovek převeď do 1. pádu: Řešení základní řadové druhové násobné čtyřmi čtyři čtvrtý čtvery čtyřikrát několika několik několikátý několikerý několika- násobný dvěma dva druhý dvoje dvojnásobný trojím tři třetí troje třikrát pětkrát pět pátý patery

Odstraň závorky. O (2) chlapcích, ve (2) hodiny, o (4) dívkách, z (několik) druhů, do (3) minut, o (3) bratrech, s (1) vláčkem, s (2) dívkami, o (obě) dětech, o (3) lodích, pro (oba) chlapce, o (4) malých krokodýlech, do (2) vteřin, s (oba, dva) kamarády, s (mnoho) úspěchy, s (málo) lidmi.

Odstraň závorky. Řešení O dvou chlapcích, ve dvě hodiny, o čtyřech dívkách, z několika druhů, do tří minut, o třech bratrech, s jedním vláčkem, s dvěma dívkami, o obou dětech, o třech lodích, pro oba chlapce, o čtyřech malých krokodýlech, do dvou vteřin, s oběma dvěma kamarády, s mnoha úspěchy, s málo lidmi.

Zápis do sešitu. číslovky kolik? určité: základní neurčité: kolikátý? jeden, dva, sto, tisíc, milion základní neurčité: několik, mnoho, málo kolikátý? první, druhý, stý, tisící, miliontý řadové několikátý kolikerý? dvojí, dvoje, trojí, troje, patery druhové několikerý kolikrát? kolika- násobný? dvakrát, třikrát, stokrát, dvojnásobný násobné neurčité několikrát, několikanásobný

Číslovky 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Internet obrázky z internetu Autor: Mgr. Květa Jeníčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)