SVĚTOVÝ DEN VODY 22. 3..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Energie pro vodu nejenom v domácnosti
Advertisements

autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Voda H2O.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Znečišťování a ochrana vody Praha – město našeho života Projekt č. CZ.2.17/3.1.00/36097, podpořený Evropským sociálním fondem v rámci Operačního programu.
Znáte s-prvky? AZ-kvíz.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Didaktické testy pro ověřování znalostí
UHLIČITANY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_66.
Voda Veronika Drzková, 2.E.
Druhy vod.
Voda a vzduch = základ života
HYDROSFÉRA.
Kovy alkalických zemin
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Voda Zpracoval: Lukáš Holý.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Uhličitan vápenatý.
Základní procesy při úpravě technologické vody
Projekt voda Zpracoval:Ondřej Přib. Tvrdost vody Veličina nejčastěji udávající koncentraci kationtů vápníku a hořčíku ve vodě. Definice tvrdosti vody.
Přehled analytických metod
Voda a vzduch.
Prvky II.A skupiny – kovy alkalických zemin
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Druhy vod Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Usazené horniny - chemické
Co je to vlastně voda? Klára Boháčová.
Zopakuj si vzorce a názvy
PRKVY II.A SKUPINY Kovy alkalických zemin Be - kov Mg - kov Ca - kov
oxid uhličitý a jeho iontové formy
Sloučeniny vápníku Mgr. Jitka Vojáčková.
ORGANICKÁ CHEMIE.
Látkové množství a molární hmotnost
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Opakování voda, vzduch.
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze Ústav plynárenství, koksochemie a ochrany ovzduší Technická 5, Praha 6 Školitel: Ing. Pavel Machač,
2. Skupina periodické tabulky
SOLI KYSLÍKATÝCH KYSELIN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_94.
Významné soli kyslíkatých kyselin
VODA.
Působení ekologických faktorů
Anatomická stavba obilného zrna
Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu rozbory vod – kationty ve vodách Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí v 1. a 2.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV54 Název školy.
Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Č í slo materi á lu VY_III/2_INOVACE_05- N á zev š koly Středn í průmyslov á š kola stavebn í, Resslova 2, Česk.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CH03 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Chemické vlastnosti vod Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu chemické vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí.
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
záznam o odběru vzorku Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu rozbory vod – anionty ve vodách Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Využití solí Chemie 9. třída.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Rozpustné soli v půdách
Výskyt vody v přírodě II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rozpustné soli v půdách
Soli nad zlato Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Salinita (zasolení) půdy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Působení ekologických faktorů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VODA.
Fyzikální vlastnosti vody a jejich význam
Druhy vod.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

SVĚTOVÝ DEN VODY 22. 3.

DRUHY VOD PODLE OBSAHU MINERÁLNÍCH LÁTEK velmi měkká - voda dešťová měkká - voda, kde není rozpustné podloží středně tvrdá - voda z veřejných vodovodů a některá studniční voda ( mělčí kopané studny) tvrdá - většina studniční vody ( vrtané studny ) velmi tvrdá - voda z vápencových podloží extrémně tvrdá - voda z vápencových podloží

TVRDOST VODY V ČR

Měření tvrdosti vody

Indikační škála měkčí tvrdší 10°df = 1mmol/l 2°df 9°df 18°df 27°df

destilovaná voda pitná voda minerální voda

TVRDOST VODY přechodná trvalá obsahuje hydrogenuhličitany vápníku a hořčíku, které se při vaření rozkládají: Ca(HCO3)2 CaCO3 + H2O + CO2 obsahuje sírany, chloridy, křemičitany, dusičnany vápníku a hořčíku. Varem se neodstraní. CaSO4 + Na2CO3 → CaCO3 + Na2SO4

křížovka vodorovně 2. triviální název látky, která tvrdou vodu změkčí 3. tvrdá voda chrání potrubí před ... 4. tvrdost vody způsobená sírany vápníku a hořčíku je… 5. voda dešťová je voda ... 6. tvrdost vody způsobená hydrogenuhličitany vápníku a hořčíku je … svisle 1. usazeniny CaCO3 v potrubí, nádobách tvoří