Romantismus Název školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Advertisements

Auguste Rodin Název školy
Alfons Mucha Název školy
Název Romantismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
III/2 XV A
Zemětřesení Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Konec 18. století a počátek 19. století
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Theodore Géricault Vor Medúzy. Theodore Géricault Vor Medúzy.
ROMANTISMUS.
Poznej obraz podle detailu
Romantismus Umění 19. století.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Krasové oblasti Název školy
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Ukládání čísel v počítači 1
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Práce nutné ke vzniku mapy
Národy světa Název školy
Socioekonomická geografie
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Antika II Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Body art - ruce Název školy
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk II - Věstonická venuše
Eduard Manet Název školy
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Symbolismus Název školy
Sníh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Socioekonomická geografie - opakování
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Funkcionalistický Zlín
Umělecké směry 19. století
Autoportrét Název školy
Grafické techniky Název školy
Písmo obrázkové Název školy
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Poznávání krajů českých
Surrealismus Název školy
Matyáš Bernard Braun Název školy
Geometrická abstrakce
Portrét - anfas Název školy
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Objektová tvorba – pokrývka hlavy
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Transkript prezentace:

Romantismus www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Romantismus Označení DUM VY_32_INOVACE_07_2_14 Mgr. Vlastimil Hrbáček Datum 30. 8. 2013 Vzdělávací oblast Umění a kultura Vzdělávací obor Výtvarná výchova Tematický okruh Dějiny výtvarného umění Ročník 1. ročník a kvinta gymnázia www.zlinskedumy.cz

Romantismus kolébkou romantismu je Anglie (počátek 19. století) odtud se v průběhu téhož století rozšířil do celé Evropy. Romantismus nacházel mocný zdroj inspirace v historismu: studoval a napodoboval středověké slohy, nejvíce gotika (novogotika). Svou oblibu nalezlo znovu umění románské, renesanční a dokonce i barokní. Architekti se však často nechávali historickými slohy jen volně inspirovat.

Autor a hrdina díla Autoři se často ztotožňují se svými hrdiny, kteří se bouří proti příliš svázané společnosti, proto jim nevadí ani porušování zákona Jejich krédem je individualismus, láska, svoboda i odvaha a boj (revoluce, ale ne válka) Zajímá je jedinec, jeho sny a touhy Inspiraci a fantazii hledají i v orientálním světě

Malířství Romantičtí malíři si s oblibou vybírají své náměty ze středověkých dějin či ze soudobých událostí. V jejich plátnech převládá dramatičnost, děj se nachází ve vyvrcholení, barvy dotvářejí atmosféru obrazu. V případě krajinomaleb je v popředí záliba v krajině neklidné, nevšední, tajuplné a dramaticky zjitřené. Romantické malířství se postupem času čím dál více sbližuje s přírodou a spěje tak k věcnosti, realismu.

David Friedrich Caspar Poutník nad mořem mlh Autoři s oblibou putovali krajinou, navštěvovali hrady, stoupali na vrcholky hor. Malovali však většinou v ateliéru podle skic. http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ACaspar_David_Friedrich_032_(The_wanderer_above_the_sea_of_fog).jpg

Úkol Který český spisovatel patřil k romantickým „turistům“, kteří rádi chodili pěšky? http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ACaspar_David_Friedrich_032_(The_wanderer_above_the_sea_of_fog).jpg

Úkol Který český spisovatel patřil k romantickým „turistům“, kteří rádi chodili pěšky? Karel Hynek Mácha autor lyrickoepické básně Máj http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ACaspar_David_Friedrich_032_(The_wanderer_above_the_sea_of_fog).jpg

Eugen Delacrois – Dante a Vergilius v pekle http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AEug%C3%A8ne_Ferdinand_Victor_Delacroix_006.jpg

Eugen Delacrois – Svoboda vede lid na barikády http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AEug%C3%A8ne_Delacroix_-_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg

Goya Přepadení http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AAsalto_de_ladrones.jpg

Obraz Důstojník myslivců císařské gardy dává povel k útoku (1812; Louvre, Paříž) Pohyb jezdce i koně, stočení jezdcova těla, působivá světelnost, odvážný kolorit jsou příznačné pro umělcův dynamický styl. http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AGericaultHorseman.jpg

Theodore Géricault – Prám medúzy Spojuje skutečnou událost s romantickou dramatickou představou http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ATh%C3%A9odore_G%C3%A9ricault_-_Le_Radeau_de_la_M%C3%A9duse.jpg

Francisco Goya: Nahá Maja obraz vyprovokoval pobouření ve španělské společnosti http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AGoya_Maja_naga2.jpg

A proto Goya namaloval nový obraz Oblečená Maja (starý odmítl přemalovat) http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AGoya_Maja_ubrana2.jpg

Český romantismus není tak dramatický – souvislost s Národním obrozením Josef Mánes Josefína Není těžké nalézt na obrazu erotický motiv http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Josef_M%C3%A1nes_-_Josefina.jpg

Josef Mánes Milenci http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Josef_M%C3%A1nes_-_Milenci.jpg

Josef Navrátil - Horská krajina u Vyššího Brodu http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ANavratil_1830.jpg

Úkol Všiml sis barevně zvýrazněných slov, které souvisejí s romantickým uměním? Zkus je vyjmenovat a vysvětlit souvislost:

Úkol - řešení individualismus, láska, svoboda,odvaha a boj (revoluce, ale ne válka) poutník, hrady, vrcholky hor, v pekle, svoboda, přepadení, pohyb, působivá světelnost, odvážný kolorit, dynamický styl, dramatická představa, vyprovokoval pobouření, erotický motiv, milenci, horská krajina,