Návštěvníci Moravskoslezského kraje z ČR - Nejnovější průzkum, doporučení pro marketingovou komunikaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Říjen 2007 Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor GALAXY SÉRIE 2007 Anketa – spokojenost závodníků.
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
Obsah Informace o projektu …………………………………..………………………..3
Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje - Benchmark Závěrečná zpráva z výzkumu Únor 2012.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Geografie cestovního ruchu
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
InfoBUS Olomouckého kraje. Kampaň Olomouckého kraje na podporu CR LÉTO 2009 InfoBUS byl v roce 2007 a 2008 hodnocen jako velmi úspěšná aktivita, kterou.
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Pojmy a interpretace.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
Strategie značky a komunikace
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /
Bleskový výzkum Kauza : David Rath Červen 2012.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
Regionální konference v MSK
Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje Hlavní zjištění z výzkumu Březen 2011.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Respond & Co, s.r.o. Hladnovská 1255/23, Ostrava 10 Respond Slovakia, s.r.o. M.R.Štefánika 1, Žilina TO Ostravsko.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Strana 1 CAF a Lidské zdroje Mínění pracovníků má svoji váhu Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
25 / 1 / 2011.
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Jaká je návštěvnost Městských lesů Hradec Králové a čím je pro sociology zajímavá? Miroslav Joukl a Lucie Vítková, FF Univerzita Hradec Králové, Katedra.
Příjezdový cestovní ruch ČR
Co říká česká veřejnost?
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Návštěvníci Moravskoslezského kraje z ČR - Nejnovější průzkum, doporučení pro marketingovou komunikaci

METODA VÝZKUMU  KVANTITATIVNÍ VÝZKUM MEZI OBYVATELI A NÁVŠTĚVNÍKY MSK  Výběrový soubor (vzorek dotázaných)  Cílová skupina: obyvatelé MSK starší 18 let a obyvatelé ostatních krajů ČR starší 18 let, kteří v uplynulých 12 měsících navštívili MSK  Velikost výběrového souboru a termíny sběru dat:  obyvatelé MSK – CSI: N = 503 respondentů, –  návštěvníci MSK – CSI: N = 502 respondentů, –  návštěvníci MSK – CLI: N = 500 respondentů, 4. –  Způsob výběru vzorku: náhodný výběr telefonních čísel  Interval spolehlivosti v souboru N = 500: max. ± 4,38 % na 95 % hladině významnosti pro četnost jevu 50 %.  Nástroj sběru dat - dotazník  Délka rozhovoru: průměrně 16 minut  Metodika sběru dat  CATI – telefonický rozhovor vyškolených operátorů s respondenty. Rozhovory realizovala tazatelská síť agentury FOCUS.

SEGMENTY – podíl v populaci návštěvníků

ODLIŠNOSTI SEGMENTŮ V ÚČELU NÁVŠTĚVY „Jaké byly hlavní důvody návštěvy tohoto regionu?“ (S14, L14)

„Kdy, ve které době jste Moravskoslezský kraj za účelem trávení volného času navštívil/a? Pokud jste Moravskoslezský kraj navštívil/a za tímto účelem vícekrát, uveďte prosím všechna roční období, ve kterých jste daný kraj navštívil/a.“ (S4, L4) NÁVŠTĚVA V JEDNOTLIVÝCH ROČNÍCH OBDOBÍCH

FORMA – INDIVIDUÁLNÍ / ORGANIZOVANÁ TURISTIKA „Do Moravskoslezského kraje jste za účelem trávení volného času obvykle přijeli:“ (S9, L9) BEZSTAROSTNÍ SPOLEČENŠTÍ NÁVŠTĚVNÍCI RODINY S DĚTMINENÁROČNÍ NÁVŠTĚVNÍCI ZNÁMÝCH

DOPRAVA „Do Moravskoslezského kraje jste za účelem trávení volného času obvykle přicestovali:“ (S10, L10) BEZSTAROSTNÍ SPOLEČENŠTÍ NÁVŠTĚVNÍCI RODINY S DĚTMI NENÁROČNÍ NÁVŠTĚVNÍCI ZNÁMÝCH

„Jaké byly hlavní důvody návštěvy tohoto regionu?“ (S14, L14) HLAVNÍ DŮVODY NÁVŠTEVY

IMAGE MSK „Do jaké míry se Vám Moravskoslezský kraj pojí s následujícími výroky? Míru svého názoru prosím posuďte na 5bodové škále, kdy 5 = zcela a 1 = vůbec. “ (S23 L19)

DŮVODY VÝJIMEČNOSTI MSK „V čem je podle Vašeho názoru MSK výjimečný? “ (S22, L30)

CELKOVÁ SPOKOJENOST S NÁVŠTĚVOU MSK „A když se zamyslíte nad svojí celkovou zkušeností s návštěvou Moravskoslezského kraje za účelem trávení volného času v uplynulých 12 měsících, do jaké míry jste byl/a spokojen/a či nespokojen/a?“ (S25, L15) 83% spokojených

INDEX SPOKOJENOSTI  Pro výpočet indexu spokojenosti jsme použili údaje o spokojenosti s jednotlivými faktory trávení volného času v MSK mimo domov. Je ovšem potřeba zohlednit, jak jsou tyto jednotlivé faktory pro respondenty důležité – jsou-li totiž velice spokojeni s faktorem, který se jich nijak netýká a není pro ně důležitý, příliš to jejich reálnou spokojenost s trávením volného času v kraji neovlivní. Do celkového indexu spokojenosti tedy jednotlivé aspekty trávení volného času v MSK zasahují právě takovou vahou, nakolik jsou pro respondenty ve srovnání s ostatními faktory důležité.  Dotázaní návštěvníci vykazují rovněž poměrně vysokou spokojenost s faktory své návštěvy Moravskoslezského kraje. Průměrný celkový index spokojenosti na škále 1 (velmi nespokojen/a) – 5 (velmi spokojen/a) je 4,12.  Nejvyšší index spokojenosti mají návštěvníci, kteří do kraje přijeli alespoň na 6 dní, organizovaně autobusem, nebo spali ve tříhvězdičkovém a lepším hotelu, v kempu či na tábořišti

Index spokojenosti pohlaví věk vzdělání cílové skupiny

LOAJALITA NÁVŠTĚVNÍKŮ MSK, CLI  Největší podíl respondentů navštívil v uplynulých třech letech Moravskoslezský kraj pětkrát (19%). 17% jich v tomto regionu bylo dvakrát a 16% třikrát. Průměr činí 4,5 návštěvy, u cílové skupiny zimních návštěvníků a segmentu rodin s dětmi je to 4,9 návštěvy.  88% dotázaných návštěvníků regionu by svým známým či příbuzným doporučilo strávit v tomto kraji dovolenou. Učinila by tak zejména cílová skupina zimních návštěvníků (90%) a segment rodin s dětmi (93%). Hlavním důvodem pro toto doporučení je krása zdejší přírody. Optimálními aktivitami při dovolené v Moravskoslezkém kraji je podle respondentů turistika, lyžování a cykloturistika, nejlepšími lokalitami pak Beskydy a Jeseníky.  12% návštěvníků kraje, kteří by strávení dovolené na severu Moravy nedoporučili nebo si nejsou jisti, jako hlavní důvod pro tento postoj uvádí, že existují i hezčí místa (29% z nich).  88% návštěvníků regionu uvažuje o tom, že jej v následujících dvou letech znovu navštíví za účelem trávení volného času – předpokládá to zejména cílová skupina zimních návštěvníků (92%) a segment rodin s dětmi (92%). Náplní této opakované návštěvy by měla být hlavně pěší turistika (48%), relaxace a odpočinek (36%), lyžování a zimní sporty (33%) a poznávací turistika (33%).  Respondenti, kteří další rekreační návštěvu kraje neplánují, jako důvod uvádějí zejména chuť poznat jiná místa (27% z nich).

LOAJALITA NÁVŠTĚVNÍKŮ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE  V případě, že by respondenti navštívili kraj znovu, lákaly by je z míst a aktivit nejčastěji Beskydy, Jeseníky, hory, turistika a příroda.  Více než třetina dotázaných návštěvníků (36 %) považuje Moravskoslezský kraj z pohledu trávené volného času ve srovnání s ostatními kraji v České republice za výjimečný. Ještě více se k tomuto názoru přiklání starší návštěvníci a segment rodin s dětmi.  Výjimečnost Moravskoslezského kraje potom podle nich spočívá v jeho přírodě a krajině (spontánně to říká 47 % návštěvníků), v horách (17 %) a dobrých, přátelských lidech (9 %).

DŮVODY DOPORUČENÍ MSK JAKO DOVOLENKOVÉ DESTINACE „Z jakého důvodu byste doporučil/a dovolenou v tomto regionu?“ (L22)

DOPORUČENÉ AKTIVITY V MSK „Jaké aktivity byste zde doporučil/a?“ (L23)

DOPORUČENÁ MÍSTA V MSK „Jaká místa byste zde doporučil/a?“ (L24)

DOPORUČENÁ DÉLKA POBYTU V MSK „Jak dlouhý pobyt byste zde doporučil/a? Údaj prosím uveďte ve dnech.“ (L25)

ZÁJEM O DALŠÍ MÍSTA, AKTIVITY V MSK „Kdybyste měl/a MSK navštívit ještě jednou, co konkrétně by Vás lákalo? Jaká místa, turistické cíle, akce či aktivity?“ (S16)

INFORMOVANOST O MSK  Tři čtvrtiny (76 %) respondentů uvádí, že mají o možnostech trávení volného času v Moravskoslezském kraji dostatek informací. Nejméně informovaní si připadají ti, kteří do kraje přijeli navštívit své známé nebo příbuzné.  Nejčastěji využívaným zdrojem informací o možnostech trávení volného času v kraji je nyní jednoznačně internet (73 %), třetina dotázaných pak spoléhá na informace od příbuzných a známých (34 %). Na třetím místě jsou potom tradiční média (televize, rádio, noviny, časopisy – celkem 28 %). V cestovních kancelářích a na výstavách či veletrzích se příliš mnoho dotázaných neinformuje.  Internet jako zdroj informací častěji využívají mladší a vzdělanější návštěvníci, z klasických médií naopak informace více čerpají starší a méně vzdělaní respondenti.

„Z jakých zdrojů získáváte informace o možnostech trávení volného času v Moravskoslezském kraji?“ (S29, L32) ZDROJE INFORMACÍ

Z dotazníkového šetření vyplynulo K jakým aktivitám je dle současných návštěvníků MSK vhodný : poznávání přírodních krás a zajímavostí pěší turistika relaxace, odpočívání lyžování, zimní sporty cykloturistika V čem je MSK výjimečný : příroda, krajina Hory Co by je lákalo k opakované návštěvě : Beskydy, Jeseníky, hory, turistika, příroda Hlavními benefity kraje je atraktivita přírody a hor a s nimi spojené aktivity.

Hlavní segmenty CS „Návštěvníci pocházející z ČR“ CS1 Mladí aktivní let Páry Skupiny přátel Singles Hlavní důvody proč : - Turistika a sport - Odpočinek, relax - Poznávání - Zábava CS2 Rodiny s dětmi let Potenciál na nejdelší délku pobytu, více letní dovolená Hlavní důvody proč : - Odpočinek, relax - Turistika, sport - Poznávání CS3 Páry let Děti jsou již samostatné, konečně mají čas pro sebe Hlavní důvody proč : - Odpočinek, relax - Poznávání - Pěší turistika

Návrh priorit a kritických míst pro marketingovou komunikaci Priority : - Zvýšení povědomí MSK = místo s překvapivě mnoha možnosti pro trávení dovolené - Vybudování informačního portálu (internet je nejvíce využívaným médiem k vyhledávání informací) - Přesně zacílená komunikační strategie - Synergická komunikace navázána na zavedené akce a TO Kritická místa : - Komunikace pomocí nových médií - Nejednota s kampaněmi na známé akce regionu - Spojení MSK pouze s přírodou a horami

Marketingové cíle Hlavním marketingovým cílem je zvýšení návštěvnosti – chceme přilákat nové návštěvníky a přimět stávající k opakované návštěvě. K tomu nám budou mimo další nástroje ( obchodní politika, infrastruktura…), sloužit komunikační nástroje, které budeme dále nazývat „marketingové aktivity“. a) CÍL ZAUJMOUT – vzbudit zájem o bližší informace o MSK Hlavní sdělení : „MSK nejsou jen hory, je to kraj překvapivých možností trávení letní i zimní dovolené !“

Marketingové cíle b) CÍL ZVÝŠIT NÁVŠTĚVNOST - propojení komunikace známých akcí a MSK a komunikace jednotlivých TO - speciální nabídky na letní a zimní dovolenou - speciální nabídky pro jednotlivé segmenty CS - vytvoření systému „dovolená na míru“ c) CÍL PRODLOUŽIT POBYT A ZVÝŠIT ÚTRATU - vybudování informačního portálu MSK

Návrh nástrojů marketingové komunikace POVÉDOMÍ + OBSAH Cíl ZAUJMOUT Chceme, aby se potenciální návštěvník začal o destinaci více zajímat (vyhledávat bližší informace), aby ji zařadil na svůj „nákupní seznam“ příští dovolené. TAKTICKÁ KOMUNIKACE Cíl ZVÝŠIT NÁVŠTĚVNOST Taktická komunikace je vždy spojena s konkrétní nabídkou na konkrétní segment CS. Je nadstavbou komunikace budující POVĚDOMÍ a OBSAH a má za cíl pobídnout k návštěvě na základě jasné nabídky. INFORMAČNÍ Cíl PRODLOUŽIT POBYT a ZVÝŠIT ÚTRATU Cílem informačních marketingové nástrojů je předání konkrétních informacích o aktivitách v reálném čase a umožnit tak návštěvníkovi nacházet další důvody k prodloužení pobytu a vyšší útratě v MSK.

Povědomí a obsah – komunikační nástroje POVÉDOMÍ + OBSAH Cíl ZAUJMOUT Mediální komunikace s vysokou frekvencí a zásahem všech cílových skupin Tisková inzerce Vkládaná příloha Do suplementů MF Dnes a Práva Jaro + podzim TV reklama Klasické TV spoty 30 a 10s Nova, Prima, ČT1 Jaro + podzim Rádio Sponzoring TRIO + ČR1 Jaro + podzim Internet Banery + PPC Sezna, Google+ Zájmové servery Jaro + podzim OOH celoroční

Taktická komunikace – komunikační nástroje TAKTICKÁ KOMUNIKACE Cíl ZVÝŠIT NÁVŠTĚVNOST Spojení vždy s konkrétní nabídkou pro daný segment CS Čekárny Praktických lékařů a rehabilitací CS3 Lázně a památky Cross promo se sítí prodejen sport. potřeb CS2, CS1 Sport v létě i v zimě Facebook CS1 Inzerce, fanouškovské stránky Interaktivní adresná pozvánka CS1, CS2 Aplikace k Samovolnému šíření Ambient CS1,CS2,CS3 Zastávky MHD rozcestníky Cross komunikace Propojení s významnými akcemi v regionu

Informační – komunikační nástroje INFORMAČNÍ Cíl prodloužit pobyt a zvýšit útratu Interaktivní komunikace v reálném čase dává další důvody proč zústat Informační portál CS1, CS2, CS3 + rezidenti Komerční vstup Napr. Mobilní Informační systém CS1, CS2, CS3 + rezidenti Aktuální informace přímo do mobilu GPS (POI) CS1, CS2, CS3 Body zájmu v navigaci GPS

Děkujeme za pozornost.