ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Advertisements

SKLADOVÁNÍ A POUŽÍVÁNÍ CHEMIKÁLIÍ Chemie 8. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
TŘÍDĚNÍ CHEMICKÝCH PRVKŮ I. Chemie 8. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dopravní situace 15 křižovatka u pošty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s nevyčerpatelnými a obnovitelnými.
ČINNOST ČTYŘDOBÉHO VZNĚTOVÉHO MOTORU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
SLOŽENÍ LÁTEK Chemie 8. ročník
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
ALKANY Chemie 9. ročník VY_32_INOVACE_07.2/12
TEPLO A CHEMICKÉ REAKCE
STECHIOMETRICKÉ VÝPOČTY Chemie 8. ročník
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
ZdrojProblémy související s užitímVýhody Uhlípřeprava; nehody při těžbě; zábor půdy a její ničení; při spalování vznik SO 2 a CO 2 ; únik popílku s obsahem.
PŘÍRODNÍ ZDROJE A ENERGIE Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
REAKTIVITA KOVŮ Chemie 9. ročník
VY_32_INOVACE_07.2/18 ZÁKLADNÍ ŠKOLA JABLONEC NAD NISOU, 5. KVĚTNA 76, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DERIVÁTY UHLOVODÍKŮ Chemie 9. ročník.
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
UHLOVODÍKY Chemie 9. ročník
STAVBA LÁTEK Chemie 8. ročník
ZÍSKÁVÁNÍ KOVŮ Chemie 9. ročník
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CHEMICKÁ VAZBA Chemie 8. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE. Exotermické a endotermické reakce Chemické děje se mohou dělit např. podle toho, zda se při jejich průběhu teplo spotřebovává.
VYBRANÉ CHEMICKÉ VÝROBY I. Chemie 9. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Šáfrová. Dostupné z Metodického.
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Sluneční záření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Získávání energie pro život
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Podmínky života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník VY_32_INOVACE_07.2/08 ZÁKLADNÍ ŠKOLA JABLONEC NAD NISOU, 5. KVĚTNA 76, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Šáfrová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ZDROJE ENERGIE

Neobnovitelné zdroje energie nerostné suroviny: fosilní paliva – uhlí, ropa, zemní plyn uran

Neobnovitelné zdroje energie NEVÝHODY VÝHODY UHLÍ přeprava, nehody při těžbě, ničení půdy, při spalování vznik SO2 a CO2, únik popílku s obsahem jedovatých látek, ukládání popílku značné zásoby, nenáročné skladování, možnost přímého využití ROPA přeprava a skladování spojené s rizikem úniku a poškozením životnhoprostředí, nebezpečí vzniku požáru, při hoření vznik CO2 a SO2 dostupný zdroj, možnost přímého využití Neobnovitelné zdroje energie

Neobnovitelné zdroje energie NEVÝHODY VÝHODY ZEMNÍ PLYN nebezpečí požáru, havárie plynovodů, při spalování vznik některých jedovatých plynů (SO2) nejčistší dostupný energetický zdroj, přímé využití JADERNÁ ENERGIE práce s radioaktivním materiálem, ukládání radioaktivního materiálu a odpadů, riziko nehod s vlivem na obyvatelstvo a životní prostředí za normálního provozu velice čistý a bezpečný zdroj energie Neobnovitelné zdroje energie

Obnovitelné zdroje energie zásoby lze stále obnovovat získávají se působením přírody: sluneční záření, voda, víte, teplo z jádra Země, biomasa (rostlinná hmota)

Neobnovitelné zdroje energie NEVÝHODY VÝHODY VODNÍ TOKY protržení hráze přehrady, narušení biologické rovnováhy v krajině N E V Z SLUNEČNÍ ZÁŘENÍ vysoké pořizovací náklady slunečních kolektorů, ohřev na malou teplotu I K A GEOTERMÁLNÍ ENERGIE (TEPLO ZE ZEMSKÉHO JÁDRA) ohřev na malou teplotu J Í ROSTLINNÉ A ŽIVOČIŠNÉ PRODUKTY využití půdy pro jiné než zemědělské účely (dřevo, sláma, suchý trus) Neobnovitelné zdroje energie

Neobnovitelné zdroje energie NEVÝHODY VÝHODY BIOPLYN = rozklad zemědělských a městských odpadů, obsahuje především methan Š K O D L PŘÍRODNÍ OLEJE chemická úprava na bionaftu I V ETHANOL získaný kvašením přírodních sacharidů (cukrů) N Y

Biomasa Biomasa je souhrn látek složená z těl organismů (rostlin, bakterií, sinic, hub) a živočichů. Energie biomasy má původ ve slunečním záření a fotosyntéze, proto se jedná o obnovitelný zdroj. Pro energetické účely se nejčastěji využívá rostlinná biomasa(rostliny, dřevo, sláma, zvířecí exkrementy).

Biomasa Vznik biomasy Využití biomasy

Použité zdroje: BENEŠ, Pavel a kol.Základy praktické chemie pro 8. ročník základní školy. Praha:Fortuna,2003. ISBN 80-7168-879-7. Wikipedie, Internetová encyklopedie [online]. Praha, 2002 [cit. 2011-07-15]. Dostupné z WWW: <http://www.wikipedia.cz>. Snímek 2:Ekológia - Obnoviteľné zdroje: [online]. 2011 [cit. 2011-08-22]. Ekológia - Obnoviteľné zdroje:. Dostupné z WWW: <http://www.infovek.sk/predmety/biologia/seminar/obrazky/bomba.jpg>. Snímek 3:MisePlus+: [online]. 2011 [cit. 2011-08-22]. Jak vzniká elektrická energie - Informace o energii - misePlus+:. Dostupné z WWW: <http://www.miseplus.cz/img/energie_sources.gif>. Snímek 6:MisePlus+: [online]. 2011 [cit. 2011-08-22]. Jak vzniká elektrická energie - Informace o energii - misePlus+:. Dostupné z WWW: <http://www.miseplus.cz/img/energie_sources2.gif>. Snímek 10:obrázek 1:SunTanzer s.r.o. - Fotovoltaické elektrárny na klíč, KVET, obchod s elektřinou, tepelná čerpadla: [online]. 2011 [cit. 2011-08-22]. ENERGETICKÉ ZDROJE | Biomasa | SunTanzer s.r.o. - Fotovoltaické elektrárny na klíč, KVET, obchod s elektřinou, tepelná čerpadla:. Dostupné z WWW: <http://www.suntanzer.cz/fotky7898/biomasa_proces.gif>. Snímek 10:obrázek 2:Ekowatt: [online]. 2011 [cit. 2011-08-22]. Ekowatt:. Dostupné z WWW: <http://www.ekowatt.cz/uspory/img/uvod/biomasa_02.jpg>. Snímek 11:BIOMASS TECHNOLOGY: [online]. 2011 [cit. 2011-08-22]. : Zdroje energie:. Dostupné z WWW: <http://biomasstechnology.cz/wp/wp-content/uploads/2010/03/OZE-855x1024.png>.