Žákovská prezentace z přírodovědných exkurzí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Advertisements

Fyzika Ekologie ©2008 (PowerPoint) Petra Křenová, Jirka Juřena a Lukáš Gottwald™
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Fotovoltaika.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Přečerpávací elektrárna
Tisková konference TEPLOFIKACE LEDVIC 12. září 2013 Ing. Vladimír Gult předseda představenstva a generální ředitel.
Autor: Petr Melicherík Spoluautoři: Iveta Suchá
Ekonomika provozu a současné trendy v oblasti využívání sluneční energie A5M13VSO-7.
Sluneční elektrárna Získávání energie ze slunečního záření patří z pohledu životního prostředí mezi nejšetrnější způsoby. V poslední době se těší značné.
Energetická bezpečnost regionu Workshop v rámci projektu Energetický Inovační Portál CZ-PL.
Sluneční elektrárna.
Solární Střešní solární elektrárna Informace pro majitele nemovitostí.
BIOPLYN v ČR STAV A PŘEDSTAVENÍ POTENCIÁLU ROZVOJE
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
Sdružení podnikatelů v teplárenství Seminář: Odpady a obaly Energetické využití – odpady v teplárenství Ing. Martin Háje, Ph.D. ředitel výkonného.
Větrné elektrárny Energie a ekonomika ve světě 3.A Jan Frydrych.
Vypracovali:Rudolf Ščudlík Karel Zlevor Jiří Vojtíšek
Bioplynové Elektrárny Projekt je realizován na základě finanční podpory MŠMT.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Využití obnovitelných zdrojů energie, energeticky soběstačné obce
Užitečnost BPS Ing. Jiří Zima, obchodní manažer
Územní energetická koncepce Jihočeského kraje České Budějovice, 24. června 2003.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Fotovoltaická elektrárna
Tepelná čerpadla třetí generace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NázevVýroba elektřiny Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí AnotacePrezentace na téma výroby elektřiny, obsahuje otázky.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VY_32_INOVACE_Př.5.11-Typy elektráren-prezentace
Solární panely g.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Využití zemního plynu v domácnosti
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Zpracoval: Lakomý Jan Třída: 2.L Šk. rok: 2013/2014 Předmět: Biologie
Název projektu: Vyrovnání handicapu žáků GVN J. Hradec při studiu přírodovědných disciplín praxí Žákovská prezentace z přírodovědných exkurzí Registrační.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Společnost Skanska je tu pro vás
Sluneční elektrárny.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Martin VRZALA. * Energetika * Primární energetické zdroje * Obnovitelné energetické zdroje.
Tereza Lukáčová 8.A MT blok
Zákon o podpoře výroby energie z obnovitelných zdrojů energie z pohledu MŽP Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí Vršovická.
Ekonomické aspekty fotovoltaiky A5M13FVS-12. Ekonomické hodnocení PV systémů Cena elektřiny vyrobená nějakým systémem (např. fotovoltaickým) se obvykle.
Tepelné elektrárny.
Tepelné elektrárny Vypracoval: Lukáš Najvar Třída: 2L
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Název projektu: Vyrovnání handicapu žáků GVN J. Hradec při studiu přírodovědných disciplín praxí Žákovská prezentace z přírodovědných exkurzí Registrační.
Název projektu: Vyrovnání handicapu žáků GVN J. Hradec při studiu přírodovědných disciplín praxí Žákovská prezentace z přírodovědných exkurzí Registrační.
Energie budoucnosti: suchá fermentace
Využití energie Slunce
Těžký průmysl Energetika.
ZEVO SAKO Brno, a.s. jako součást imisního prostředí
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Fungování energetických trhů v EU a ČR Jak dál po novele zákona o podpoře OZE 31. října 2013 Ing. Jiří Bis.
Litoměřice 20. října 2016 Energeticky soběstačné obce.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST BIOLOGIE A EKOLOGIE - PRŮŘEZOVÉ TÉMA
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
Záměr bioplynové stanice pro Prahu
Transkript prezentace:

Žákovská prezentace z přírodovědných exkurzí Název projektu: Vyrovnání handicapu žáků GVN J. Hradec při studiu přírodovědných disciplín praxí  Žákovská prezentace z přírodovědných exkurzí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.14/02.0004

Název exkurze:. Moderní způsoby získávání energie Zpracovali: Název exkurze: Moderní způsoby získávání energie Zpracovali: Tereza Buzková, Jan Slabý, Jakub Šamal. Redigovali: RNDr. Hana Hančová, Mgr. Michaela Míková, Mgr. Vojtěch Soukup.

Bioplynová stanice Pleše

Bioplyn Anaerobní fermentace= mikrobiální přeměna organických látek bez přístupu vzduchu Složení: - metan CH4  nahráda zemního plynu - oxid uhličitý CO2 Využití: - výroba tepla - kogenerace= výroba tepla a elektřiny - trigenerace= výroba tepla, elektřiny a chladu - pohon dopravních prosředků biometan

Bioplyn Zdroje: - přirozená prostředí - zemědělská prostředí - čistírny odpadních vod - bioplynové stanice [1]

Bioplynová stanice Zemědělství- velké množství biologického odpadu  bioplyn- efektivní využití  digestát – kvalitní hnojivo KOLOBĚH ŽIVIN [2]

Bioplynová stanice Reaktor= fermentor Plynojem- odvod bioplynu - zředěná a rozmělněná organická masa - zahřívaní na 42 °C  redukce bioplynu Plynojem- odvod bioplynu Kogenerační jednotka - spalovací motor  teplo - elektrický generátor  elektřina

[3]

Bioplynová stanice Proti: - zápach Pro: - obnovitelný zdroj - doprava Pro: - obnovitelný zdroj - zužitkování odpadu - podpora efektivního hospodářství - snížení objemu skleníkových plynů - nízké emise škodlivých látek  ekologicky i ekonomicky

Bioplynová stanice v Pleších Instalovaný elektrický výkon: 960 kW Instalovaný tepelný výkon: 654 kW [4]

Zdroje: [1] Igor Tureček, Daugendorf, [online]. 2008 [cit. 2008-01-10]. Dostupný: http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce=showall&clanek=3198&id_c=94544 [2] ÖKOBIT GMBIL. oekobit-biogas [online]. [cit. 23.11.2014]. Dostupný: http://www.oekobit-biogas.com/cz/separace-a-uprava-digestatu.html [3] AUTOR NEUVEDEN. bioplynovestanice [online]. [cit. 23.11.2014]. Dostupný: http://www.bioplynovestanice.cz/technologie-bps/ [4] AUTOR NEUVEDEN. czba [online]. [cit. 23.11.2014]. Dostupný: http://www.czba.cz/mapa-bioplynovych-stanic/116-bioplynova-stanice-plese.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Bioplyn http://www.czba.cz/mapa-bioplynovych-stanic/116-bioplynova-stanice-plese.html http://www.bioplyncs.cz/bioplynova_stanice_plese http://www.ekobonus.cz/jak-funguji-bioplynove-stanice-ukazkovy-priklad-zajimaveho-reseni-z-trebone

Fotovoltaická elektrárna Ševětín

Fotovoltaika = přímá přeměna sluneční energie na elektřinu Probíhá na velkoplošných polovodičových fotodiodách Diody = fotovoltaické články [1]

Vývoj Fotoelektrický jev objeven v roce 1839 – Alexander Becquerel Fotoelektrický jev vysvětlen v roce 1905 – Albert Einstein (-> Nobelova cena) První funkční články – 1954 První využití – napájení družic a vesmírných modulů Energetická krize a ochrana životního prostředí

Současnost Celosvětové pokrytí – 0,85% výroby Více než 100 zemí světa 3. nejdůležitější obnovitelný zdroj [2]

Výhody Šetrné k životnímu prostředí Minimální údržba, nízké provozní náklady Návratnost investic Největší potenciál do budoucnosti [3]

Nevýhody Drahá instalace Není k dispozici v noci a za špatného počasí Produkce stejnosměrného proudu Postupem času klesá výkon Likvidace je nákladná [4]

Děkujeme za pozornost Zdroje: [1] AUTOR NEUVEDEN. wikipedia [online]. [cit. 23.11.2014]. Dostupný: http://cs.wikipedia.org/wiki/Fotovoltaick%C3%BD_%C4%8Dl%C3%A1nek [2] AUTOR NEUVEDEN. wikipedia [online]. [cit. 23.11.2014]. Dostupný:http://cs.wikipedia.org/wiki/Fotovoltaika#mediaviewer/File:PV_capacity_growth_EPIA_forecast_2014-2018.jpg [3] AUTOR NEUVEDEN. troymedia [online]. [cit. 23.11.2014]. Dostupný: http://www.troymedia.com/2014/10/15/canada-must-do-more-for-environment/ [4] AUTOR NEUVEDEN. ekobydleni [online]. [cit. 23.11.2014]. Dostupný: http://www.ekobydleni.eu/solarni-energie/kyocera-spusti-nejvetsi-fotovoltaickou-elektrarnu-sveta http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&akce=showall&clanek=3198&id_c=94544 http://www.oekobit-biogas.com/cz/separace-a-uprava-digestatu.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Fotovoltaika http://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika