Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Látky a tělesa, síla Měření síly.
Advertisements

Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Měříme elektrický proud
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_458.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
O roli pružiny při měření síly
Fyzika 7. ročník Síla Anotace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření teploty LC.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Měření síly Všechna tělesa jsou přitahována k Zemi gravitační silou.
Člověk a příroda – Fyzika
Měření fyzikální veličiny
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
Měříme délku s různou přesností
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Měření objemu pomocí odměrného válce
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření síly vytvoř si vlastní siloměr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření a znázornění síly
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_4_Síla a její měření Téma: Fyzika.
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Síla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Měření objemu pomocí odměrného válce
zpracovaný v rámci projektu
MĚŘENÍ SÍLY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Jak postupujeme při měření délky
Měření délky.
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková zpracováno: ročník (obor)sekunda tematická oblastFyzikální veličiny PředmětCvičení z fyziky Anotace:Prezentace je vytvořena jako podpora k laboratorní práci Měření tíhové síly. V úvodu slouží několik otázek k opakování pravidel při měření pružinovým siloměrem. V závěru je studentům nabídnut návrh na protokol o vykonané laboratorní práci, který odevzdají dle domluvy s vyučujícím. Šablona číslo materiálu III/2-11 III/

Měření síly

Co bychom měli vědět… 1.Jak se nazývá zařízení sloužící k měření síly ? silom ěr 2.Na jakém principu je založeno měření síly ? n a deformačním účinku síly na pružinu 3.Vyjmenujte základní části daného přístroje. Pružina, okalibrovaná stupnice, obal, háček

Co bychom měli vědět… 4.Jak správně odečítáme hodnoty ze stupnice? Okem se díváme kolmo na stupnici

Co bychom měli vědět… 5.Jak určíme měřící rozsah si loměru? nejmenší a největší hodnota na stupnici 6.Jak nalezneme hodnotu 1 dílku? ze zvoleného rozsahu určíme počet dílků a vydělením získáme jeho hodnotu 7.Jak zjistíme odchylku si loměru? polovina dílku

Co bychom měli vědět… 5.Co bychom měli zkontrolovat před použitím siloměru ? zda před zavěšením závaží splývá dolní okraj s nulovou čárkou stupnice jednotky stupnice 6.Proč nesmí být měřená síla větší než měřící rozsah siloměru ? došlo by k poničení siloměru

Pomůcky: Co budeme potřebovat k měření tíhové síly ? siloměry s různými měřícími rozsahy tělesa, jejichž tíhovou sílu budeme měřit

Postup práce: Jak budeme postupovat? Zvolíme si vhodné siloměry Zapíšeme rozsah stupnice, velikost jednoho dílku, odchylku Na háček siloměru postupně zavěšujeme měřená tělesa Provedeme 5 měření Naměřené hodnoty zapíšeme

Tabulka 1: Jak zapíšeme změřené hodnoty? DRUH SILOMĚRUROZSAH1 DÍLEKODCHYLKA 1.siloměr10 N 1 N0,5 N 2.siloměr 3. siloměr 4. siloměr

Tabulka 2: Jak zapíšeme změřené hodnoty? DRUH SILOMĚRU1.těleso2.těleso3.těleso4.těleso5.těleso 1.siloměr (3,75±0,25)N 2.siloměr 3. siloměr 4. siloměr

Závěr: Zhodnocení výsledků Tíhová síla se lišila – nelišila v závislosti na použitém siloměru.

Protokol :

Zdroje: