Grafické studio Ten dělá to a ten zas tohle FINANČNÍ GRAMOTNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Platit se dá i jinak než penězi
Advertisements

Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
EU ICT2/1/1/9 Člověk a svět práce - 4.,5. ročník  Téma: V zimním lese – práce s papírem, práce ve skupině  Průřezová témata: enviromentální výchova,mediální.
Základní škola a Mateřská škola Řepníky
Základní škola a Mateřská škola Řepníky
Základní škola a Mateřská škola Řepníky
AFRIKA NEVŠEDNÍMA OČIMA Pomůcky potřebné k praktickým blokům Projekt je financován z prostředků Evropské unie a spolufinancován z prostředků.
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
EU ICT2/1/1/8 Člověk a svět práce - 4.,5. ročník Téma: Barevné deštníčky – práce s papírem Průřezová témata: enviromentální výchova,mediální výchova,
HMOTNÉ A DUŠEVNÍ VLASTNICTVÍ
VÝVOJ CEN Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. VÝVOJ CEN změny ceny zboží pečivo mobil benzin tablet Proč došlo ke změnám ceny zboží? obr. 1.
ICT M 5.R. Zlomky Anotace: Prezentace obsahuje práci s pomůckou k pochopení učiva o zlomcích. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.
České peníze 1 Finanční gramotnost I. stupeň Jaroslava Pavlatová, , Finanční gramotnost I. stupeň, České peníze 1.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
VSTUPY A VÝSTUPY V EKONOMICE
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
EU ICT2/1/1/18 Člověk a svět práce – 4.,5. ročník  Téma : Kopretiny samostatná práce, práce s papírem  Průřezová témata: enviromentální výchova, mediální.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Ten dělá to a ten zas tohle
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Ekonomika jako ústřední topení
Registrační číslo CZ.1.07/1.400/
Strašidelné okno.
Platit se dá i jinak než penězi
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 4. třídu
Modelování rodinného rozpočtu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
KREATIVNÍ PRÁCE S PET LAHVÍ 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Ten dělá to a ten zas tohle
MEZINÁRODNÍ DĚLBA PRÁCE
Ekonomika jako ústřední topení
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.14/
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik Prodej jablek.
BYDLENÍ Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Základní škola a Mateřská škola Řepníky
BYDLENÍ 2 Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1300 Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Koeficienty DLM, výrobní.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Peníze.
Dagmar Matúšů ZŠ a MŠ Nedašov. Anotace tento výukový materiál obsahuje pracovní postup výroby krabičky na pastelky formou prezentace Autor Dagmar Matúšů.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_12_INOVACE_3104_divadlo Téma: Divadlo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Dělitelnost – slovní úlohy
Práce s papírem a barvami
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Opakování – pracovní list
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
KREATIVNÍ PRÁCE S PET LAHVÍ Mgr. Jakub Karásek
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NAMALUJEME SI STROM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Holubová. Dostupné z Metodického portálu
Budík VY_32_Inovace_13VR-2 Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Velikonoční ovečka VY_32_Inovace_04MD-2
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
VÝROBEK Z PAPÍRU ORIGAMI Mgr. Jakub Karásek
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Tradice - Velikonoce Stojánek na pastelky.
Transkript prezentace:

Grafické studio Ten dělá to a ten zas tohle FINANČNÍ GRAMOTNOST

GRAFICKÉ STUDIO Pomůcky k výrobě vizitek: papíry A4 – na učitelském stole noviny – na učitelském stole pravítka tužky nůžky lepidla pastelky kontejner na papír – na zbytky novin dvě krabice na odkládání hotových vizitek – pro Individualisty a Specialisty Žáci budou vyrábět vizitky:

GRAFICKÉ STUDIO Úkoly – výrobní postup vizitky 1.Ze stolu učitele odebrat jeden kus papíru A4. 2.Rozměřit a rozkreslit na přinesený papír A4 obdélníky 7 x 4 cm. 3.Nastříhat rozkreslené obdélníky. 4.Ze stolu učitele odebrat jeden kus novin. 5.Najít v přineseném textu písmena a zakroužkovat je. 6.Vystříhat zakroužkovaná písmena. 7.Zbytek textu po vystřižení písmen potřebných pro jednu vizitku ihned zmačkat a jít ho vyhodit do odpadkového koše. 8.Nalepit na každou kartičku písmena tak, aby tvořila celé dohodnuté slovo. 9.Barevně s pomocí pravítka namalovat kolem nalepeného slova ozdobný obdélníkový rámeček. 10.Každou vyrobenou vizitku zvlášť donést na stůl učitele do krabice označené vaší skupinou.

GRAFICKÉ STUDIO Dvě skupiny žáků budou vyrábět vizitky podle těchto pravidel: Specialisti: Rozdělíte si úkoly ve skupině tak, aby každý vykonával jen jeden úkol, na který se specializuje. Spolupracujte navzájem tak, abyste společně vytvořili co nejvíce vizitek. Začněte poradou, na které si rozdělíte, kdo bude co dělat. Individualisti: Každý z vás s každou vizitkou postupně vykoná všechny úkoly. Teprve po vytvoření jedné vizitky pokračuje výrobou další. Nesmíte si navzájem pomáhat, jinak přijdete o práci.…

GRAFICKÉ STUDIO Rozdělení do 2 stejně početných skupin: Individualisti - Specialisti Zvolte si název vaší skupiny dlouhý 5 písmen, který bude na vašich vizitkách!

GRAFICKÉ STUDIO Hodnocení: dodržování pravidel aktivita Vaše výroba vizitek začíná právě teď a končí 5 minut před koncem hodiny!

GRAFICKÉ STUDIO Úkoly – výrobní postup vizitky 1.Ze stolu učitele odebrat jeden kus papíru A4. 2.Rozměřit a rozkreslit na přinesený papír A4 obdélníky 7 x 4 cm. 3.Nastříhat rozkreslené obdélníky. 4.Ze stolu učitele odebrat jeden kus novin. 5.Najít v přineseném textu písmena a zakroužkovat je. 6.Vystříhat zakroužkovaná písmena. 7.Zbytek textu po vystřižení písmen potřebných pro jednu vizitku ihned zmačkat a jít ho vyhodit do odpadkového koše. 8.Nalepit na každou kartičku písmena tak, aby tvořila celé dohodnuté slovo. 9.Barevně s pomocí pravítka namalovat kolem nalepeného slova ozdobný obdélníkový rámeček. 10.Každou vyrobenou vizitku zvlášť donést na stůl učitele do krabice označené vaší skupinou.

GRAFICKÉ STUDIO Vyhodnocení aktivity Kdo vyrobil víc vizitek? Individualisti - specialisti? Proč? Kdo přesněji dodržoval pravidla? Jaké výhody měli Individualisti? Jak se vám pracovalo? Jaké výhody měli Specialisti? Jak se vám pracovalo? Jaké nevýhody má specializace? V jakém typu firmy byste chtěli pracovat? Proč?

GRAFICKÉ STUDIO Zdroj: SKOŘEPA, Michal; SKOŘEPOVÁ, Eva. Finanční a ekonomická gramotnost pro základní školy a víceletá gymnázia: Manuál pro učitele. Praha: Scientia, s. Autor: Mgr. Pavel Papežík, vytvořeno v říjnu 2012, určeno pro 9. ročník ZŠ, předmět Finanční gramotnost, vzdělávací oblast Člověk a společnost, vzdělávací obor Výchova k občanství, tematický okruh Stát a hospodářství.