© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 ISP Help Desk Working at a Small-to-Medium Business or ISP – Chapter.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Brána firewall a její využití
Úvod do počítačových sítí Úvod. Úvod do počítačových sítí •Úvod, síťové protokoly, architektury,standardy •Fyzická úroveň •Linková úroveň •Lokální počítačové.
Síťové karty, parametry
Polycom® RealPresence® Desktop
1 Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu –seznámit se s principy datové komunikace –seznámit se s principy distribučních systémů –seznámit se s.
IT ESSential I. 8. Networks. 2 Rozdělení sítí  LAN  skupina hosts vzájemně propojených zařízení s jednotnou správou (jednotné řízení bezpečnosti, přístupu,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-20.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
Informatika Internet.
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačové sítě – model komunikace, TCP/IP protokol, další důležité protokoly Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Návrh počítačové sítě malé firmy
Seminář 8 VLAN routing Srovnání směrování tradičního a VLAN routingu
Počítačové sítě Architektura a protokoly
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronické počítače Počítačové sítě (EL41) Ing. Stanislav Hanulík ELEKTROTECHNIKA.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 Network Addressing Networking for Home and Small Businesses – Chapter.
Protokol TCP/IP a OSI model
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 Operating Systems Networking for Home and Small Businesses – Chapter.
Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
Cisco Confidential © 2010 Cisco and/or its affiliates. All rights reserved. 1 Cisco Services Zbynek Pakandl / / comm
Linková (spojová) vrstva
Programovatelné automaty Vrstvový model sítě
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_169_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
CCNA 2 2. Help Desk. CCNA2: 2. Help Desk Charakteristika Help Desk(u)  zákaznická podpora poskytovaná ISP koncovému zákazníkovi  struktura: junior technik.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco PublicITE I Chapter 6 1 Inter-VLAN Routing LAN Switching and Wireless – Chapter 6.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-06.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B7 Správa sítí AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací předmět.
Síťové karty Eva Zdráhalová 4. Z. Obsah prezentace 1. Role síťové karty Příprava dat 5 3. Posílání a kontrola dat Volby konfigurace.
Internet.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 Network Services Networking for Home and Small Businesses – Chapter.
1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 2 Introduction to Routers.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public 1 Version 4.0 OSI Transport Layer Network Fundamentals – Chapter 4.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public 1 Ethernet Network Fundamentals – Chapter 9.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - transportní vrstva I. Ročník:4. Datum.
1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 4 Learning About Other Devices.
1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 3 Configuring a Router.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public 1 Version 4.0 OSI Physical Layer Network Fundamentals – Chapter 8.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public 1 Version 4.0 OSI Network Layer Network Fundamentals – Chapter 5.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco PublicITE I Chapter 6 1 LAN Design LAN Switching and Wireless – Chapter 1.
Shrnutí A – Principy datové komunikace B – TCP/IP 1.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_168_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public 1 Application Layer Functionality and Protocols Network Fundamentals – Chapter 3.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
INTERNET – struktura, fungování a přehled využití
Datové sítě Ing. Petr Vodička.
1 © 2004 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 11 Access Control Lists (ACLs)
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public 1 Communicating over the Network Network Fundamentals – Chapter 2.
Příležitost pro partnery s Windows 7 Lukáš Křovák Produktový manažer divize Windows
1 Seminář 9 MAC adresa – fyzická adresa interface (rozhraní) Je zapsána v síťové kartě. Je identifikátor uzlu na spoji. MAC adresu v paketu čte switch.
Vrstvy ISO/OSI  Dvě skupiny vrstev  orientované na přenos  fyzická vrstva  linková vrstva  síťová  orientované na aplikace  relační vrstva  prezentační.
1 FPA-1200 ST/PRM2-EU | 13/11/2008 | © Robert Bosch GmbH All rights reserved, also regarding any disposal, exploitation, reproduction, editing, distribution,
Kvíz 5. – 6. hodina. Co nepatří mezi komponenty sítě Síťová zařízení Přenosová média MS Office Protokoly.
Historie počítačových sítí Co je to síť Důvody vzájemného sdílení zařízení Co je to rozhraní (interface) a protokol Historicky standardní rozhraní PC.
Počítačové sítě pro V3.x Teoretická průprava I. Ing. František Kovařík SPŠE a IT Brno
Transportní vrstva v TCP/IP Dvořáčková, Kudelásková, Kozlová.
Shrnutí A – Principy datové komunikace B – TCP/IP 1.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco PublicITE I Chapter 6 1 LAN Design LAN Switching and Wireless – Chapter 1.
IP adresa Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2012 Ročník2.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
LAN Switching and Wireless – Chapter 6
Chapter 3: Network Protocols and Communications
Příklad topologie sítě Adresace v internetu MAC adresa – fyzická adresa interface (rozhraní) Je zapsána v síťové kartě. Je identifikátor uzlu.
Application Layer Functionality and Protocols
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
LAN Switching and Wireless – Chapter 6
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 ISP Help Desk Working at a Small-to-Medium Business or ISP – Chapter 2

ITE PC v4.0 Chapter 1 2 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Objectives  Various roles of helpdesk and installation technicians  Seven layers of the OSI model  Tools and diagnostic procedures of helpdesk technicians  Onsite procedures to resolve issues

ITE PC v4.0 Chapter 1 3 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Roles of Help Desk & Installation Technicians

ITE PC v4.0 Chapter 1 4 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Roles of Help Desk & Installation Technicians Základní diagnóza problémů s připojením k síti. Urči a dokumentuj příznaky HW, SW, systémové problémy. Když už si nevíš rady, dej to dál.  Level 1 Support Rozpoznej a dokumentuj problémy s uživatelem. Pomoz zákazníkům vyplnit online formuláře, kterými bude požadovat systémové služby, HW, SW, zprávy, nároky.

ITE PC v4.0 Chapter 1 5 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Roles of Help Desk & Installation Technicians Zjišťuj a řeš obtížnější problémy zákazníků. Použij diagnostické nástroje a dálkové sdílení obrazovky k určení a nápravě problémů. Rozhodni, kdy musí být k provedení opravy vyslán výjezdní technik.  Level 2 Support

ITE PC v4.0 Chapter 1 6 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ISP On-Site Technicians  Level 3 Support Rozpoznej a řeš problémy, které na tebe přehráli z první a druhé úrovně. Zjisti, v jakém stavu je síť a připrav to pro analýzu, kterou udělá zkušený síťový technik (o tom tady snad ani není řeč...) Instaluj a konfiguruj nové zařízení, včetně upgradu zařízení v prostorách zákazníka, je-li to nutné.

ITE PC v4.0 Chapter 1 7 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Effective Help Desk Customer Interaction  Incident Management = řízení průběhu případu  Interpersonal Skills = dovednosti mezilidské komunikace Příprava Zdvořilý pozdrav Otevři „lístek se seznamem problémů“ – nejspíš elektronický. Naslouchej zákazníkovi. Přizpůsob se zákazníkovu temperamentu. Správně rozpoznej jednoduchý problém. Zaznamenávej hovor.

ITE PC v4.0 Chapter 1 8 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Using OSI Model in Troubleshooting  Layers of the OSI model as a guide for sequencing troubleshooting diagnostics  Vrstvy OSI modelu jsou vodítkem pro správný postup při hledání a odstraňování závad

ITE PC v4.0 Chapter 1 9 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Using OSI Model in Troubleshooting Definuje rozhraní mezi aplikačním SW a síťovými komunikačními funkcemi. Poskytuje normalizované služby, např. přenos souborů mezi systémy. Má nejblíže k člověku – je to to, u čeho člověk sedí: prohlížeč, , telnet. = aplikační

ITE PC v4.0 Chapter 1 10 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Using OSI Model in Troubleshooting Upravuje formát uživatelských dat tak, aby se data mohla přenášet mezi systémy různých typů. Např. na jedné straně Windows XP, na druhé straně Linux. Kóduje – dekóduje, šifruje – dešifruje, komprimuje – dekomprimuje data. = prezentační

ITE PC v4.0 Chapter 1 11 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Using OSI Model in Troubleshooting Řídí spojení a dialogy uživatelů. Řídí spojení mezi aplikacemi. = relační: relace = sezení, spojení

ITE PC v4.0 Chapter 1 12 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Using OSI Model in Troubleshooting Řídí doručení zprávy z jednoho konce sítě na druhý. Zajišťuje doručení paketů spolehlivě a ve správném pořadí. = transportní Používá k tomu mechanismy pro opravu chyb a řízení toku dat.

ITE PC v4.0 Chapter 1 13 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Using OSI Model in Troubleshooting Směruje pakety podle jejich jedinečné logické síťové (IP) adresy. = síťová

ITE PC v4.0 Chapter 1 14 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Using OSI Model in Troubleshooting Definuje postupy pro řízení spojových linek: Podle MAC adres přepíná pakety k nejbližšímu dalšímu zařízení. = linková, spojová Detekuje a koriguje přenosové chyby. Moc se s tím ale nemaže: Když zjistí vadný frame, tak ho zahodí. Přidává k paketům MAC adresy a další věci, a tak vytváří rámce (frames).

ITE PC v4.0 Chapter 1 15 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Using OSI Model in Troubleshooting = fyzická Definuje fyzické prostředky posílání dat přes síťová zařízení: konektory, kabely a další „hloupé“ věci. Vytváří rozhraní mezi síťovým médiem (např. kabelem) a zařízením (např. síťovou kartou). Definuje optické, elektrické a mechanické vlastnosti (např. napětí, proudy, časy, rozteče a počty pinů).

ITE PC v4.0 Chapter 1 16 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Using the OSI Model in Troubleshooting Nižší vrstvy (1-4) užívají pro svoji práci HW i SW. Čím nižší vrstva, tím větší podíl HW. Vyšší vrstvy (5-7) užívají skoro výhradně SW. Tento obrázek stručně opakuje, co bylo řečeno v předchozích snímcích.

ITE PC v4.0 Chapter 1 17 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public OSI Model Troubleshooting Procedures  Using layers to define, isolate and resolve problems Jak můžeme vrstvy a znalosti o nich využít při hledání chyb Otevře prohlížeč tu webovou stránku? Máš na svém PC správně konfigurován firewall? Jestliže ti nejde internet, není to v konfiguraci firewallu, který veškerou komunikaci zadržuje? Daří se ti pingnout na default gateway? Svítí ledky na síťové kartě a na přepínači? Máš správný kabel (přímý – křížený) zastrčený ve správné zásuvce? Je zaklapnutý na doraz? Nemáš na stole kabel v zásuvce 8A a v racku v zásuvce 8B?

ITE PC v4.0 Chapter 1 18 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Common Help Desk Troubleshooting Scenarios  issues  DNS issues  Connectivity Issues S jakými problémy obvykle Help Desk pomáhá: Překlad síťových adres na IP adresy Problémy s připojením Příklad nastavování ového účtu

ITE PC v4.0 Chapter 1 19 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Tools & Procedures of Help Desk Technicians  Job aids and tools

ITE PC v4.0 Chapter 1 20 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public Summary  Help Desk user support exists at three levels.  Help desk operation relies on good customer communications skills, organization, and a layered approach to problem solving.  The OSI Model is the basis for effective troubleshooting.  Documentation is crucial in effective troubleshooting.

ITE PC v4.0 Chapter 1 21 © 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public