…se zaměřením na herní aplikace Vypracoval: Vladimír Geršl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Matematická analýza Lineární algebra Diferenciální rovnice
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Digitální reprezentace
OBECNÉ OPTIMALIZAČNÍ MODELY
Program na výpočet parametrů vlhkého vzduchu
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.19/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
AKREDITOVANÉ ŠKOLICÍ STŘEDISKO ČLEN ASOCIACE VDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH TRADICE OD ROKU 1991 Zdeněk Mašín Microsoft Gold Certified Partner Akreditované.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Státy a jejich seskupení
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Davy v počítačové grafice
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Softwarový systém DYNAST
Číselná osa, intervaly SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Kalibrační křivka, produkce charmu v EAS
směr kinematických veličin - rychlosti a zrychlení,
Vektorová a bitmapová grafika
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
Technická mechanika 8.přednáška Obecný rovinný pohyb Rozklad pohybu.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Vedení správních řízení ve spisové službě a statistika vyřizování dokumentů.
Křivočarý pohyb bodu. křivočarý pohyb bodu,
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
ITERAČNÍ METODY DLOUHODOBÁ MATURITNÍ PRÁCE
BRVKA Leonard Paul Euler (1707 – 1783). Pod označením INVERZNÍ proces chápeme opačný děj, takový, který probíhá opačným směrem, např. tání a tuhnutí.
NaviTerier Navigační systém pro zrakově postižené.
ORIENTOVANÉ GRAFY V této části se seznámíme s následujícími pojmy:
Předmět: Počítačová grafika 1 (PGRF1) Přednáška č
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Analýza napjatosti Plasticita.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Když tři rozměry nestačí...
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Goniometrické funkce orientovaného úhlu
Předmět: Počítačová grafika 1 (PGRF1) Přednáška č
Animace Moderní počítačové aplikace. Animace Lidské oko je přitahováno pohybujícími se objekty Animace nejen přitahuje pozornost, ale slouží i jako prostředek.
Základní pojmy Grafiky
Teorie grafů → kvantitativní metody analýzy sítí:
Kinematika.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
1 iptelefonie denis kosař. 2 obsah Co je ip-telefonie Jak to funguje Protokoly Kodeky Jak to použít Skype Zdroje.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Úvod do 3D geometrie První přednáška mi vyšla na 90 minut po slajd 31 (3D representace modelů). Ten zbytek jsem pak prolítnul tak za pět minut, ale myslím.
Apple Computer Jan Šimík, Education manager, Apple IMC
Univerzita Karlova Matematicko-fyzikální fakulta Lukáš Jirovský Teorie grafů – prezentace Bc. Práce Vedoucí práce: RNDr. Pavla Pavlíková, Ph.D.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazení dalšího.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
P očítačové A lgebraické S ystémy aneb Co je to PAS? P. Fejfar, Gymnázium Semily M. Kratochvíl, MSŠCH Praha.
ZPG -Základy Počítačové Grafiky cvičení 3
8. Prostorové vytyčovací sítě - Běžně se polohová a výšková složka určuje odděleně (obzvláště při vyšších požadavcích na přesnost). -Souřadnicový systém.
On-line Hry Hana Smolanová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Způsoby uložení grafické informace
Návrh konstrukce a řízení manipulátoru s paralelní kinematikou Bc. Jan Goňa Ing. Vít Ondroušek, Ph.D. Mendelova Univerzita v Brně.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Virtuální model tokamaku golem s reálným fyzikálním jádrem
C-síť (circle – net) Petr Kolman.
8. Prostorové vytyčovací sítě
Transkript prezentace:

…se zaměřením na herní aplikace Vypracoval: Vladimír Geršl Inverzní kinematika …se zaměřením na herní aplikace Vypracoval: Vladimír Geršl

Program prezentace Úvod Počítačová animace Pojmy z vysokoúrovňové animace Přímá kinematika Inverzní kinematika Modifikovaná Geršl-Semostánova metoda Ukázka videa a programu Shrnutí /15

Úvod Dnešní hry K reálnému dojmu přispívají hodně i animace Jednoduchý, věrně vypadající, rychlý nástroj /15

Počítačová animace Výhody oproti běžné animaci Nízkoúrovňová animace (keyframing…) Vysokoúrovňová animace (přímá a inverzní kinematika) /15

Pojmy z vysokoúr. animace Segmentová struktura Koncový efektor: X Stupně volnosti Stavový prostor Stavový vektor Θ = (α, β). /15

Přímá kinematika Poloha koncového efektoru, je dán funkcí f(Θ) Vzorec: X = f(Θ) (tzn. zobrazení Θ na X) Výhody: jednoduchá implementace Nevýhody: neintuitivní pro animátora Využití: MoCap /15

Inverzní kinematika Opak – známe X a snažíme se k němu nalézt stavový vektor Θ Cílem řízený pohyb: Θ = f -1(X) Problémy: f -1() nemusí existovat f() je nelineární a velmi komplexní… Řešení: inverze Jakobiánu /15

Jakobián Obecně dimenze m x n, kde m je dimenze X a n je dimenze Θ Jakobián závislý na stav. prostoru: (tzn. posunem o malou vzdálenost dX spočítáme malou změnu stav. vektoru dΘ) Nalezení lokálního řešení při malém pohybu: dΘ = J -1(Θ)(dX) …linearizace Problémy: m x n, složitý… /15

Modifikovaná metoda Kostra a její uložení Obecný strom (listy – koncové efektory) Každý kloub obsahuje: ID Délka kosti Pozici Odkazy /15

Princip pohybu (1) Průsečík 2 kružnic /15

Princip pohybu (2) Omezující podmínky: Stromová struktura Prostor: 1) osa X je směr mezi středy kružnic kA a kC 2) osa Z je normála roviny, ve které se bude pohyb provádět 3) osa Y je vektorový součin osy X a Z, /15

Ukázka programu /15

Shrnutí Implementováno v komerční hře Rychlé Solidně vypadající Jednoduché na implementaci Některé nedostatky.. /15

Děkuji za pozornost /15

Zdroje [1] Slady et al. Animace. Wikipedie, otevřená encyklopedie. http://cs.wikipedia.org/wiki/Animace, November 2007. [2] J. Žára et al. Moderní Počítačová Grafika. Computer Press, 2004. [3] A. Watt, F. Policarpo. Advanced Game Development. A.K.Peters, 2005. [4] A. Watt. 3D Computers Graphics. Pearson Education, 2000. [5] R. Fernando, M. J. Kilgard. The Cg Tutorial: The Definitive Guide to Programmable Real-Time Graphics. Addison-Wesley Publishing, 2003. [6] R. Hliněný. Stromy a les. http://www.fi.muni.cz/~hlineny/Vyuka/GT/Grafy-lect--4.pdf, 2007. [7] P. Kotrč et al. Strom (graf). http://cs.wikipedia.org/wiki/Strom_%28graf%29, June 2007. /15