Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

NABÍDKA ZÁJMOVÝCH KROUŽK Ů pro školní rok 2012/2013.
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
FC Waterpipe SP tým Historie 14. Května 2005 Klub založen.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
STŘEDISKO RADOST Veronika Voleská, Petr Vorba Mrkosova 2043/20, Brno - Židenice.
Projekt: Integrace na druhou - šk.r. 2010/2011 Plánované projektové aktivity PPP FM v nejbližším období: a)Aktivita č.1 - Společné dílny: pedagog - šk.
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
VY_32_INOVACE_M.1.07-Numerace v číselném oboru prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník –
Vlastnosti tónů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Monika Odehnalová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
VLASTNOSTI ZVUKU.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
2. pracovní seminář internetizace knihoven Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Výchovné zaměstnání v období batolecím
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Hudebně výrazové prostředky
Studijní zaměření: hra na klavír
Nový trend ve slunolamech Radek Pelz, ALARIS Czech Republic s.r.o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Využití stimulačního programu MAXÍK
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 7 Proplétané květiny Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití.
Tón, jeho výška a barva.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 9 Ruce jako šperk Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 8) Možnosti využití.
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 10 Stavitelé domů Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 6) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 5 Obraz mého jména Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti využití.
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití.
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky.
Muzikoterapie a Danceterapie MSSP č. 9 Jitka Sinecká (převzato z PPT V
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Prezentace 5 lekcí MUZIKOTERAPIE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
osob s mentálním postižením
Muzikoterapie.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 2 Cesta mezi ostrovy Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Artefiletika Prezentace artefiletiky – metodický list č. 11 Vesmírné cesty Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö Možnosti využití artefiletiky.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
ARTETERAPIE.
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
(asi od 40. tis. př. n. l.do 4. až 3. tis. př. n. l.)
Hudební výchova Bicí nástroje.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 4 Loutka Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití artefiletiky.
pasivní prožitkovou relaxaci
Hudební výchova ZŠ Praktická
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Transkript prezentace:

Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková Možnosti využití MUZIKOTERAPIE U CS č. 1 při ZŠ Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 - cílové skupiny projektu „Škola pro všechny“, účastnící se projektové MUZIKOTERAPIE v rámci realizace KA 1 projektu CZ.1.07/1.2.29/02.0012 Anotace: Jedná se o Realizaci muzikofiletického příběhu s prvky aktivní a receptivní formy muzikoterapie, seznámení a hru na bubny djembe, krátké relaxace, dechová cvičení – práce s tělem, dechem a hlasem, zpěv jednoduchých písní s hudebním doprovodem – s cílem uvolnění napětí, sebereflexi a posílení sebedůvěry u dětí a žáků s SVP. Počet stran: 20 Zpracovala dne: 20. 12. 2014 Mgr. Bc. Svatava Drlíčková CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Mgr. Bc. Svatava Drlíčková MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková CZ.1.07/1.2.29/02.0012

MUZIKOTERAPIE OBSAH 1. lekce – Jak se přivolává Slunce 2. lekce – Mluvící buben 3. lekce – Zpívající mísy 4. lekce – Didgeridoo 5. lekce – Ostrov pokladů CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Jak se přivolává Slunce – 1. lekce 1. Seznámení s muzikofiletickým příběhem 2. Představení hudebních nástrojů CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Jak se přivolává Slunce 3. Realizace muzikofiletického příběhu s prvky aktivní a receptivní formy muzikoterapie a) aktivní prvky - práce s tělem, protažení, vnímání tíhy - práce s dechem a hlasem, zpěv jednoduchých písní s pohybovým doprovodem CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Jak se přivolává Slunce b) receptivní prvky - krátká relaxace, uvolnění těla, vnímání hudby a zvukových vibrací - vytváření si svého prostoru pro relaxaci - uvědomování si vlastního dechu CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Jak se přivolává Slunce 4. Zpětná reflexe zaměřená na uvědomování si a pojmenování svých prožitků během realizace muzikofiletického příběhu 5. Výtvarná reflexe prostřednictvím práce s mnohobarevnou pastelkou, skupinová práce s využitím vzniklých kreseb. CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Mluvící buben – 2. lekce 1. Představení a seznámení s různými tipy bubnů 2. Vnímání rozdílné výšky tónů znějících bubnů 3. Mluvící bubny – Tama, Luna, Dun – dun a) aktivní příběh o nákupu bubnů na africkém tržišti, práce s vokální gradací ve skupině b) uvědomování si možností a rozsahu hlasu CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Mluvící buben 4. Uvědomování si vibrací, které lze vnímat při hře 5. Píseň: Matko Země, otče Slunce, stůjte nyní na mé straně. Heja, heja, heja, heja, heja, heja, hej. 5. Oceánový buben - krátká relaxace, poslouchání melodie a zvuku moře CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Mluvící buben 6. Bubny djembe - původ, výroba, části bubnu - manipulace s bubnem, ukládání do obalu - možnosti držení bubnů - pravidla při hře na buben a jejich dodržování - bubnová rozcvička - práce s jednoduchými rytmy 7. Závěrečná reflexe CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Zpívající mísy – 3. lekce 1. Seznámení s tibetskými mísami a dalšími nástroji z této skupiny ( shang, kartálky, gong, zvonky), jejich původ, výroba 2. Krátká relaxace – tibetské mísy a zpěv CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Zpívající mísy 3. Nácvik manipulace a držení paličky, pohyb a jeho vedení 4. Držení mísy, postavení mísy 5. Technika hry a) cinkání b) roztáčení CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Zpívající mísy 6. Zvukové vibrace zvýrazněné vodou 7. Společná improvizace s tibetskými mísami a zpěvem CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Didgeridoo – 4. lekce 1.Krátká relaxace s dešťovou holí, didgeridoo, xylofonem a mořem 2. Představení didgeridoo, původ, historie, výroba a kresby na nástrojích CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Didgeridoo 3. Systém hry na didgeridoo, využívání mirelonových trubek pro nácvik hry a) základní tón - uvolnění a zpevnění rtů - nádech nosem - nátisk - intenzita dechu CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Didgeridoo b) cirkulační dech - nádech nosem, ústa tvoří zásobárnu vzduchu - vytlačení vzduchu pomocí tváří - přidání nádechu nosem současně s vytlačením vzduchu pomocí tváří CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Didgeridoo 4. Vytváření základního tónů, vnímání rozdílných výšek 5. Krátká závěrečná relaxace a reflexe prostřednictvím výtvarné aktivity inspirované kresbami na didgeridoo CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ostrov pokladů – 5. lekce 1.Vytvoření několika pracovních míst s různými sestavami nástrojů, které se navzájem zvukově odlišují 2. Prozkoumávání tajuplných ostrovů CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ostrov pokladů 3. Využití jednoduchých nástrojů a perkusí při improvizovaných skladbách CZ.1.07/1.2.29/02.0012

Ostrov pokladů 4. Uvolnění čelistních kloubů, jemná práce s hlasem, dotváření atmosféry ostrovů pomocí vokálů a zvuků 5. Závěrečná reflexe, pojmenovávání emocí, zaměření se na své místo ve skupině 6. Na jakém ostrově bych chtěl ještě chvíli zůstat a proč CZ.1.07/1.2.29/02.0012