Průmysloví zákazníci Kdo tvoří průmyslový trh

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Tvorba cen v maloobchodě
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
SYSTÉMY ŘÍZENÍ ZÁSOB Jana Burešová Kateřina Cimická
Referenční modely ERP Procesní dekompozice ERP: MTS, MTO, ATO, ETO
Place – místo prodeje (distribuce)
Distribuční strategie
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Vybrané metody analýzy
Systém managementu jakosti QMS
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingové prostředí (mikro, makro)
Marketingový mix Produkt.
Výběr dodavatelů Ivan Gros
MARKETING.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Nákupní chování spotřebitele
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
ANALÝZA TRHŮ A KUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZACÍ
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Kupní chování a EU.
TRH (tržní mechanismus)
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Průmysloví zákazníci Kdo tvoří průmyslový trh Rozdíly mezi spotř. a prům. trhy Faktory ovlivňující nákup Typy nákupních situací Nákupní skupiny Ukazatele hodnocení dodavatelů

Nakupování organizací = rozhodovací procesy, v nichž organizace vytvářejí potřebu určitých produktů a služeb, identifikují a vyhodnocují nabídku alternativních značek a dodavatelů a vybírají si z ní

Hodnotový řetězec Podnik je součástí mnoha hodnotových řetězců. Jeho produkt „přidává“ hodnotu pro dalšího odběratele v řetězci. Spolana – celulóza – textilní fabrika – tkanina – výrobci oděvů - zákazník

Kdo jsou průmysloví zákazníci? Podniky nakupující - za účelem dalšího zpracování a následného prodeje se ziskem - pro doplnění obchodního sortimentu - pro spotřebu v podniku Vládní orgány Neziskové organizace

Organizace kupují „rozšířený“ produkt: Přesnou specifikaci a spolehlivost (přísada může mít vliv na kvalitu konečného produktu ) Spolehlivá kontrola jakosti dodavatelem Služby po prodeji, rychlé odstranění defektů v dodávce Reputace dodavatele v předvídatelném uspokojování potřeb tradice a zkušenosti dodavatele v obchodě.

Čím se liší B2B od B2C ? Odvozená poptávka (závislost na poptávce po spotřebním zboží). Cyklická poptávka. Menší počet zákazníků, značné rozdíly ve velikosti jejich nákupů, značné objemy peněz Úzké vzájemné vztahy Přímé nákupy Vícenásobné prodejní nabídky Systémové nákupy Geografická koncentrace Profesionální nákupčí

Odvozená poptávka. Cyklická poptávka Poptávka po surovinách , polotovarech, pomocných látkách je odvozená od poptávky po spotřebních výrobcích.

Poptávka po stavebních materiálech Poptávka po nových budovách Cyklická poptávka Poptávka po stavebních materiálech Poptávka po nových budovách Úroveň aktivity hospodářství čas

Model nákupního jednání Faktory prostředí Technologické Ekonomické Legislativní Konkurence Informace o dodavatelích a od dodavatelů Faktory podnikové Cíle Strategie Taktiky Struktura Výsledky rozhodování o nákupu v podniku Výběr produktu Výběr dodavatelů Dodací podmínky Hodnocení Nákupní skupina Mezilidské vztahy a individuální charakteristiky členů Rozhodovací proces o nákupu

Typy nákupních situací Nový nákup Modifikovaný nákup Přímý, opakovaný nákup

Nový nákup Vznik potřeby Specifikace potřeby a produktu Hledání informací Hodnocení variant Výběr dodavatele a podpis smlouvy Vyřízení objednávky Jednání po nákupu a zpětná vazba

důležitá je schopnost rychlé reakce Modifikovaný nákup souvisí s dílčí změnou požadavků důležitá je schopnost rychlé reakce Opakovaný nákup stejné požadavky, stejný dodavatel Důležitá je schopnost dodržet závazky

Jaké jsou jeho kritéria výběru? Jak se utváří rozhodnutí? Nákupní skupiny Rozhodovatel, uživatel, ovlivňovatel, ochránce, nákupčí Kdo je nejvýznamnější? Kdo má pravomoc? Jaké jsou jeho kritéria výběru? Jak se utváří rozhodnutí?

Osobní faktory v BC Každý člen posuzuje naši nabídku podle svých odborných kritérií Je i osobností Jiří Nový Richard Syrovátka Kateřina Pěkná Filip Konečný Kritický Ctižádostivý Vstřícná Nadšený Puntikčářský Tvrdošijný Uctivá Sobecký Vážný Dominantní Spolehlivá Ambiciózní Slušný Výkonný Příjemná Nervní Přísný Rozhodný Komunikativní Vztahovačný Neakceptuje riziko Riskující hráč Neutrální k riziku Nedisciplinovaný

Prodejní skupina (Selling center) Formální nebo neformální skupina u výrobce Složení odpovídá složení nákupní skupiny Přibližně stejné hierarchické postavení

Kriteria výběru a hodnocení pověst (image) dodavatele, finanční podmínky (cena a podmínky splatnosti), schopnost dodavatele přizpůsobit se potřebám odběratele, zkušenosti s dodavatelem v podobných situacích, důvěryhodnost prodejců, snadnost podání objednávky, spolehlivost produktu, spolehlivost dodávek, spolehlivost jakosti, technická specifikace, snadnost užití, školení nabízené dodavatelem, čas potřebný na zaškolení, snadnost údržby, environmentální podmínky výroby dodavatele, očekávané služby po prodeji, apod.

Příklad hodnocení dodavatelů Max.počet bodů Dodavatel A Dodavatel B Dodavatel C Inovační schopnost 10 5 8 9 Tradice Certifikace ISO 2 Dlouhodobá perspektiva 3 Záruky 7 Kapacita 4 Dodací lhůty Personál pro aplikační služby Internacionalizace 1 Informační systém Celkem 80 55 48 44

Rozdíly mezi B2C a B2B