Formáty Internetové a mobilní reklamy a její výhody a nevýhody B_EM Pavel Kotyza @ VŠFS
Co nás čeká 1 Historie 2 Metody doručování reklamy 3 Platební systémy 4 Benefity internetové reklamy 5 Nevýhody a rizika online reklamy 6 Omezení a regulace
Odpověď zobrazíme Po komerční přestávce Rozcvička Co byl první komerční banner a kde byl umístěn? Odpověď zobrazíme Po komerční přestávce
TOP 10 2014 Superbowl ADS https://www.youtube.com/watch?v=2d-dZlxqs7g
OdpověĎ 1. banner – Hotwired.com – Online Wired Mag Byl to podle vás první klikací banner? Domácí úkol Prohledejte web, zda je výše zobrazená reklama první klikací reklamou. Pošlete odpověď do Google Docs,jejiž odkaz najdete ve školním emailu.
Media typy v ČR http://www.mediaguru.cz/2013/02/spir-internet-se-loni-priblizil-tisku-ziskal-11-miliard-korun/#.UVNht6t24dK
Česká internetová reklama SPIR odhaduje, že objem internetové reklamy loni dosáhl 11 miliard Kč a na celkových investicích do médií se podílel 17 %. http://www.mediaguru.cz/2013/02/spir-internet-se-loni-priblizil-tisku-ziskal-11-miliard-korun/#.UVNht6t24dK
Internet & MOBILní Revenue http://www.mediaguru.cz/2013/02/spir-internet-se-loni-priblizil-tisku-ziskal-11-miliard-korun/#.UVNht6t24dK
2.1. Metody doručení 2.1 Display advertising 2.1.1 Web bannerová reklama 2.1.2 Textové reklamy 2.2 Search Engine Marketing (SEM) 2.2.1 Search Engine Optimization (SEO) 2.2.2 Sponsorované hledání 2.3 Social media marketing 2.4 Mobilní reklama 2.5 Email marketing 2.6 Online inzerce 2.7 Adware 2.8 Affiliate Marketing
2.1.1 Web banner advertising 2.1.1.1 Frame ad (traditional banner) 2.1.1.2 Pop-ups/pop-unders 2.1.1.3 Floating ad 2.1.1.4 Expanding ad 2.1.1.5 Trick banners 2.1.1.6 Interstitial ads
2.1.1 Web bannerová reklama 2.1.1.1 Rámečková reklama (a.k.a. tradiční banner) Spravuje IAB
2.1.2 Textová reklama Zrozena jako inzerce Dříve CPM Nyní hlavně CPC A dokonce jako CPA Trip Advisor Google AdSense FB, TW LinkedIN
Linked In
Linked In
Linked In
Linked In
2.2 Search Engine Marketing 2.2.1 Search Engine Optimization (SEO) Three pillars of SEO: Content, Links and Social Media 2.2.2 SEM Sponsored search -------> 2.2.3 Sponsored stories
Historie display reklamy 2.3 Social media marketing Formáty – text, images, video, příběhy (stories)
Nové trendy v reklamě 2.4 Mobilní Reklama Premium SMS / MMS Location based services 2.5 Emailový Marketing Efektivní rozesílka emailů Email remarketing 2.6 Online inzertní servery 2.7 Adware Dobré nebo špatné 2.8 Affiliate Marketing
3 Platební metody 3.1 CPM (Cost Per Mille) 3.2 CPC (Cost Per Click) 3.4 Fixed cost / CPA
4 Výhody online reklamy v porovnání s jinými 4.1 Náklady 4.2 Měřitelnost 4.3 Formátování 4.4 Cílení 4.5 Pokrytí 4.6 Rychlost
5 Nevýhody I. 5.1 Bannerová slepota 5.2 Podvod na zadavatele ClickFraud, Click Farms 5.3 Technologická různorodost 5.3.1 Heterogení zobrazovácí klienti comScore 2012 study zjistila, že 32% reklam nejsou“in-view” 5.3.2 Ad-blocking 5.3.3 Anti-targeting technologie
5 Nevýhody II. 5.4 Soukromí 5.5 Důvěra v zadavatele 5.6 Spam Phishing, Nigerian Scam Kliknutí na reklamu vede 182x spíše k instalaci viru než sledování P 5.6 Spam
6 RegulaCE 6.1 Soukromí a ochrana osobních údajů 6.2 Opt-In / Opt-out European Union's "Privacy and Electronic Communications Directive” The United States has specific restrictions on online tracking of children in the Children's Online Privacy Protection Act (COPPA) 6.2 Opt-In / Opt-out Regulation for SMS Emaily
Budoucnost online reklamy? https://www.youtube.com/watch?v=MXKDvuEkSF0
Pepsi Challenge https://www.youtube.com/watch?v=eiO_JES4yBY http://www.youtube.com/watch?v=v7lw_vhxtNc
Pepsi Challenge https://www.youtube.com/watch?v=9e9T3DNAdaI
Díky