Marketingová komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Geografie cestovního ruchu
Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Komunikace a stimulování prodeje
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Marketingová komunikace
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
úvod pojetí a obsah marketingu
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Zákazník v maloobchodě
Prosperita organizace
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Prezentation Development life cycle (DADI). 2 Description - popis prostředí a záměrů –popis firemního prostředí –definice cílů a předpokládaných přínosů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Psychologické působení propagace
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Marketingová komunikace Komunikační mix

„Lidé si už nekupují boty proto, aby měli své nohy v teple a suchu „Lidé si už nekupují boty proto, aby měli své nohy v teple a suchu.Kupují je proto, aby se cítily drsně, jinak, intelektuálně, mladě,……“ F.C.Rooney

Moderní Marketing vyžaduje: vyvinout dobrý výrobek dát mu přitažlivou cenu zpřístupnit ho potenciálním zákazníkům komunikaci se svými a potenciálními zákazníky

Komunikační mix Propagace Podpora prodeje Public relations Osobní prodej

Komunikační mix: Propagace Jakákoliv placená forma neosobní prezentace a podpory myšlenek, zboží, služeb určitým sponzorem. Nástroje pro propagaci: Tištěné a vysílané reklamy, vnější vzhled balení, přílohy v balení, letáky, katalogy, filmy, domácí časopisy, brožury, plakáty a letáky, tel. Seznamy, buildboardy, výstavky v místě prodeje, audiovizuální materiál, symboly a emblémy.

Komunikační mix: Podpora prodeje Krátkodobé stimuly pro povzbuzení nákupu nebo prodeje výrobku či služby. Nástroje pro podporu a prodej: soutěže, hry, loterie, prémie a dary, vzorky, veletrhy, předvádění, kupóny, rabaty, úvěry s nízkými úroky, zábavní podniky, slevy při vrácení, starší verze, obchodní známky, vázané obchody

Komunikační mix: Public relations Množství programů, vytvořených pro zlepšení, udržení nebo ochranu image firmy či výrobku. Nástroje pro public relations: články v tisku, projevy, semináře, výroční zprávy, charitativní dary, sponzorství, publikace, styky se společností, lobby, identifikační média

Komunikační mix: Osobní prodej Ústní prezentace při konverzaci s jedním nebo více potenciálními zákazníky za účelem realizace prodeje. Nástroje pro osobní prodej: prezentace při prodeji, prodejní setkání, telemarketing, stimulační programy, vzorky, veletrhy a obchodní výstavy

Proces komunikace: komunikační model: kdo co sděluje jakou cestou komu a za jakým účinkem Hlavní strany při komunikaci – odesílatel a příjemce Hlavní nástroje komunikace – zpráva a média Hlavní komunikační činnosti – kódování, dekódování, odpověď a zpětná vazba

Proces komunikace: Odesílatel (zdroj, komunikátor) - Strana sdělující zprávu druhé straně. Kódování -Proces převedení myšlenky do symbolické formy.

Proces komunikace: Zpráva -Soubor symbolů, které odesílatel vysílá. Média -Komunikační kanál, kterým se zpráva přenáší od odesílatele příjemci .

Proces komunikace: Dekódování -Proces, jehož prostřednictvím příjemce připisuje význam symbolům, vysílaným odesílatelem. Příjemce (cílová skupina, publikum) -Strana, která přijímá zprávu, vyslanou druhou stranou.

Proces komunikace: Odpověď -Soubor reakcí příjemce, která se vrací zpět k odesílateli. Šum -Neplánované poruchy nebo zkreslené vlivy v průběhu komunikačního procesu.

Proces komunikace:

Proces komunikace: Odesílatel musí vědět , jakého publika chce dosáhnout a jaké chtějí odpovědi. Zakódují svou zprávu takovým způsobem, který bere v úvahu, jak cílový příjemci zprávu obvykle dekódují. Zdroj musí přenášet zprávu prostřednictvím vhodných médií, která se dostanou k cílovým příjemcům. Odesílatelé musí vyvinout kanály pro zpětnou vazbu tak, aby byli schopni rozeznat příjemcovu odpověď na jejich zprávu.

Proces komunikace: šum -doba je přehlcená komerčními zprávami a cílový příjemci zprávu nemusí obdržet, protože: nezaregistrují všechny podněty (selektivní pozornost ) příjemce si zprávu, kterou slyší, změní na zprávu, kterou chce slyšet (selektivní zkreslení ) příjemce si udrží natrvalo v paměti jen malý zlomek zpráv, které se k němu dostanou (selektivní zapamatování )

Proces komunikace: Zprávu navrhuje komunikátor podle pravděpodobnosti pozornosti – pravděpodobnost, že si zprávy příjemce všimne. Pravděpodobnost pozornosti = (Vnímaná síla odměny – Vnímaná síla trestu)/Vnímané vynaložené úsilí

Proces komunikace: Selektivní pozornost vysvětluje, proč reklamy s výraznými titulky, které něco slibují, mají společně s poutavou ilustrací a jednoduchým námětem vysokou pravděpodobnost upoutání pozornosti.Příjemce může být odměněn za velmi malé úsilí.

Proces komunikace: Selektivní zkreslení vzniká, když příjemci vytvářejí své postoje, které je vedou k určitým očekáváním toho, co slyší nebo uvidí. U selektivního zapamatování komunikátor usiluje, aby si příjemce zprávu dlouhodobě zapamatoval.Tzn, že může ovlivnit příjemcův názor a postoj. Opakování – matka moudrosti

Tvorba komunikace Určení cílových příjemců Stanovení cíle komunikace Vytvoření zprávy Volba komunikačních kanálů rozdělení celkového rozpočtu marketingové podpory Rozhodnutí o komunikačním mixu Měření výsledků výsledků komunikace Řízení a koordinace celého procesu marketingové komunikace

cílový příjemci ANALÝZA IMAGE - Měření informovanosti cílových příjemců Měření postoje příjemců k výrobku Analýza známosti a oblíbenosti Vytvoření sémantického diferenciálu Návrh žádaného image

Stanovení cílů komunikace Rozhodnutí o odpovědi příjemce (nejlepší odpovědí je nákup a spokojenost) Je nutné pracovat na těchto faktorech: - informovanost - znalost - oblíbenost - preference - přesvědčení - nákup

Vytvoření zprávy V ideálním případě by si zpráva měla získat pozornost, udržet zájem, vytvořit přání a vyvolat činnost.tzn. 4 problémy při formulaci zprávy: - Co říci (obsah zprávy) - jak to říci (struktura zprávy) - jak to říci symbolicky(forma zprávy) - kdo by to měl říci (zdroj zprávy)

Výběr komunikačních kanálů Osobní komunikační kanály (tváří v tvář, po telefonu, poštou) *Používáme: - tam kde je výrobek drahý, riskantní nebo kupovaný pouze občas Tam kde má výrobek výrazně sociální status *interakce: Vytvoříme propagaci s velkou konverzační hodnotou Použijem pro propagaci vlivnou osobu Vytvoříme názorové vůdce Zaměřit se na vlivné podniky a osoby a věnovat jim speciální péči

Výběr komunikačních kanálů Kanály neosobní komunikace - média: tiskoviny, boardy, audio, video - atmosféra: např. znaky luxusu, serióznosti, modernosti - události: tiskové konference, slavnostní zahájení, sportovní sponzorství

Určování celkového rozpočtu komunikace Metoda možností Metoda procenta z příjmu Metoda konkurenční rovnosti Metoda cíl a úkol

Rozhodování o komunikačním mixu

Rozhodování o komunikačním mixu

Rozhodování o komunikačním mixu

Rozhodování o komunikačním mixu

Měření výsledků marketingové komunikace Schromažďování údajů o chování příjemců v důsledku zprávy Měření zpětné vazby

Řízení a koordinace celého procesu Jmenování ředitele marketingové komunikace Vypracování principu úlohy a rozsahu použití různých komunikačních nástrojů Sledování komunikačních výdajů podle výrobku, komunikační nástroje, stadia životního cyklu Koordinování komunikačních činností

Konec Literatura: Internet Marketing a management (Philip Kotler)