VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Direct marketing (stručně úvodem)
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Psychický stav,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketingová komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Státní rozpočet,
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Nástroje komunikačního mixu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Marketingová komunikace
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
1 Podpora prodeje PODPR/ P2 Hlavní typy aktivit SP Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Platební bilance,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Vítejte na Marketingu.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vinařský marketing Znovínu Znojmo, a. s. Eva Gargelová.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE VY-32-INOVACE-OSZ-214 AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Reklama, podpora prodeje, public relations, publicita, osobní prodej, přímý marketing

Nedílnou součástí marketingu je komunikace se zákazníkem Cílem marketingové komunikace je seznámit zákazníka s výrobkem či službou, přesvědčit ho o nákupu daného produktu a produkt neustále připomínat Marketingová komunikace obsahuje pět komunikačních (propagačních) nástrojů, které tvoří tzv. komunikační, resp. propagační mix

Reklama Je to nejtypičtější propagační prostředek Placená forma neosobní prezentace výrobků, služeb nebo myšlenek určitého sponzora Základní cíle reklamy: Informovat potenciální zákazníky Připomenout se zavedeným zákazníkům Znovu získat ztracené zákazníky

Mezi hlavní prostředky reklamy patří: Tištěné a vysílané reklamy, reklamní dárky Vnější vzhled balení, přílohy v balení Brožury a letáky Prospekty a plakáty, billboardy Telefonní seznamy Audiovizuální prostředky, symboly, loga apod.

Reklama se snaží: Připoutat pozornost k výrobku, službě nebo myšlence Vzbuzovat pozornost a zájem Vyvolat přání Vnuknout přesvědčení Vyzvat zákazníky k jednání  Reklama má veřejný charakter, opakování reklamního sdělení umožňuje jeho srovnání s reklamou konkurence  Neosobnost a jednosměrnost komunikace s veřejností (chybí zpětná vazba)

2. Podpora prodeje Souhrn nástrojů, které stimulují uskutečnění nákupu Cílem podpory prodeje je narušit dosavadní zvyky spotřebitelů Mezi hlavní prostředky podpory prodeje patří: Soutěže, hry, loterie Vzorky zdarma, prémie, odměny a dárky Ochutnávky, přehlídky, slavnostní události Veletrhy a prodejní výstavy, semináře, ukázky Úvěry s nízkým úročením, slevy při vrácení starší verze apod.

 rychlá reakce, používá se v případě, kdy chce přivést zákazníka přímo k určitému produktu, je možné použít i přímou komunikaci  účinek podpory prodeje je většinou krátkodobý, nevytváří trvalé preference k danému produktu či značce

3. Public relations a publicita Public relations „PR“ (vztahy s veřejností) a publicita jsou v některých směrech doplňkové reklamy Obvykle bezplatné, zatímco reklama není PR je komunikace zaměřená především na ovlivňování postojů Cílem práce s veřejností je vytvoření příznivého klimatu, získání sympatií a podpory veřejnosti

Mezi hlavní prostředky PR patří: Prostředky individuálního působení Charitativní dary, dárkové a upomínkové předměty, sponzorství Osobní vystoupení, projevy Prostředky skupinového působení Výroční zprávy, publikace, firemní časopisy Semináře, slavnostní události, sponzorství

Prostředky press relations Tiskové konference Články v tisku Lobying Cílené působení za účelem prosazení zájmů prostřednictvím vlivných jednotlivců nebo skupin

 důležitým znakem práce s veřejností je důvěryhodnost (často ovlivní i tu část veřejnosti, která není přístupná reklamě). Mnoho institucí má své tiskové mluvčí nebo pracovníky pro vztahy s veřejností

4. Osobní prodej Prezentace informací o výrobku/službě v rozhovoru s perspektivními spotřebiteli Nejefektivnější prostředek komunikačního mixu K hlavním úkolům osobního prodeje patří: Získání informací Příprava a plánování prodeje Kontakt se zákazníky, uzavření obchodního jednání, nákupu Péče o zákazníka po nákupu

Mezi hlavní prostředky osobního prodeje patří: Obchodní jednání při prodeji Prodej prostřednictvím obchodních zástupců – dealerů Prodej v maloobchodní síti Veletrhy a výstavy

 osobní interakce při které je možné poznat potřeby druhé strany a podle toho zaměřit prodejní argumentaci  vysoké náklady

5. Přímý marketing Využívá především poštovních zásilek, telefonu, faxu, e-mailu nebo internetu pro bezprostřední předávání sdělení a získávání přímých odpovědí od určitých zákazníků a průzkum jejich názorů

Přímý marketing je: Neveřejný - sdělení je určeno konkrétní osobě Přizpůsobivý – sdělení může být zpracované tak, aby působilo na určitou osobu Aktuální – sdělení je možné připravit velmi rychle Interaktivní – sdělení je možné změnit na základě reakce osloveného ? Uveďte příklady

Mezi hlavní prostředky přímého marketingu patří: Katalogy, poštovní zásilky, telemarketing Elektronické nakupování Zasílání informací faxem a e-mailem Telefonické rozhovory a vzkazy

POUŽITÉ ZDROJE: ŠIMKOVÁ, Eva: Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. 1. vydání. Hradec Králové: Gaudeamus. 2004. 117 s. ISBN 80-7041-906-7 BELLOVÁ, J. et. al: Občanský a společenskovědní základ. Ekonomie. 1. vydání. Kralice na Hané: Computer Media. 2011. 112 s. ISBN 978-80-7402-093-3 Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2007 www.glassschool.cz