Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seznámení s prostředím programu
Advertisements

PowerPoint - hudba na pozadí prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Prezentační manažer Kapitola 8.0 (Rozšířené efekty)
Zvuk v počítači.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
VY_32_INOVACE_In 6.,7.15 Grafy - vytvoření základních typů grafu Anotace: Žák se seznámí s tvorbou grafu a jeho formátováním v programu MS Excel 2010.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 2 Ověřeno ve výuce:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
Hromadná korespondence, makro
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
3D modelář – 2D návrh 3D rotačního tělesa VY_32_INOVACE_Arch2r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
TEXTOVÝ EDITOR.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
Audacity Filip Mečíř. O co se jedná Zvukový editor a rekordér Multiplatformní software-pro Windows, Mac i Linux.
Filmový střih 1 VY_32_INOVACE_Mul4r0109Mgr. Jiří Mlnařík.
NERO 11 praktický kurz Ing. Jaroslav Parma.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C17 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
MS WINDOWS Plocha. Plocha  Deska pracovního stolu  Výchozí bod pro práci s PC  Na každém počítači může vypadat různě  Uživatel si ji může sám upravovat.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Autoevaluace v práci učitele
Multimédia Žlutířová Eva.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
PROGRAMY PRO ZPRACOVÁNÍ ZVUKU MARTIN BÁRTA. Obsah tématu  Rozdělení funkcí v nahrávacím řetězci  Nahrávání a editace  Postprodukce  Mastering  Software.
VY_32_INOVACE_ MOVIE MAKER Příručka pro tvorbu prezentací z obrázků a fotografií.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Programy pro zpracování zvuku
Záznamová media Vaníčková Zdeňka 1.L.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro multimédia
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Grafický editor GIMP (6)
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík

Ve filmové praxi se prakticky nesetkáme s dílem, které by bylo nahráváno v celku obraz+zvuk. Zcela odděleně se vytváří obrazová a zvuková složka filmu, což umožňuje daleko bohatší práci s materiálem. V našem případě pro trailer/teaser vytvoříme pomocí zvuku z originálního filmu (simuluje reálný zvuk) a vlastních nahrávek či stažených „ruchů“ originální zvukovou stopu. Pro práci se zvukem můžeme využít výborného, opět volně šiřitelného programu Audacity (vždy doporučuji stáhnout aktuální verzi). Zvuková stopa

Většina profesionálních střihových programů dokáže exportovat zvukovou stopu samostatně, my si musíme pomoci jinak. První možnost je export filmu s maximální kvalitou zvuku a potom získání zvuku např. pomocí freewarového programu FormatFactory. Druhou možností je přímá nahrávka do Audacity, zde jen bude potřeba dbát při zpětném nahrání na správnou synchronizaci. U Audacity upozorňuji ještě na jeden aspekt – jedná se o editor využívající nikoliv vituální, ale fyzickou - destruktivní editaci materiálu a je tedy potřeba pracovat na kopiích stop nebo alespoň mít kopie výchozího materiálu. Při aplikaci efektů totiž dochází k fyzické změně původního záznamu. Získání originálního zvuku

Samotné získání výstupu zvuku z počítače není doménou Audacity, ale možností samotného systému. Ve Windows je potřeba klepnout pravým tlačítkem na symbol zvuku v pravé části hlavní lišty zvolit „Zařízení pro záznam“ v případě, že není vidět Směšovač stereo, klepnout do plochy se zařízeními pravým tlačítkem a zvolit „Zobrazit odpojená zařízení“ Právě „Směšovač stereo“ je kanál, který slouží k výstupu zvuku z PC a právě ten budeme do Audacity nahrávat. Získání nahrávky výstupu

1.V Audacity zvolíme jako vstupní zařízení „Směšovač stereo“. 2.Spustíme nahrávání (SAMOTNÝ FILM JEŠTE NESPOUŠTÍME) 3.Spustíme film a PO SKONČENÍ FILMU ukončíme nahrávání i v Audacity Získání nahrávky výstupu

Audacity je vícestopý editor, ve kterém můžeme stopy libovolně kombinovat. Další zvuky můžeme buď opět nahrávat nebo je otevřeme jako zvukové soubory z disku. Přidání dalších zvuků

Většina zvuků, které nahrajeme nebo získáme stažením z volných zdrojů, je uložena ve dvou stopách (stereo). Nám však bude víc vyhovovat stopa v mono formátu, kterou můžeme ve zvukové „scéně“ libovolně umístit či dokonce nechat putovat z jedné strany na druhou... Stereo necháme jen hlavní zvukovou stopu. Konverze stereo - mono

Posun zvuků vůči sobě lze snadno provést pomocí nástroje pro časový posun. Posun stop

Jednou z výjimek, kdy zvuk není upravován destruktivně, je použití „obálky“. Obálka určuje míru zeslabení (zesílení) zvuku pomocí křivky, kterou výchozí hlasitost nahrávky kopíruje. Body obálky přidáváme klepnutím, odebíráme vytažením mimo danou stopu. Úprava hlasitosti obálkou

Zvuky ve stopách se jednoduše „sčítají“ - to je šikovné z hlediska montáže výsledného zvuku. Je ale nutné vědět, že se skutečně „sčítá“ hlasitost a sečtené zvuky mohou přesáhnout maximální zaznamenatelnou úroveň (-0dB) a takové zvuky se projeví prostě jako hluk – chrčení... Zvuk je proto potřeba po jeho montáži „normalizovat“, tedy nastavit jeho úroveň na ideální celkovou hlasitost. Normalizaci najdeme v Audacity mezi efekty. Normalizace

Výsledný zvuk z Audacity musíme exportovat. Záznam provedený v Audacity má totiž specifický formát, ideální pro úpravy, ale zcela nečitelný v jiných programech. Pro export (uložení do jiného formátu) zásadně používáme nekomprimované (a tedy nedeformované) formáty, např. wav. V žádném případě nepoužíváme velmi populární formát mp3! Export zvuku

Výsledný zvuk importujeme zpět do projektu a zakážeme původní audiostopu. Pozor – i zvukovou stopu vkládáme do scény jako objekt (tj. klepnutím). Vložení zvuku do původního projektu

 S využitím již získaných znalostí vytvoř u předloženého materiálu vlastní originální zvukovou stopu, která bude tvořena kombinací původního a doplněného materiálu.  Výsledný projekt exportuj (publikuj) jako videosoubor. Úkol

Filmové trailery – díla výrobcem primárně určená k dalšímu šíření VSDC Free Video Editor - nekomerčně a pro školství freeware Audacity - freeware Zdroje