Původ hudby, pravěk, starověk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudba v pravěku Vývoj hudební kultury
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Nepravidelná slovesa Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Oddělování složek ze směsí
Vzduch a hoření Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
zpracovaný v rámci projektu
Stavba kostry člověka l
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Esterifikace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VÝZNAMNÁ SOUČÁST MODERNÍ POPULÁRNÍ HUDBY
Elektrochemická řada napětí kovů
Sociální kontrola Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kapitoly z muzikoterapie
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Masová komunikace, masová média
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Rytmus, metrum, tempo Předmět Autor: Mgr. Pavlína Králíková
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Hmotnostní zlomek složky směsi
Svatý Augustin Předmět Autor: Mgr. Jana Formánková
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Počátky hudby Autor: Květa Stejskalová. Za období počátku hudby se považuje Pravěk. Za období počátku hudby se považuje Pravěk. Je to především díky nálezům.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
4.1 Pravěk a starověk Trois-Fréres Hluboká nad Vltavou
Hudební renesance v Čechách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_347_Tanec, balet AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
-jak vypadala prvotní hudba? -proč se hudba objevuje - důvody?
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Název projektu: Inovací ke kvalitě na ZŠ Rosice
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tělesná a hlasová příprava ke zpěvu Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
lidová píseň Hudební výchova
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Původ hudby, pravěk, starověk
Co je to stupnice a tónina?
Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Hudba starověku - antická orientální exotická.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
Prameny hudby Starověké kultury Starožidovská kultura úkoly Dějiny evropské hudby.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Hudba ve starověku Autor.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_10_HV7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Tanec a pohyb Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_07_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Píseň a její hudební forma Základní škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Hudba v období antiky Autor.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou AUTOR: Bc. Hana Králíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11/15_ Lidová hudba TÉMA: Lidová hudba ČÍSLO PROJEKTU: CZ /
Počátky hudebních dějin v Čechách
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Hudba ve starověku
Jazz a swing v české hudbě
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 8. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
CESTA Z PRAVĚKU STAROVĚK ICT 2 – část
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Původ hudby, pravěk, starověk Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Předmět Původ hudby, pravěk, starověk Autor: Mgr. Pavlína Králíková

Kdy, kde, jak a proč Otázky KDY? Někdy, v době prehistorické KDE? Někde, nevíme přesně JAK a PROČ? Jsou to domněnky Napodobováním zvířat (ptáků apod.) Náhodou (např. vdechnutím do něčeho) Odvozením rytmických pohybů při tanci Z potřeby člověka „promlouvat“ prostřednictvím hudby 27. června 2012

Jednotlivé kultury Hudba má MAGICKOU FUNKCI Vznikly jednotlivé kultury: Exotické = Číny, japonská, malajská, indic. Orientální = Egypt, Mezopotámie, Sýrie Židovská = nejvýznamnější - důležitá je zpěv náboženských textů = ŽALMŮ (Starý zákon) 27. června 2012

Kultura Řecka Hudba má významné postavení Pěstuje se sólový i sborový zpěv Hudba je součástí OLYMPIJSKÝCH HER Nástroje: kithara, lyra, aulos (předchůdce hoboje), vodní (hydraulické) varhany Dochovala se 1. hudební památka Seikilova píseň http://www.youtube.com/watch?v=9RjBePQV4xE 27. června 2012

Kultura Říma Uplatňoval se sólový i sborový zpěv Římané převzali řeckou hudební kulturu Hudba se uplatňuje v PANTOMIMĚ = předchůdce baletu Na sklonku římské říše hudebníci = tuláci 27. června 2012

Rituál – HRA - Žáci se rozdělí do 3 skupin a vyslechnou si nahrávky etnické hudby (3-4 minuty) http://www.youtube.com/watch?v=nF92Ua0Van0&list=PLepa0WG8EDoR4UMM8Km3JEy4Jwyx7xEf- http://www.youtube.com/watch?v=NuKHAcJja1k&list=PLepa0WG8EDoR4UMM8Km3JEy4Jwyx7xEf- 27. června 2012

Rituál – HRA - pokračování http://www.youtube.com/watch?v=JGdEXP7Pe4c&list=PLepa0WG8EDoR4UMM8Km3JEy4Jwyx7xEf-&index=3 Každá ze skupin si zvolí 1 nahrávku, během 10 minut se domluví na obsahu i na formě rituálu Např. oslava narození dítěte, pohřeb, zasvěcovací obřady, válečný tanec, příprava na lov, oslava země, vyhánění zlé 27. června 2012

Rituál – HRA - dokončení nemoci, prosba k nějakému božstvu Skupiny potom jedna po druhé rituál předvádějí Na konci si o rituálech popovídají společně 27. června 2012

Použité zdroje ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 1.st ed. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-264-5. CHARALAMBIDIS, A., CÍSAŘ, Z., PILKA, J., MATOŠKA, D. Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. 1.st ed. Praha: SPN, 1998. ISBN 80-7235-041-2. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 27. června 2012