Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Zoner Callisto.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Zoner Callisto.
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Vypracoval: Petr Němeček
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Vkládání kreslených útvarů
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFIKA úvod.
Vektorová grafika.
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Grafické editory Jaroslav Pergler EP1 2015/2016. grafický editor = program pro tvorbu nebo úpravu grafických dat Používány k tiskovým návrhům i grafik.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Grafické programy - opakování
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
4. cvičení 11. března 2014.
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Zoner Callisto – křivky
Převod objektů mezi formáty
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Rudolf Pečinka, 4.C

 Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací na snímaných z reálného světa  Rozdělení:  Rastrová-grafika využívá barevných bodů (pixelů)  Vektorová-obrázek je složen ze základních geometrických útvarů (body, přímky, křivky a mnohoúhelníky)

 VÝHODY:  zmenšování nebo zvětšování obrázku bez ztráty kvality  práce s každým objektem v obrázku odděleně  paměťová náročnost obrázku je mnohem menší než u rastrové grafiky

 NEVÝHODY:  složitější pořízení obrázku než u rastrové grafiky (u rastrové grafiky možné pořízení díky fotoaparátu a skeneru)  Při překročení určité meze složitosti grafického objektu je vektorová grafika náročnější na operační paměť a procesor než grafika bitmapová

 Adobe Illustrator  CorelDraw  Inkscape  Sodipodi  Zoner Callisto

 TEXT ve vektorovém editoru:  Dva druhy textu: umělecký a odstavcový  V základním panelu můžeme najít nástroje označené písmeny T (odstavcový) a A (umělecký), které slouží jako nástroje vkládání textu

 Použití: vkládání delších textů např.: plakáty a propagační materiály  Jakmile se změní rozměr rámce text se automaticky přeformátuje  Podobnost textovému poli v textovém editoru  Text vkládáme klepnutím na ikonu a určením rozměrů ve vyvolané tabulce nebo další možností tažení myši a určením rozměrů přímo na pracovní ploše.

 Použití: psaní nadpisů, výrazných sdělení, nápisů apod.  Jakmile se změní rozměr rámce text se přizpůsobuje jeho rozměrům a tvarům  Umělecký text vkládáme stejně jako odstavcový, ale můžeme ho pomocí alternativních nástrojů umístit například i na křivku.

 Tvarovacím nástrojem můžeme upravovat text v různých režimech, které se mění podle toho, jakou vlastnost upravujeme. (viz alternativní panel nástrojů)  U písma můžeme měnit i jeho výplň, průhlednost, typ pera a jiné vlastnosti.  Typ pera pak můžeme i dále editovat (např. jeho šířku, úhel, zakončení atd.).  Můžeme například zvolit i bitmapovou výplň textu nebo pro další úpravy text rozbít pomocí kladívka, tak jako jsme to udělali u jednoduchých objektů.

 V základním panelu si zvolíme vybraný tvar, kterému pomocí myši vymezíme velikost a polohu.  Polohu a velikost můžeme kdykoliv změnit  Tvarování objektů: díky tvarovacímu nástroji můžeme měnit polohu uzlů a tím objekt tvarovat  Tvarovat můžeme pouze křivku, ale pomocí nástroje na převod úsečky na Bézierovu křivku (kladívko)můžeme převést libovolný objekt

 Díky tlačítku změnit na křivku můžeme jednotlivé úsečky změnit na křivky  Toto tlačítko se nachází v horní nabídce  Poté můžeme křivky ohýbat, zaoblovat atd.  Díky tomuto nástroji můžeme utvořit například z obdélníku autíčko.  Pokud chceme objekty vybarvit zvolíme v pravé nabídce libovolnou výplň.

 1_grafika 1_grafika 