Vypracoval : Valla Martin Dne : 31.10.2013 Škoda Tudor Vypracoval : Valla Martin Dne : 31.10.2013
Obsah Specifikace Historie firmy Škoda Historie Tudoru Popis vozu 1101 Tudor Podvozek Pohonné ústrojí Karosérie Příplatkové vybavení
Specifikace Motor: V6, 2771 cm³ Výkon 193 hp (142 kW) Zrychlení 0-100 km/h: 7,9 s Maximální rychlost: 237 km/h
Historie firmy Škoda Historie společnosti Škoda začíná v roce 1895, kdy se dva cyklisté, mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement, rozhodli založit malý podnik na výrobu jízdních kol (poté, co je neuspokojila reakce německé společnosti na jejich reklamaci vadného bicyklu). V roce 1899 začíná továrna Laurin & Klement vyrábět i motocykly, se kterými se účastní soutěží. V roce 1905 se začíná vyrábět první model automobilu: Voiturette A; okamžitě se stává prodejním trhákem. Komerční úspěch působí, že se v roce 1907 automobilka mění na akciovou společnost.
Historie Tudoru Škoda 1101 respektive Škoda 1102, známé také pod lidovou přezdívkou Tudor, jsou osobní a lehké užitkové automobily, vyráběné v AZNP Mladá Boleslav a v jejích pobočných závodech, především v Kvasinách a Vrchlabí. Vůz Škoda 1101 je modernizací předválečného typu Škoda Popular 1101. Jeho výroba byla zahájena v roce 1946, od roku 1949 jej doplnil souběžně vyráběný modernizovaný typ Škoda 1102. Vozy Škoda 1101/1102 vznikaly ve velkém počtu karosářských variant. Mezi lety 1946–1952 bylo vyrobeno 71 591 vozů všech verzí, z nichž většina byla exportována. Na bázi vozu Škoda 1101 vzniklo několik kusů závodních speciálů Škoda Sport a Škoda Supersport.
Škoda 1101 Tudor Škoda 1102 Tudor
Popis vozu 1101 Tudor Podvozek Podvozek je tvořen páteřovým rámem s nosníkem z bezešvé ocelové roury Nápravy jsou tvořeny nezávislými výkyvnými polonápravami Přední náprava je řiditelná, zavěšení kol je lichoběžníkové Provozní brzda je hydraulické jednookruhová, s bubnovými brzdami na všech čtyřech kolech
Pohonné ústrojí Karosérie Motor vozu je umístěn vpředu, podélně za přední nápravou V motorovém prostoru na příčné stěně je umístěna válcová plechová palivová nádrž o objemu 35 litrů Motor je čtyřtaktní zážehový vodou chlazený řadový čtyřválec Převodovka je mechanická čtyřstupňová se zpětným chodem. 3. a 4. rychlost je synchronizovaná Karosérie Základ karosérií tvoří dřevěná kostra, upevněná na celokovový rošt, tvořený příčnou stěnou motorového prostoru, podlahou a podběhy zadních blatníků Kostra je potažená plechovými panely Karosérie je na podvozku usazena pomocí osmi pryžových lůžek umístěných na příčkách rámu a na skříni rozvodovky Spojení karosérie a šasi je provedeno osmi šrouby
Příplatková výbava Pro vozy Škoda 1101/1102 byl výrobcem nabízen omezený sortiment zvláštní výbavy na přání (a za příplatek) Kruhová přední mlhovka (standardně u sanitních vozů) Dozadu sklopné opěrky předních sedadel (lůžková úprava) Dělená přední sedadla Teplovzdušné topení (od roku 1950, pro osobní verze) Výklopné čelní sklo Kromě toho existovaly doplňky od dalších výrobců, jako autorádio Tesla Omikron, střešní nosič ("autozahrádka") a podobně
Dekuji za pozornost