Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/02.0088 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Učebna č patro 26. listopadu 2013 Název projektu: Logistická celoživotní akademie - rozšíření nabídky dalšího vzdělávání v logistické škole (reg.číslo:
Advertisements

ŠKOLENÍ TECHNIKŮ A MONTÁŽNÍKŮ PRO ROK 2007
středisko teoretické výuky Nové Město n. Mor Odloučené pracoviště
PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/
Řemeslo má zlaté dno a čisté ruce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2a Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
NABÍDKA UČEBNÍCH OBORŮ PRODAVAČSKÉ PRÁCE PODLAHÁŘSKÉ PRÁCE.
Masná 18, Praha 1 Prezentace oboru Provoz a ekonomika dopravy zaměření Zasilatelství a logistika z pohledu studentů.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ŽŠ Komenského 495, Slavkov u Brna Číslo a název oblasti podpory:
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola Drnovice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Komenského Slavkov u Brna Číslo a název operačního programu:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Keramické a sklářské tříleté učební obory
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
Máme šanci tvořit svůj život rukama CZ.1.07/1.2.27/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední škola a odborné učiliště gellnerova Brno
Školení Maxov 9.9. – „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Jak vybírat povolání?. Jaká máme povolání?Víte, že…? Povolání nejsou stále stejná, vznikají, zanikají, mění se… Pro drtivou většinu povolání je nutné.
Západočeská univerzita v Plzni Partner pro SOČ v Plzeňském kraji? Irena Vlachynská, Karel Jedlička Seminář pro autory SOČ, , Plzeň.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
Krejčovství.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
Montérský dorost XI. Veletrh vzdělávání a pracovních příležitostí Vyškov, Gabriela Vostřelová E.ON Česká republika, s.r.o.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Šaratice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
1 LUŽANY Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola Bučovice, Školní 711 Číslo a název operačního.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Drnovice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
VY_12_INOVACE_85 Pro žáky 7. ročníku Člověk a společnost – Dějepis – Křesťanství a středověká Evropa Prosinec 2011 Mgr. Regina Kokešová.
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Komenského Slavkov u Brna 495 Číslo a název operačního programu:
Opravář zemědělských strojů
Cloverleaf Limited s.r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky v rámci Operačního.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Šaratice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Drnovice Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Hledání zaměstnání, nezaměstnanost, úřady práce, rekvalifikace N á zev.
Povolání, které je uplatnitelné v každé době … Program: Hospodářská politika a správa Obor: Účetnictví a daně.
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Transkript prezentace:

Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1

2 ODĚVNICTVÍ

3 Oděv byl ve všech historických dobách projevem kultury národa, jeho smýšlení jako symbol postavení jednotlivce ve společnosti. S postupem diferenciací přibývaly nové formy a druhy oděvů, jak je známe z historických pramenů

 S nástupem průmyslové výroby v 19. a 20. století toto řemeslo postupně upadalo s tím jak oděvní průmysl začal hromadně vyrábět konfekční zboží, nicméně nikdy zcela nezaniklo a přežilo do dnešních dob.  Krejčovské řemeslo se zpravidla předávalo z generace na generaci.  Řemeslo lze provozovat i amatérsky podomácku jako určitý druh specifického hobby.Ovšem je důležité mít určitý cit, dovednost a trpělivost. 4

5 Aby se z žáka stal odborník, je nutno se na tuto činnost připravit a to nejen teoreticky, ale především prakticky.  Pro praktickou výuku jsou určeny speciální dílny, kde si žáci postupně osvojí základní techniky šití pod vedením zkušeného mistra.  Během 3 let výuky se žáci naučí zvládnout zhotovit různé kusy oděvů. Tyto oděvy si žáci zpravidla hotovují sami pro sebe.  Učební obor je ukončen písemnými a praktickými zkouškami.

6 Absolventi školy jsou schopni se transformovat do různých oborů v pracovním procesu. Jsou flexibilní,kreativní a odborně zruční.  Při jazykové vybavenosti je možnost uspět i na zahraničním trhu.  Pokud chce student nadále pokračovat ve studiu, je zde možnost dalšího rozvoje a následně se může uplatnit při řízení a organizaci oděvní výroby v pozicích technologa, mistra apod.

7 Krejčovské povolání se dá rozdělit do různých kategorií, například:  Švadlena  Šička  Střihačka  Dámská a pánská krejčová- šaty, blůzy, kalhoty  Dámská a pánská krejčová- plášťaři

8 Krejčí, švadlena  sestavuje střihy pro výrobu oděvů  bere míry zákazníkům  vybírá pro ně vhodné materiály podle typu oblečení  šije oděvy  před dokončením oděvu – zkouška se zákazníkem

9 Šička je pracovnice, která šije a vyrábí výrobky z textilu a z dalších podobných materiálů. Mezi její pravidelné činnosti patří:  šití, řasení  prošití a sešití výrobků na základních i speciálních šicích strojích  kontrola švů, opravy chyb v šití  závěrečná kontrola, zdobení a finální úprava vzhledu výrobku

10 Minimální požadované vzdělání  Střední vzdělání s výučním listem  Po získání praxe v rozmezí 3 až 5 let si může absolvent založit svoji vlastní firmu.  K tomuto je nutno mít také organizační schopnosti, zvládat základy účetnictví a v neposlední řadě komunikativní schopnosti  Možnost založení firmy v místě bydliště.  I při specifickém povolání může být nápomocna i rodina.

11 Další uplatnění v oblasti  bytového designu  v čalounické výrobě  v prodejnách textilu  v aranžerství  ve výrobě pokrývek hlavy  v kožešnické výrobě  výroba krajek

12 Ukázka krásné práce Blanky Mattragi

13

14

15

16 Ukázka práce bytového designéra

17 V Jihomoravském kraji jsou potřeba tyto profese: -Švadlena -Šička -Střihačka

Děkujeme za pozornost a přejeme šťastnou volbu vaší budoucnosti 18