„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
MĚSTSKÉ PRŮMYSLOVÉ ZÓNY – SEVERNÍ A JIŽNÍ PŘEDLICE
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Dopravní infrastruktura v České republice Den dopravy 2008 Alfred Brunclík.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Integrovaný dopravní systém
1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Návrhy na úpravu režimu výkupů a vyvlastnění pozemků pro výstavbu silnic a dálnic (podpora poslanecké iniciativy)
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis
Desatero problémů Chrudimi Vybudovat obchvat města Chrudim jednání s náměstkem ministra a zákonodárci za chrudimský region jednání v Poslanecké.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Ministerstvo financí ČR Výsledky auditu návrhu státního rozpočtu na rok 2007 Ministr financí Vlastimil Tlustý 1. náměstek Eduard Janota Poradce Miroslav.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Kohezní politika v ČR Kohezní politika v ČR JUDr. Olga Letáčková ředitelka úseku řízení kohezní politiky Poslanecká sněmovna PČR 24. dubna 2014, Praha.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Strategické úkoly MD Pardubice
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Financování dopravní infrastruktury
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Financování dopravní infrastruktury v ČR
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky

Jiří Hodač náměstek ministra Petr Šlegr náměstek ministra

Obsah prezentace Co se nám za úvodních 100 dní podařilo Problémy, které jsme převzali Jaké projekty plánujeme na další období

Co se podařilo v úvodních 100 dnech Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky

Přehled úspěšných projektů Průběžné řešení problémů v oblasti financování dopravní infrastruktury –reorganizace ŘSD ČR –restrukturalizace SFDI Náprava nedostatků u výkonového zpoplatnění Záměr umožnit soukromému sektoru vstup do oblasti financování dopravní infrastruktury a odlehčení státnímu rozpočtu Novelizace zákona o provozu na silnicích (bodový systém) Vytvoření nového zákona o veřejné dopravě

Financování dopravní infrastruktury Klíčové problémy Nadměrná rozestavěnost drobných silničních úseků bez zajištěného financování! Deficit kolem 31 miliard korun ročně! Předešlé vedení ŘSD ČR a SFDI investovalo velké objemy prostředků do výstavby menších úseků Výsledek: Stát v posledních několika letech proinvestoval stovky miliard korun na drobné dálniční a silniční stavby, přitom kompletně dokončen byl pouze jeden dálniční uzel (dálnice D5 z Prahy do Rozvadova)

ŘSD: reorganizace Administrativní zjednodušení přípravy nových staveb –Odbourání nadbytečných procesů při přípravě a realizaci staveb –Zlepšení a správné nastavení komunikace mezi ŘSD, MD a SFDI Zkvalitnění realizovaných projektů –Systematický dohled nad realizací staveb Eliminace špatného způsobu přijímání zakázek od projekčních kanceláří –Suplování několika projektových dokumentací ke stejným stavbám –Nadbytečná byrokracie Zkvalitnění technické úrovně přípravy projektů Zkrácení procesu výkupu pozemků –Zjednodušení legislativního procesu

ŘSD: budoucnost Změny v související legislativě –Iniciace změny legislativy za účelem zrychlení přípravy a realizace staveb Financování dopravní infrastruktury –Hledání vhodných zdrojů financování (včetně PPP) Modernizace silniční sítě –Kompletní modernizace vybraných celistvých tahů včetně úprav kategorie komunikace

ŘSD: Priority v DI Dokončení výstavby D8 (Lovosice – Řehlovice). Výstavba R7 (Slaný – Chomutov, , zpřístupnění průmyslové zóny Žatec Triangle) Dokončení D47 (Lipník nad Bečvou, Ostrava - státní hranice ČR/Polsko) Realizace D3 (Tábor – Bošilec, PPP) Nezbytné úpravy přístupových komunikací k silničním hraničním přechodům (vstup do Shengenu)

SFDI: Plánované kroky Centralizace investic (v koordinaci s ŘSD ČR) Investování prostředků: –Do kompletního dokončení klíčových dálničních a silničních tahů –Do modernizace zastaralé silniční sítě v ČR Přijetí nové koncepce příjmů: –Garantovaný příjem ze státního rozpočtu spojený s příjmy z: prodeje dálničních známek výkonového zpoplatnění daně z minerálních olejů –Outsorcing údržby silniční sítě (zapojení krajů) –Zapojení soukromého kapitálu (PPP)

Mýtné – I. etapa Zprovoznění I. etapy podepsán druhý dodatek ke smlouvě mezi MD a Kapsch (náprava nevýhodného postavení státu způsobeného jednáním předešlého vedení MD - první dodatek) Nedostatečně dlouhá doba pro vyhodnocení provozu I přes drobné nedostatky systém funguje Od zahájení provozu do konce dubna se podařilo vybrat 1,756 mld. Kč Audity efektivity výběru v podobě měsíčních reportů

Mýtné – II. etapa Bude představena koncepce II. etapy mýtného systému Expertní skupina (zástupci MD, ČVUT a Kapsch) Komunikace problematiky zavádění II. etapy s kraji (objíždění a výjimky) Představa předchozího vedení MD o zpoplatnění 1100 km silnic byla nereálná a pravděpodobně nerentabilní

Projekty PPP Vstup soukromého kapitálu do dopravní infrastruktury je jedním variant financování MD připravuje pilotní projekt na výstavbě úseku dálnice D3 Tábor – Bošilec V současnosti je návrh předložen vládě Zahájení uvedeného projektu se plánuje na červenec 2007 MD očekává, že PPP bude jedním z „nových“ zdrojů pro financování dopravní infrastruktury

Zákon o provozu na silnicích Podařilo se připravit návrh technické novelizace zákona Návrh novelizace byl schválen vládou a nyní je před projednáváním ve sněmovně Technická novela odstraňuje klíčové nelogičnosti v zákoně Úspěchem je alespoň základní úprava, která by neměla zásadním způsobem narušit hlavní záměr zákona – zpřísnění pravidel na silnicích v zájmu větší bezpečnosti silničního provozu

Zákon o veřejné dopravě Jsme první, kdo problém veřejné dopravy reálně řeší Harmonizace s právem EU Důraz kladen na provázanost veřejné dopravy (zvýší efektivitu výdajů z veřejných rozpočtů) Eliminace nebezpečí krizových situací Dlouhodobější spolupráce mezi kraji a dopravci Rychlejší modernizace vozového parku veřejné dopravy

Problémy, které jsme převzali Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky

Klíčové problémy předchozích Velká rozestavěnost bez zajištění dostatečných prostředků -Především v důsledku chybějících prostředků ve schváleném rozpočtu SFDI z privatizace -Malá snaha o hledání nových zdrojů financování DI Rozestavěnost izolovaných staveb Skryté problémy -Nepřevzaté tunely před otevřením dálnice D8 -Nevysoutěžená stabilizace území kolem tunelu u Brna Nejasné definování II. etapy mýtného -Připravený systém byl skrytě neefektivní -Zřetelně byla podceněna jeho příprava

Jaké projekty plánujeme na další období Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky

Priority pro další období Definování nové role a vztahů SFDI a investorských organizací -Změna priorit a postupů při dostavbě dopravní sítě (dálnice, rychlostní silnice a železniční koridory) Stanovení jasné filozofie budoucího výběru mýta PPP a prostředky z Evropské unie Elektromagnetická kompatibilita -Silnější využívání české železnice zahraničními, ale i domácími dopravci Reorganizace Českých drah a případný vstup partnera do nákladní dopravy Dokončení transformace Letiště Praha, řešení dalšího postupu akciové spol.