Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Italské sochařství v období renesance
Advertisements

Jindřichův Hradec. Vypracováno v rámci projektu „Zavádění ŠVP na gymnázium – projekt GOTIKA“ CZ.1.07/1.1.10/
fotografická zastavení
OD RENESANCE PO KLASICISMUS
Umělecké směry 19. století
Vrcholná RENESANCE.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Itálie Francie Španělsko
Přechod od renesance k baroku
Gotická kultura.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
MÉ KRÁLOVSTVÍ.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Vypracovala: Mgr. Lucie Holanová, ZŠ Višňová Srpen 2011 Vzdělávací oblast: Vlastivěda – Dějiny českého státu - Přemyslovci – POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI Metodika:
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Umělecké směry 19. století
Nizozemské malířství 17. století
Oblast: JV Evropa Chorvatsko
Benátská malířská škola
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Baroko ve Španělsku a Anglii
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
TIZIANO VECELLIO Renesance Italský malí ř. Tiziano Vecellio.
Museo del Prado.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc.  vliv antiky  pozornost na člověka  studium proporcí lidského těla  náměty a symboly: ◦ pieta ◦ sv.
Kulturní dějiny Mgr. Ondřej Kunc.  přesun centra do Prahy  Rudolf II. = sběratel umění  na dvoře umělci, filozofové, vědci, myslitelé 
Alfons Mucha Narozen:24.července v Ivančicích Zemřel:1939 v Praze.
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Umělecké směry 19. století
Literatura k aktuálním otázkám
Michaela Tarabová a Kateřina Čížková. Karel IV. byl jedenáctým českým králem.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Vl.4.r.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VY_32_INOVACE_27_Brno.  Druhé největší město v České republice  Největší město na Moravě  Leží na soutoku řek Svratky a Svitavy  Město úspěšných.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
VÝZNAMNÁ HISTORICKÁ, KULTURNÍ, SPORTOVNÍ OSOBNOST POCHÁZEJICÍ ZE SLOVÁCKA.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
GOTIKA název gotika je podle Gótů
VY_32_INOVACE_Lul_I_13 KAREL IV. vladař
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
SOCHAŘSTVÍ HÉLENISTICKÉ 3.–1. st. př. n. l.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Křivonosková Kateřina
ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ. ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ Obsah Přemysl Otakar I. Situace ve městech Přemysl Otakar II. Nástup Lucemburků Zdroje.
Křivonosková Kateřina
Přírodní krásy i tragédie na území jednoho kraje
Transkript prezentace:

Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc

 Tiziano Vecellio,  jeden z největších malířů všech dob  významové i novátorské zásahy  práce pro panovníky i vysokou šlechtu  nová kvalita v portrétech  kompozice s mytologickými náměty  oltářní obrazy  uvolnění ke konci života

 Toaleta mladé ženy ◦ reprodukce v Obrazárně Pražského hradu  Flóra  Bella  chladné portréty panovníků na koních  portrét básníka Pietra Aretina  portrét papeže Pavla III. se synovci

 oblíbené ve vysoké společnosti  barevně bohaté  Danae a zlatý déšť  několik verzí (1544, 1553, 1553, 1564)  Venuše urbinská  Bakchus a Ariadna

 Nanebevzetí Panny Marie  složitá dynamická kompozice  Kladení do hrobu

 uvolnění  ztlumení barevnosti  množství teplých tónů hnědí, okrů a červení  Snímání s kříže  Korunování trním  Pieta  Apollón a Marsyas ◦ galerie v Kroměříži

 obrovské bohatství své palety  oslava krásy  rámec obrazů v barevných a veselých Benátkách  přesvědčivost ideální krajiny  psychologická hloubka