Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Advertisements

Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
Regionální knihovní systém Clavius REKS
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
softwarová řešení pro osobní dopravu
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Projekty EOC v ČR v období
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Počítačové technologie ve službách dopravy Sledování vozidel off a on-line.
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Povodňový informační systém Ing
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Dispečerské řízení pražského metra
2 Jan Tomíšek Nová organizace služeb 3 Základní typy služeb poskytovaných společností Vema operativní hotline konzultace školení implementační implementace.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Integrované dopravní systémy
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Roman Daněk, RPPI s.r.o. David Švingr, CHAPS s.r.o.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Společné projekty PID a SID
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zatraktivnění MHD ve Žďáru nad Sázavou konference Integrované dopravní systémy května 2016.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Nástroje podpory uživatelů
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě 1

Proč zavádět telematické funkce Připravovaný rozvoj CED IDS JMK OBSAH PŘEDNÁŠKY Proč zavádět telematické funkce Připravovaný rozvoj CED IDS JMK Informační servis pro cestující Nové metody odbavení

Proč zavádět telematické služby do dopravy Telematika se v dopravě užívá již řadu let. Nové technologie však její použití výrazně zlevnily a umožnily doplnění dalších funkcí zejména pro cestující. Tři hlavní důvody pro využití telematických služeb: vztah k dopravci / objednateli – tradiční role: vyhodnocení provozu, vykonání a přesnosti spojů, vyčítání a nahrávání dat, atd.; vztah k operativnímu řízení provozu – řešení mimořádností, náhradní spoje, posílení spojů; vztah k cestujícím – odjezdy v reálném čase, operativní reakce na dotazy a problémy, aktuální informovanost o provozu. Za malé náklady lze získat výrazné zlepšení spokojenosti cestujících a zkvalitnění provozu.

Centrální dispečink IDS JMK V provozu od cca 2007. Sdružuje informace o poloze 1300 vozidel včetně cca 100 vlaků. Na rozdíl od jiných dispečinků zajišťuje nejen sledování provozu, ale i jeho přímé řízení v non stop provozu a provoz informační linky. Denně vyřídí >130 hovorů týkajících se jak regionu tak města Brna. Denně zabezpečí >30.000 návazností mezi spoji. Většinu z nich automaticky, jen část nutno řešit osobně. Primárním úkolem je řešit problémy vzniklé v důsledku nedodržení předpisů pracovníky dopravců – např. vrací autobusy, pokud odjedou předčasně. Na dispečinku pracuje 8 osob v počtu 2-3 osob na směnu.

Centrální dispečink IDS JMK Paralelně na pracovišti 3 dispečeři + ved. (mimo špičku 1) 2 dispečeři řídí provoz 590 reg. autobusů a jejich návaznosti na vlaky a městskou dopravu v Brně 1 dispečer řeší dotazy cestujících + výpomoc při větších zátěžích

Původní dispečerské pracoviště

Nové dispečerské pracoviště 2011

DPMB (RIS) ČD (CDS) AUTOBUSY (MSP) CED (CEDRIS) ELP AUTOBUSY VEŘEJNOST Řešení CED DPMB (RIS) ČD (CDS) AUTOBUSY (MSP) CED (CEDRIS) ELP (ELPIS) AUTOBUSY (TENKÝ KLIENT) VEŘEJNOST (WEBOVÉ SLUŽBY)

Centrální dispečink IDS JMK Za 5 let provozu došlo k technologickému vývoji, nutný upgrade. Jsou i určité problémy: Nekázeň řidičů a dopravců. Nesprávné údaje o turnusu, nenastavování požadovaných údajů. SW systému neodpovídá zejména rychlostně a vzhledově stávajícím potřebám. HW je spolehlivý bez nutností oprav. Výpadky spojení u jednoho z operátorů, výpadky datových služeb. Hledáme cesty, jak vyřešit. Pozitivní přístup Českých drah, které nastavily pravidla pro předávání informací o poloze vozidel.

Centrální dispečink IDS JMK K čemu směřujeme: automatické generování sítě linek a zastávek na základě poloh vozidel; vyhodnocování linky, spoje, polohy vozidla a odchylky bez nutnosti vstupu řidiče; zlepšení řízení návazností, zejména informace o příjezdu spoje do uzlu pro návazný spoj; automatické sledování anomálií v systému; zlepšení a automatizace provozu ELP; stabilizace a zálohování systému; vytvoření univerzálního rozhraní pro komunikaci s obdobnými systémy jiných krajů. Drobné, ale potřebné změny.

Informační služby pro cestující

Přehled interaktivních služeb pro cestující ELP – odjezdy v reálném čase Plán s odjezdy v reálném čase Odjezdy v mobilu v reálném čase NOVINKA: QR kódy na všech JŘ NOVINKA: Osobní jízdní řád

Osobní jízdní řád Společnost CHAPS pro KORDIS zpracovala novou funkci vyhledávače IDOS – Osobní jízdní řád. Automaticky vyhledá a do podoby knížečky o formátu vizitky nebo na list A4 zpracuje všechna možná spojení včetně přestupů. Vyzkoušejte na www.idsjmk.cz/ojr.

V této oblasti spolupracujeme s Českými drahami. Projekt Poseidon Připravujeme samostatnou aplikaci pro chytré telefony, která bude obsahovat informace o IDS JMK, plány, spojení, jízdní řády a další informace. Její součástí i možnost pořízení jízdenky prostřednictvím mobilního telefonu. Nejde o tradiční SMS jízdenku s omezenými funkcemi, ale o pohodlnou možnost nákupu jízdenky a doručení ve formě QR kódu. V této oblasti spolupracujeme s Českými drahami.

Ing. Jiří Horský Děkuji za pozornost ! ředitel KORDIS JMK Kontakt: Email: info@kordis-jmk.cz WWW: kordis-jmk.cz