Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Měrná tepelná kapacita látky
Potápění, plování a vznášení se stejnorodého tělesa v kapalině
Výpočet hmotnosti tělesa
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_458.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Tlak v praxi (Učebnice strana 89 – 90)
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Autoři:Jakub Janisch a Tereza Krsková
Hustota LC.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření síly Všechna tělesa jsou přitahována k Zemi gravitační silou.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Gravitační síla a hmotnost tělesa
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Archimédův zákon (Učebnice strana 118 – 120)
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Hustota.
Měříme délku s různou přesností
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Digitalizace výuky Příjemce
Vztlaková síla působící na těleso v kapalině
Matematika Objemy těles.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Archimedův zákon – opakování a shrnutí. 1) Kuličky ze železa ponoříme do vody. Na kterou působí nejmenší vztlaková síla a proč ? Na třetí kuličku.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Fyzikální veličiny - opakování
zpracovaný v rámci projektu
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Transkript prezentace:

Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89) Jestliže se jazýček správně seřízených vah volně kývá okolo střední čárky stupnice a jeho výchylky na obě strany jsou stejné nebo se na ní ustálí, mají tělesa položená na miskách stejnou hmotnost.   Jablko má stejnou hmotnost jako závaží. Objem závaží je menší než objem jablka.  Dřevěné krychličky se stejným objem 1 cm³ mají stejnou hmotnost. Krychličky se stejným objem 1 cm³ z různých materiálů mají různou hmotnost. hliník železo olovo měď zinek dřevo 2,7 g 7,87 g 11,3 g 8,96 g 7,13 g 0,75 g

Můžeme si to představit tak, že např. železa je v 1 cm³ víc než dřeva. Ve fyzice říkáme, že železo má větší hustotu něž dřevo.

Hustota je fyzikální veličina, která udává hmotnost 1 m3 (popř Hustota je fyzikální veličina, která udává hmotnost 1 m3 (popř.1 cm3) dané látky. Hustotu značíme řeckým písmenem ς (ró). Hustota kapalných látek se dá měřit hustoměry. Jsou to uzavřené skleněné baňky se stupnicí a se zátěží v dolní části. Čím má kapalina větší hustotu, tím méně se hustoměr ponoří. Hustoty různých látek jsou uvedeny v tabulkách. Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem V. Základní jednotkou hustoty (pro hmotnost a objem tělesa v základních jednotkách, tedy hmotnost v kg a objem v m3) je kilogram na metr krychlový, zapisujeme

Při výpočtech užíváme i další jednotku – gram na centimetr krychlový (pro hmotnost zadanou v gramech a objem v centimetrech krychlových) Platí tedy: Příklad: Doplň do tabulky hustoty látek v g/cm3 nebo kg/m3: hustota v voda led cukr mléko sklo benzín rtuť měď g/cm³ kg/m³ 1 0,9 1,61 1,035 2,5 0,7 13,5 8,9 · 1000 : 1000 1 000 900 1 610 1 035 2 500 700 13 500 8 900 Otázky a úlohy k opakování – učebnice strana 89.