P RAHA pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Praha, hlavní město ČR Mgr. Hana Patschová listopad 2011 VY_32_INOVACE_167
Učební materiál je interaktivní a je sestaven pro skupinovou práci žáků. Slouží k procvičení učiva a současně využívá dovedností i z jiných předmětů. Předpokladem je přístup žáků k internetu. Žáci pracují s otevřenou verzí Power Pointu – dopisují údaje přímo do prezentace. Každá skupina pak představí svoji verzi prezentace.
C ESTA DO PRAHY Naše třída se chystá na poznávací exkurzi do Prahy. Takovou akci je ale třeba pečlivě připravit. Váš pracovní tým představuje agenturu, která připravuje pro školy jednodenní poznávací výlet do našeho hlavního města. Zajišťuje dopravu, trasu výletu a vypočítá cenu pro jednotlivého žáka. Prohlédněte si prezentaci, která obsahuje úkoly a tyto úkoly si mezi sebou rozdělte. Jakmile budete mít řešení, vložte jej do prezentace. V poznámkách budete mít pokyny pro jednotlivé snímky. Hurá do práce!
D OPRAVA Zadání: Datum našeho výletu je 5. června a nejpozději v 10 hodin chceme být v Praze. Návrat do Křenovic musí být nejpozději ve 22 hodin. KřenoviceBrno Praha Brno Křenovice Jízdné:
T RASA Zadání: Zajímají nás nejznámější a nejdůležitější památky – Pražský hrad, Nerudova ulice, kostel sv. Mikuláše, Karlův most, Staroměstské náměstí. Navrhněte trasu tak, abychom nejprve viděli Pražský hrad a po procházce Prahou jsme skončili na Václavském náměstí. Abychom nebyli tak unavení, vydáme se na Pražský hrad metrem. Najdete nám správnou trasu a zastávku? Pražský hrad Václavské náměstí
M ETRO Abychom nebyli tak unavení, vydáme se na Pražský hrad metrem. Najdete nám správnou trasu (barva a označení)? TrasaBarvaPočet zastávek
P AMÁTKY Každý průvodce musí turisty informovat o navštívených památkách. Vyhledejte základní informace o následujících památkách a fotografie:
P RAŽSKÝ HRAD
C HRÁM SV. V ÍTA
C HRÁM SV. M IKULÁŠE
K ARLŮV MOST
P AMÁTKY NA S TAROMĚSTSKÉM NÁMĚSTÍ
V ÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ – SOCHA SV. V ÁCLAVA
D OPORUČENÍ A na závěr nezapomeňte doporučit vhodné vybavení na cestu a především pravidla chování. Agentura přece odpovídá za bezpečnost a spokojenost zákazníků